شعر افشین علا خطاب به رژیم صهیونی | عاقبت بیت‌المقدس را رها خواهیم کرد فریبرز عرب‌نیا: ترجیح می‌دهم در کنار مردم کشور عزیزم باشم + فیلم سریال محرمی «جایی برای همه» روی آنتن شبکه دو + زمان پخش آمار فروش سینماها در روزهای جنگ بین اسرائیل و ایران اکران سیار فیلم‌های کودکانه در مشهد کارگردان فیلم بعدی «جیمز باند» مشخص شد «کاتیا فولمر» ایران‌شناس آلمانی درگذشت فصل پایانی سریال «اسکویید گیم» در راه است تکرار سریال «مختارنامه» از شبکه آی‌فیلم (محرم ۱۴۰۴) + زمان پخش قدردانی سخنگوی پلیس از اصحاب قلم در دوران جنگ رژیم صهیونیستی علیه ایران | عزیزان رسانه، گل کاشتید، دستانتان را می‌بوسم برنامه‌های حمایتی وزارت فرهنگ و ارشاد برای جبران خسارات گروه‌های موسیقی و نمایشی اجرای باشکوه ارکستر سمفونیک تهران در میدان آزادی حسام خلیل‌نژاد، بازیگر سینما و تلویزیون: اگر امروز هنری هست، میراث شهیدان است فیلم‌های آخر هفته تلویزیون (۵ و ۶ تیر ۱۴۰۴) + شبکه و زمان پخش سیمای محرم ۱۴۰۴ | معرفی برنامه‌های ویژه تلویزیون همراه با زمان پخش چرا توزیع سریال «شکارگاه» به تعویق افتاد؟ فرصت تماشای فیلم با قیمت نیم‌بها تا کی ادامه دارد؟ شعر‌هایی به‌مثابه موشک | شاعران مشهدی در کنار مدافعان وطن ایستادند
سرخط خبرها

آیا نویسندگان پرفروش آینده دنیا باید ستاره فضای مجازی باشند؟

  • کد خبر: ۳۲۸۳۵۸
  • ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۴ - ۱۲:۳۷
آیا نویسندگان پرفروش آینده دنیا باید ستاره فضای مجازی باشند؟
با گسترش پلتفرم‌هایی چون (بوک‌تاک)، حضور در شبکه‌های اجتماعی به ابزاری مهم برای نویسندگان تازه‌کار تبدیل شده و ناشران نیز بیش از پیش به دنبال استعدادهایی با مخاطبان آنلاین هستند.

به گزارش شهرآرانیوز، روبی کلاین، روزنامه‌نگار و نویسنده‌ای که به‌زودی نخستین کتاب خود را منتشر می‌کند، می‌گوید تنها دلیل انتشار کتابش، حضور فعال در شبکه‌های اجتماعی بوده است. کلاین که در حساب کاربری خود در تیک‌تاک ۴۷ هزار دنبال‌کننده دارد، قرار است در دهم ژوئیه (۲۰ اردیبهشت) کتابی با عنوان تمام کارهایی که نباید انجام دهید درباره زندگی دانشگاهی منتشر کند.

 از تارنمای تحلیلی بوک سلر، وی تاکید کرد: شبکه‌های اجتماعی به من این اعتبار را دادند که بتوانم چنین کتابی بنویسم. پیش‌تر با ویدیوهایم نشان داده بودم که توانایی تحلیل و ارائه مشاوره در این زمینه را دارم.

با قدرت‌گیری روزافزون فضای مجازی، مرز میان نویسنده و دنبال‌کننده (اینفلوئنسر) کمرنگ‌تر شده است. در حالی که برخی نویسندگان قدیمی تقریباً هیچ حضوری در شبکه‌های اجتماعی ندارند، نویسندگان نسل جدید، میلیون‌ها دنبال‌کننده دارند. الکس استر، نویسنده کتاب پرفروش لایت‌لارک، پس از انتشار ویدیویی درباره داستان کتابش در تیک‌تاک، موفق به بستن قرارداد نشر شد.

در مقابل، برخی نویسندگان با دنبال‌کنندگان کمتر، معتقدند که ناشران آن‌ها را به دلیل تعداد پایین دنبال‌کننده نادیده می‌گیرند و می‌گویند: این تأکید بیش از حد بر کمیت دنبال‌کنندگان، باعث شده کتاب‌ها چندان اصیل به نظر نرسند.

در حالی که بسیاری از ناشران ادعا می‌کنند تعداد دنبال‌کننده برای آن‌ها صرفاً یک داده کمکی است و نه معیار اصلی، اما کارگزاران ادبی نیز تأیید می‌کنند که در برخی ژانرها، نبود مخاطب آنلاین می‌تواند مانعی برای انتشار کتاب باشد. با این حال، برخی ناشران مستقل تأکید می‌کنند شبکه‌های اجتماعی ممکن است فروش را افزایش دهند، اما ملاک اصلی آن‌ها برای چاپ یک اثر، همچنان کیفیت محتوا است.

در این میان، برخی نویسندگان توانسته‌اند با اتکا به جامعه مخاطبان خود در تیک‌تاک، نه‌تنها کتاب‌هایشان را منتشر کنند، بلکه به فهرست پرفروش‌ها نیز راه یابند. به‌نظر می‌رسد، دست‌کم در ژانرهای خاصی مانند فانتزی عاشقانه (Romantasy)، قدرت بوک‌تاک به معیاری کلیدی در روند انتخاب نویسندگان تبدیل شده است.

منبع: خبرآنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->