وجه الضمان حراج شمش یک میلیارد تومان شد پیش‌بینی بورس، فردا (دوشنبه، ۵ خرداد ۱۴۰۴)| پس‌لرزه توقف واگذاری خودروسازان ادامه دارد؟ پیش‌بینی قیمت ارز و دلار، فردا (دوشنبه، ۵ خرداد ۱۴۰۴) پیگیری عادی‌سازی پرونده ایران در FATF در اجلاس اوراسیا قیمت جدید کارخانه‌ای محصولات ایران خودرو اعلام شد+ جدول (۴ خرداد ۱۴۰۴) شورای‌ عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا درباره واگذاری سهام ایران‌خودرو و سایپا اطلاعیه داد علت گران شدن قیمت سیمان چه بود؟ افزایش ۱۵ درصدی مصرف برق در خراسان رضوی در اردیبهشت‌ ۱۴۰۴ نسبت‌به سال گذشته پرداخت وام‌های خرد بدون مراجعه حضوری ۲۰۰ میلیون تومان پاداش برای معرفی استخراج‌کنندگان غیرمجاز رمزارز سقف جدید نگهداری ارز برای اشخاص مشخص شد (۴ خرداد ۱۴۰۴) ثبت سفارش جدید برنج از ۱۰ خرداد آغاز می‌شود خروج سنگین پول حقیقی از بازار سهام | خودرویی‌ها ترمز بورس را کشیدند (۴ خرداد ۱۴۰۴) مبارزه با آفت ملخ در حدود ۴ هزار هکتار از مزارع مشهد انجام شد شرکت‌های خراسانی در بورس؛ از خوش‌بینی تا واقعیت اکتشاف، مهم ترین چالش پیش روی توسعه معادن خراسان رضوی | ثروت خفته خراسان در دل زمین ایران پنجمین قدرت معدنی جهان | کشف ۲درصد گنجینه‌های معدنی ایران طلا و سکه امروز در مشهد چند قیمت خورد؟ (۴ خرداد ۱۴۰۴) قیمت امروز دلار، طلا، سکه و بیت‌کوین (۴ خرداد ۱۴۰۴) | دلار به کمتر از ۸۳ هزار تومان افت کرد مشکل بیمه کامیون‌داران حل خواهد شد | احتمال سه‌نرخی‌شدن سوخت کامیون‌ها جریمۀ روزانه ۱۰۰ هزار تومانی خودروهای بدون معاینه فنی خرید تضمینی گندم در خراسان‌رضوی از ۸.۵ هزار تن عبور کرد (۴ خرداد ۱۴۰۴) صدور کارت سوخت در کمتر از یک هفته | ثبت‌نام اینترنتی جایگزین مراجعه حضوری شد توقف واگذاری سهام ۲ شرکت بزرگ خودروساز ایران‌خودرو و سایپا در بورس (۴ خرداد ۱۴۰۴) چین، دو فروند هواپیمای کارکرده مسافربری را ۴برابر گران‌تر از قیمت واقعی به ایران فروخت جمع‌آوری کارت‌های سوخت از امروز استارت خورد (۴ خرداد ۱۴۰۴) افزایش مصرف آب با گرم‌شدن هوا | در تابستان باید منتظر جیره‌بندی آب در مشهد باشیم؟ طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان چه دستاوردی داشت؟ | گران‌فروشی نان‌های بی‌کیفیت زیر سایه طرح هوشمندسازی یارانه یک ماه گذشته نانوایی‌ها واریز شد | احتمال افزایش قیمت نان در آینده‌ای نزدیک
سرخط خبرها

در دیدار معاون وزیر راه و شهرسازی و استاندار خراسان رضوی مطرح شد؛ مطالعات قطار برقی مشهد-تهران انجام شده است

  • کد خبر: ۳۳۰۵۸۶
  • ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۴ - ۰۸:۰۹
در دیدار معاون وزیر راه و شهرسازی و استاندار خراسان رضوی مطرح شد؛ مطالعات قطار برقی مشهد-تهران انجام شده است
استاندار خراسان رضوی گفت: توجه به راه‌های این استان علاوه بر تردد مسافران، از لحاظ اقتصاد ملی اهمیت دارد. 

به گزارش شهرآرانیوز، غلامحسین مظفری یکشنبه‌شب در نشست با معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: در حوزه راه‌ها در خراسان رضوی، راه‌های نرفته زیادی داریم که توجه به این مقوله علاوه بر تردد مسافران، از لحاظ اقتصاد ملی دارای اهمیت است. 

وی افزود: خراسان رضوی در مسیر راه‌گذر‌های شرق-غرب و شمال-جنوب قرار دارد و محور‌های مواصلاتی دوغارون، سرخس، خواف و لطف‌آباد به مشهد از شاهراه‌های ارتباطی مهم این استان محسوب می‌شوند. 

استاندار خراسان رضوی با اشاره به گستردگی و پراکندگی راه‌ها در استان ادامه داد: در سطح خراسان رضوی راه‌های فرعی بسیاری وجود دارد که بار ترافیکی بالایی را تحمل می‌کنند و می‌بایست از منظر نوع مسیر و میزان اعتبار، بهسازی و ارتقا پیدا کنند. 

مظفری بیان کرد: نیاز‌ها و مطالبات برای کیفیت‌بخشی به محور‌های مواصلاتی استان زیاد است؛ اما منابع محدودی در اختیار داریم که باید با تلفیق اعتبارات، مسائل را برطرف کنیم. 

وی تصریح کرد: سالانه ۳۰ میلیون مسافر و زائر به مشهد و خراسان رضوی سفر می‌کنند و مردم خدمات دولت و وزارت راه و شهرسازی را در همین مسیر‌ها و جاده‌ها مشاهده می‌کنند. 

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اعتبارات تملک دارایی اضافه کرد: در هر مرحله‌ای که مجموعه دستگاه‌های اجرایی استان لازم باشد کمک کنند، آمادگی کامل وجود دارد. 

مظفری در پایان پیشنهاد سفر مدیران ارشد وزارت راه و شهرسازی و سازمان‌های تابعه به مشهد را برای بررسی مشکلات و مسائل حوزه راه‌ها و زیرساخت‌های ارتباطی مطرح کرد. 

قطار مشهد-گلبهار باید هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شود 

همچنین معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی گفت: قطار مشهد-گلبهار یکی از کلان‌طرح‌های شرق کشور است که باید هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شود. 

سیدعبدالله ارجائی با بیان اینکه زیرسازی این خط آهن انجام شده و آماده ریل‌گذاری است، افزود: اتصال آن به قطار شهری مشهد از نظر وزارت راه و شهرسازی مشکلی ایجاد نمی‌کند و شهرداری مشهد باید برای به سرانجام رسیدن این طرح نظر خود را اعلام کند. 

وی ادامه داد: اعتبار تهیه ریل خط آهن مشهد-گلبهار ۱.۲ همت است که ۶۰۰ میلیارد تومان آن از محل اعتبارات وزارت راه و شهرسازی تخصیص خواهد یافت و درخواست داریم مابقی آن از ناحیه اعتبارات استانی تأمین شود. 

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی بیان کرد: امتداد این خط ریلی تا چناران به طول ۱۰ کیلومتر یکی از مطالبات به‌حق مردم است که این وزارتخانه در صورت همکاری، تملک زمین و رفع معارضات، آمادگی اجرای آن را دارد. 

ارجائی با اشاره به ساخت آزادراه مشهد-چناران تصریح کرد: حجم تردد خودرو‌ها در این مسیر بالا است و باعث اتلاف وقت مردم و هدررفت سوخت به‌عنوان سرمایه ملی می‌شود که نیاز است، زودتر به سرانجام برسد. 

وی اضافه کرد: مطالعات قطار برقی مشهد-تهران هم انجام شده و دارای ردیف اعتباری است که در حال بررسی این طرح برای آغاز از سمت حومه تهران هستیم. 

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی گفت: هزینه راه‌اندازی قطار برقی تهران-مشهد با احتساب ناوگان حمل‌ونقلی ۱.۷ همت است که قابلیت افزایش سرعت تا ۲۲۰ کیلومتر بر ساعت را دارد. 

ارجائی از در دستورکار قرار گرفتن طرح قطار سریع‌السیر مشهد-تهران خبر داد و عنوان کرد: در سطح ملی نیز بر اجرایی کردن آن اهتمام ویژه‌ای وجود دارد. 

وی در پایان گفت: مجموعه استانداری با کمک مدیران استانی زیرمجموعه وزارت راه می‌توانند مشکلات مرتبط با این حوزه به تفکیک شهرستان‌ها را شناسایی کنند تا در قالب یک سند در وزارتخانه مورد بررسی قرار گیرند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->