بررسی قیمت امروز خودرو‌های خارجی و مونتاژی (۳۰ مهر ۱۴۰۴) | جک J۴ چند؟ بی‌تحرکی در بازار خودرو‌های داخلی (۳۰ مهر ۱۴۰۴) + جدول اعلام قیمت انواع گوشت تنظیم بازاری گوساله (۳۰ مهر ۱۴۰۴) + جدول یارانه مهرماه دهک‌های چهارم تا نهم واریز شد (۳۰ مهر ۱۴۰۴) | مبلغ واریزی چقدر است؟ عدم صدور بیمه‌نامه بدون استعلام کدپستی از فردا (یکم آبان ۱۴۰۴) قیمت گل زعفران اعلام شد (۳۰ مهر ۱۴۰۴) درآمد‌های مالیاتی در خراسان رضوی افزایش یافت درخشش بورس در مهرماه ۱۴۰۴ | بورس آخرین روز مهرماه را مثبت به پایان رساند راه‌های گذر از  تحریم‌ها و  حفظ بازار‌های هدف در میزگرد اقتصادی شهرآرا | ناکارآمدی علیه صادرات قیمت مرغ در مشهد ارزان‌تر شد | کاهش قیمت تخم‌مرغ و قطعات مرغ (۳۰ مهر ۱۴۰۴) طلا امروز در مشهد چقدر قیمت خورد؟ (۳۰ مهر ۱۴۰۴) ماندگاری دلار در کانال ۱۰۶ هزار تومان در مشهد (۳۰ مهر ۱۴۰۴) سایپا قیمت جدید محصولات خود را اعلام کرد (۳۰ مهر ۱۴۰۴) + جدول امید‌های تازه برای رونق اقتصاد محلی | روایت نشست بررسی مشکلات تولید و تجارت با حضور نخبگان اقتصادی ایران در مشهد جزئیات تعرفه‌های جدید برق اعلام شد ترانزیت و صادرات در خراسان؛ پلی بین ایران و آسیای میانه شاخص جدید حذف یارانه خانوارها چیست؟ | خرید خُرد، معیار عدالت اقتصادی؟ ۴ شهرک صنعتی در صدر کشفیات مزارع غیرمجاز رمزارز ۱۷۲ واحد فعال قارچ خوراکی در خراسان رضوی شاخص کل بورس تعدیل شده با تورم بررسی قیمت امروز دینار عراق و افغانی افغانستان در مشهد (۳۰ مهر ۱۴۰۴) ۶۰ لیتر سهمیه بنزین آبان‌ماه امشب شارژ می‌شود (۳۰ مهرماه ۱۴۰۴) قیمت طلای جهانی امروز (۳۰ مهرماه ۱۴۰۴) | اونس جهانی از عرش به فرش آمد بیشترین نیروی کار در کدام کشور‌ها قرار دارند؟ قیمت امروز میوه و تره‌بار در مشهد (۳۰ مهر ۱۴۰۴) | فلفل دلمه را چند بخریم؟ قیمت خرید تضمینی گندم اعلام شد چالش‌های صادرات در خراسان رضوی؛ از حمل‌ونقل تا ارز چندنرخی فرزین: شرکت‌های تحت تملک بانک‌ها اقساطی فروخته می‌شوند
سرخط خبرها

در دیدار معاون وزیر راه و شهرسازی و استاندار خراسان رضوی مطرح شد؛ مطالعات قطار برقی مشهد-تهران انجام شده است

  • کد خبر: ۳۳۰۵۸۶
  • ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۴ - ۰۸:۰۹
در دیدار معاون وزیر راه و شهرسازی و استاندار خراسان رضوی مطرح شد؛ مطالعات قطار برقی مشهد-تهران انجام شده است
استاندار خراسان رضوی گفت: توجه به راه‌های این استان علاوه بر تردد مسافران، از لحاظ اقتصاد ملی اهمیت دارد. 

به گزارش شهرآرانیوز، غلامحسین مظفری یکشنبه‌شب در نشست با معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: در حوزه راه‌ها در خراسان رضوی، راه‌های نرفته زیادی داریم که توجه به این مقوله علاوه بر تردد مسافران، از لحاظ اقتصاد ملی دارای اهمیت است. 

وی افزود: خراسان رضوی در مسیر راه‌گذر‌های شرق-غرب و شمال-جنوب قرار دارد و محور‌های مواصلاتی دوغارون، سرخس، خواف و لطف‌آباد به مشهد از شاهراه‌های ارتباطی مهم این استان محسوب می‌شوند. 

استاندار خراسان رضوی با اشاره به گستردگی و پراکندگی راه‌ها در استان ادامه داد: در سطح خراسان رضوی راه‌های فرعی بسیاری وجود دارد که بار ترافیکی بالایی را تحمل می‌کنند و می‌بایست از منظر نوع مسیر و میزان اعتبار، بهسازی و ارتقا پیدا کنند. 

مظفری بیان کرد: نیاز‌ها و مطالبات برای کیفیت‌بخشی به محور‌های مواصلاتی استان زیاد است؛ اما منابع محدودی در اختیار داریم که باید با تلفیق اعتبارات، مسائل را برطرف کنیم. 

وی تصریح کرد: سالانه ۳۰ میلیون مسافر و زائر به مشهد و خراسان رضوی سفر می‌کنند و مردم خدمات دولت و وزارت راه و شهرسازی را در همین مسیر‌ها و جاده‌ها مشاهده می‌کنند. 

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اعتبارات تملک دارایی اضافه کرد: در هر مرحله‌ای که مجموعه دستگاه‌های اجرایی استان لازم باشد کمک کنند، آمادگی کامل وجود دارد. 

مظفری در پایان پیشنهاد سفر مدیران ارشد وزارت راه و شهرسازی و سازمان‌های تابعه به مشهد را برای بررسی مشکلات و مسائل حوزه راه‌ها و زیرساخت‌های ارتباطی مطرح کرد. 

قطار مشهد-گلبهار باید هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شود 

همچنین معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی گفت: قطار مشهد-گلبهار یکی از کلان‌طرح‌های شرق کشور است که باید هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شود. 

سیدعبدالله ارجائی با بیان اینکه زیرسازی این خط آهن انجام شده و آماده ریل‌گذاری است، افزود: اتصال آن به قطار شهری مشهد از نظر وزارت راه و شهرسازی مشکلی ایجاد نمی‌کند و شهرداری مشهد باید برای به سرانجام رسیدن این طرح نظر خود را اعلام کند. 

وی ادامه داد: اعتبار تهیه ریل خط آهن مشهد-گلبهار ۱.۲ همت است که ۶۰۰ میلیارد تومان آن از محل اعتبارات وزارت راه و شهرسازی تخصیص خواهد یافت و درخواست داریم مابقی آن از ناحیه اعتبارات استانی تأمین شود. 

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی بیان کرد: امتداد این خط ریلی تا چناران به طول ۱۰ کیلومتر یکی از مطالبات به‌حق مردم است که این وزارتخانه در صورت همکاری، تملک زمین و رفع معارضات، آمادگی اجرای آن را دارد. 

ارجائی با اشاره به ساخت آزادراه مشهد-چناران تصریح کرد: حجم تردد خودرو‌ها در این مسیر بالا است و باعث اتلاف وقت مردم و هدررفت سوخت به‌عنوان سرمایه ملی می‌شود که نیاز است، زودتر به سرانجام برسد. 

وی اضافه کرد: مطالعات قطار برقی مشهد-تهران هم انجام شده و دارای ردیف اعتباری است که در حال بررسی این طرح برای آغاز از سمت حومه تهران هستیم. 

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی گفت: هزینه راه‌اندازی قطار برقی تهران-مشهد با احتساب ناوگان حمل‌ونقلی ۱.۷ همت است که قابلیت افزایش سرعت تا ۲۲۰ کیلومتر بر ساعت را دارد. 

ارجائی از در دستورکار قرار گرفتن طرح قطار سریع‌السیر مشهد-تهران خبر داد و عنوان کرد: در سطح ملی نیز بر اجرایی کردن آن اهتمام ویژه‌ای وجود دارد. 

وی در پایان گفت: مجموعه استانداری با کمک مدیران استانی زیرمجموعه وزارت راه می‌توانند مشکلات مرتبط با این حوزه به تفکیک شهرستان‌ها را شناسایی کنند تا در قالب یک سند در وزارتخانه مورد بررسی قرار گیرند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->