قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۱۷ تیر ۱۴۰۴) | رشد پژو ۲۰۷ دنده‌ای تا محدوده ۱.۲ میلیارد تومان قیمت امروز خودرو‌های خارجی و مونتاژی (۱۷ تیر ۱۴۰۴) | رشد شدید قیمت‌ها با حضور معاون استاندار خراسان رضوی، ایجاد مناطق آزاد مشترک در مرز‌های خراسان رضوی با افغانستان و ترکمنستان بررسی شد قیمت دینار عراق همچنان روندی کاهشی دارد (۱۷ تیر ۱۴۰۴) ثبت سفارشات جدید واردات شکر از ۲۱ تیرماه آغاز می‌شود بررسی قیمت امروز گوشت قرمز و مرغ در مشهد (۱۷ تیر ۱۴۰۴) | گوشت آبگوشتی و خورشتی چقدر قیمت دارد؟ ریزش دوباره بورس پس از فقط یک روز مثبت | افت شدید ارزش معاملات (۱۷ تیر ۱۴۰۴) برگزاری نمایشگاه انرژی‌های تجدیدپذیر و بهینه‌سازی مصرف برق، برای اولین بار در مشهد فرودگاه مشهد رکورددار بازگشت حجاج | خدمت‌رسانی به بیش از ۱۵ هزار زائر در ۹ روز ۸۵ درصد جمعیت خراسان رضوی زیر چتر کالابرگ هستند بازدید میدانی از بازار گوشت و  مرغ مشهد | قیمت گوشت قرمز در مرز یک میلیون تومان! آیا اعتبار کالابرگ الکترونیک ویژه دهک‌های اول تا هفتم، ماهانه شارژ خواهد شد؟ ریزش قیمت طلا و سکه در مشهد | سکه ۳ میلیون تومان ارزان‌تر شد (۱۷ تیر ۱۴۰۴) افزایش ۴۵ درصدی بهره‌وری زادوولد دام عشایر با اجرای طرح‌های اصلاح نژاد نرخ امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۱۷ تیر ۱۴۰۴) | دلار کانال ۹۰ هزار تومان را از دست داد تعادل به بازار برنج می‌رسد خبر پرداخت کالابرگ برای دهک‌های چهارم تا هفتم صحت ندارد انجام پرواز می‌تواند جایگزین مبالغ بلیت‌های ابطال‌شده بشود تاثیر رانندگی اقتصادی روی طول عمر لنت ترمز خرید تضمینی گندم به حدود ۵ میلیون تن رسید رکود دست از سر بازار مسکن برنداشته است دستورالعمل پرداخت خسارت افت قیمت خودرو بازنگری می‌شود مدیر دفتر توزیع برق شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی: در سال ۱۴۰۴، در بخش خانگی باید ۳۱ مگاوات به شبکه تجدیدپذیر متصل شود قیمت جدید محصولات هایما اعلام شد (تیرماه ۱۴۰۴) قیمت طلای جهانی در بازار امروز (۱۷ تیرماه ۱۴۰۴) اعلام شد | طلای جهانی از حرکت بازماند قیمت امروز میوه و صیفی‌جات اعلام شد (۱۷ تیر ۱۴۰۴) | کرفس در میادین تره‌بار مشهد کیلویی چند؟ تمدید پرداخت تسهیلات تکلیفی تا پایان تیر ماه ۱۴۰۴ آیا افزایش دامنه‌ نوسان صندوق‌های اهرمی‌ باعث جذابیت آن‌ها خواهد شد؟ تحقق هدف ۳ هزار مگاواتی توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر برای خراسان رضوی تا افق ۱۴۰۶ + فیلم
سرخط خبرها

در دیدار معاون وزیر راه و شهرسازی و استاندار خراسان رضوی مطرح شد؛ مطالعات قطار برقی مشهد-تهران انجام شده است

  • کد خبر: ۳۳۰۵۸۶
  • ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۴ - ۰۸:۰۹
در دیدار معاون وزیر راه و شهرسازی و استاندار خراسان رضوی مطرح شد؛ مطالعات قطار برقی مشهد-تهران انجام شده است
استاندار خراسان رضوی گفت: توجه به راه‌های این استان علاوه بر تردد مسافران، از لحاظ اقتصاد ملی اهمیت دارد. 

به گزارش شهرآرانیوز، غلامحسین مظفری یکشنبه‌شب در نشست با معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: در حوزه راه‌ها در خراسان رضوی، راه‌های نرفته زیادی داریم که توجه به این مقوله علاوه بر تردد مسافران، از لحاظ اقتصاد ملی دارای اهمیت است. 

وی افزود: خراسان رضوی در مسیر راه‌گذر‌های شرق-غرب و شمال-جنوب قرار دارد و محور‌های مواصلاتی دوغارون، سرخس، خواف و لطف‌آباد به مشهد از شاهراه‌های ارتباطی مهم این استان محسوب می‌شوند. 

استاندار خراسان رضوی با اشاره به گستردگی و پراکندگی راه‌ها در استان ادامه داد: در سطح خراسان رضوی راه‌های فرعی بسیاری وجود دارد که بار ترافیکی بالایی را تحمل می‌کنند و می‌بایست از منظر نوع مسیر و میزان اعتبار، بهسازی و ارتقا پیدا کنند. 

مظفری بیان کرد: نیاز‌ها و مطالبات برای کیفیت‌بخشی به محور‌های مواصلاتی استان زیاد است؛ اما منابع محدودی در اختیار داریم که باید با تلفیق اعتبارات، مسائل را برطرف کنیم. 

وی تصریح کرد: سالانه ۳۰ میلیون مسافر و زائر به مشهد و خراسان رضوی سفر می‌کنند و مردم خدمات دولت و وزارت راه و شهرسازی را در همین مسیر‌ها و جاده‌ها مشاهده می‌کنند. 

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اعتبارات تملک دارایی اضافه کرد: در هر مرحله‌ای که مجموعه دستگاه‌های اجرایی استان لازم باشد کمک کنند، آمادگی کامل وجود دارد. 

مظفری در پایان پیشنهاد سفر مدیران ارشد وزارت راه و شهرسازی و سازمان‌های تابعه به مشهد را برای بررسی مشکلات و مسائل حوزه راه‌ها و زیرساخت‌های ارتباطی مطرح کرد. 

قطار مشهد-گلبهار باید هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شود 

همچنین معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی گفت: قطار مشهد-گلبهار یکی از کلان‌طرح‌های شرق کشور است که باید هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شود. 

سیدعبدالله ارجائی با بیان اینکه زیرسازی این خط آهن انجام شده و آماده ریل‌گذاری است، افزود: اتصال آن به قطار شهری مشهد از نظر وزارت راه و شهرسازی مشکلی ایجاد نمی‌کند و شهرداری مشهد باید برای به سرانجام رسیدن این طرح نظر خود را اعلام کند. 

وی ادامه داد: اعتبار تهیه ریل خط آهن مشهد-گلبهار ۱.۲ همت است که ۶۰۰ میلیارد تومان آن از محل اعتبارات وزارت راه و شهرسازی تخصیص خواهد یافت و درخواست داریم مابقی آن از ناحیه اعتبارات استانی تأمین شود. 

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی بیان کرد: امتداد این خط ریلی تا چناران به طول ۱۰ کیلومتر یکی از مطالبات به‌حق مردم است که این وزارتخانه در صورت همکاری، تملک زمین و رفع معارضات، آمادگی اجرای آن را دارد. 

ارجائی با اشاره به ساخت آزادراه مشهد-چناران تصریح کرد: حجم تردد خودرو‌ها در این مسیر بالا است و باعث اتلاف وقت مردم و هدررفت سوخت به‌عنوان سرمایه ملی می‌شود که نیاز است، زودتر به سرانجام برسد. 

وی اضافه کرد: مطالعات قطار برقی مشهد-تهران هم انجام شده و دارای ردیف اعتباری است که در حال بررسی این طرح برای آغاز از سمت حومه تهران هستیم. 

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی گفت: هزینه راه‌اندازی قطار برقی تهران-مشهد با احتساب ناوگان حمل‌ونقلی ۱.۷ همت است که قابلیت افزایش سرعت تا ۲۲۰ کیلومتر بر ساعت را دارد. 

ارجائی از در دستورکار قرار گرفتن طرح قطار سریع‌السیر مشهد-تهران خبر داد و عنوان کرد: در سطح ملی نیز بر اجرایی کردن آن اهتمام ویژه‌ای وجود دارد. 

وی در پایان گفت: مجموعه استانداری با کمک مدیران استانی زیرمجموعه وزارت راه می‌توانند مشکلات مرتبط با این حوزه به تفکیک شهرستان‌ها را شناسایی کنند تا در قالب یک سند در وزارتخانه مورد بررسی قرار گیرند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->