عراقچی: آمریکا بود که مسیر مذاکره را به مسیر جنگ تبدیل کرد+ویدئو پیام تشکر فرمانده کل ارتش از ملت قهرمان و رزمندگان نیروهای مسلح+ویدئو هشدار وزارت اطلاعات: موساد اقدام به راه اندازی صفحات جدید کرده است گفت‎‌وگوی تلفنی پزشکیان و رئیس جمهور آذربایجان | علی‌اف استفادهٔ اسرائیل از آسمان کشورش برای حمله به ایران را تکذیب کرد! استفاده از اورانیوم ضعیف‌شده در حملات اخیر اسرائیل به ایران تأیید نشد رهبر انصارالله پیروزی ایران بر رژیم صهیونیستی را تبریک گفت فرانس ۲۴: رهبر ایران درباره هرگونه تجاوز به خاک کشورش هشدار داد شهادت سرلشکر محمدسعید ایزدی (حاج رمضان) در حملات اسرائیل آیا پاکستان با موشک هسته‌ای به آمریکا حمله می‌کند؟ ابراز نگرانی روسیه درباره اظهارات نظامیان صهیونیست پس از آتش‌بس با ایران آیت‌الله علم‌الهدی: جنگ با جبهه استکبار همچنان ادامه دارد | ضرورت فراگیر شدن مشارکت‌های مردمی سفیر ایران در ایتالیا: بازگشت ایران به گفت‌و‌گو‌ها منوط به توقف کامل اقدامات تجاوزکارانه است رئیس شورای اطلاع رسانی دولت: توقف جنگ به معنای پایان تلاش دشمن نیست کشف یک ریزپرنده در حال تصویربرداری غیرمجاز در آستانه اشرفیه سپاه پاسداران: آرامش، خردورزی و صلابت رهبر معظم انقلاب سرمایه بالنده ایران بوده است قانون الزام دولت به تعلیق همکاری با آژانس ابلاغ شد فیلم کامل سومین پیام تصویری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به ملت عزیز و بزرگ ایران در پی تهاجم رژیم صهیونی نخست وزیر اسپانیا خواستار تعلیق فوری توافقنامه همکاری اتحادیه اروپا و اسرائیل شد مصوبه تعلیق همکاری ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قانون شد (۵ تیر ۱۴۰۴) وزیر دفاع فرانسه اعتراف کرد: در رهگیری پهپاد‌های ایران مشارکت داشتیم سومین پیام تلویزیونی رهبر معظم انقلاب اسلامی: رژیم صهیونی در زیر ضربات جمهوری اسلامی تقریباً از پا درآمد و لِه شد | آمریکا دستاوردی از این جنگ نداشت (۵ تیر ۱۴۰۴) سرلشکر موسوی: ایران در جنگ اخیر اراده خود را بر آمریکا و رژیم صهیونیستی تحمیل کرد اسامی شهدای سپاه سیدالشهدا (ع) در پی حمله رژیم صهیونیستی اعلام شد بلومبرگ نوشت: هیچ‌کس در ناتو ادعای ترامپ درباره تاثیر حملات به ایران را باور نکرد ادعای سازمان امنیت ملی رژیم صهیونیستی: سوریه و لبنان به عادی سازی روابط با ما نزدیک شده‌اند یک نماینده مجلس: دولتمردان در میدان دیپلماسی نباید وعده‌های دروغین دشمن را باور داشته باشند جان کری: دانش هسته‌ای ایران بمباران نمی‌شود
سرخط خبرها

اهتمام دولت برای ارتقای کمی و کیفی جامعه فرهنگیان

  • کد خبر: ۳۳۰۵۵۶
  • ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۴ - ۲۰:۳۷
  • ۱
اهتمام دولت برای ارتقای کمی و کیفی جامعه فرهنگیان
معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: دولت با شناخت کامل چالش‌ها و دغدغه‌ها و باور به اینکه سرمایه‌گذاری در تعلیم و تربیت سودمندترین سرمایه‌گذاری برای آینده کشور است، تمام توان خود را برای ارتقای کمی و کیفی جامعه فرهنگیان به کار خواهد بست.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد جعفر قائم‌پناه امروز یکشنبه در مراسم تجلیل از معلمان نمونه تهران ضمن گرامیداشت یاد معلمان شهید، اظهار کرد: روز معلم پاسداشت مقام افرادی است که آموخته‌اند و با فداکاری می‌آموزند و در این مسیر از هیچ کمکی دریغ نمی‌کنند.

وی افزود: در روزگاری که مرز‌های فرهنگی کمرنگ می‌شود، نقش معلم در بازتولید فرهنگ ملی بی‌بدیل است. معلمان معماران هویت ملی و اسلامی هستند که با سه عنصر تاریخ، زبان و فرهنگ شخصیت فرزندان را پی‌ریزی می‌کنند. زبان فارسی در دستان پرمهر معلمان از آسیب‌ها مصون می‌ماند و به نسل بعدی منتقل می‌شود.

معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه دولت چهاردهم توسعه عدالت آموزشی را در صدر برنامه‌های خود قرار داده است، افزود: هیچ توسعه‌ای بدون عدالت آموزشی پایدار نخواهد بود. می‌خواهیم هر کودک ایرانی از آموزش با کیفیت مناسب برخوردار باشد و عدالت آموزشی مفهومی متعالی است که برابری در فرصت‌ها، منابع، امکانات و پیامد‌های آموزشی را شامل می‌شود که معلمان فرهیخته در این مسیر نقش بی‌بدیلی ایفا می‌کنند.

قائم پناه یادآورشد: معلمان در خط مبارزه با نابرابری‌های آموزشی و رفع تحریم‌ها قرار دارند؛ معلم در نقاط دوردست کلاس درس را با امید، خلاقیت و نشاط اداره می‌کند.

وی با بیان اینکه مدارس استثنایی جلوه‌ای از تحقق عدالت آموزشی هستند، گفت: با ظهور پدیده‌های نوین در این عرصه، معلمان باید با خلاقیت و بهره‌گیری از راهکار‌های جدید شکاف‌ها را به حداقل برسانند.

وی خطاب به معلمان با بیان اینکه شما زمینه‌ساز آزادی انسان از بند جهل و تبعیض هستید؛ افزود: با فراهم کردن فرصت‌های برابر آموزشی تحقق جامعه عدالت‌محور را نوید می‌دهید همچنین با تلاش مستمر نگاه مردسالارانه را حذف کنید تا دختران احساس تبعیض نکنند و باور کنند که در دولت اسلامی دختران مانند مردان نقش‌آفرین تحقق سرنوشت خود هستند.

معاون اجرایی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: هرچند مسیر تحقق عدالت آموزشی دشوار است، اما با عزم معلمان فداکار این آرمان دیرینه دست‌یافتنی خواهد بود؛ معلمان در نظریه‌های جدید تعلیم و تربیت علاوه بر انتقال دانش، مهارت‌های چندبعدی را نیز پرورش می‌دهند.

قائم پناه اظهار کرد: دانش‌آموزان نیازمند مهارت‌های کاربردی هستند؛ باید تفکر انتقادی، مهارت گفت‌و‌گو و تحمل نظر مخالف، خلاقیت، حل مسئله، همزیستی مسالمت‌آمیز در خانه و خانواده، یادگیری مستمر و خودراهبری مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه معلمان فرزانه باید کلاس درس را از محیط انتقال صرف به محیط کشف و حل مسئله تبدیل کنند؛ توضیح داد: معلمان باید به دانش‌آموزان بیاموزند چگونه استدلال و شواهد را ارزیابی کنند. مهارت‌های ارتباطی و همدلی که سنگ بنای روابط انسانی سالم هستند نیز باید با شیوه‌های خلاقانه تقویت شود.

قائم پناه خطاب به معلمان گفت: به دانش‌آموزان آموزش دهید چگونه با شکست‌ها مواجه شوند، مهربانی کنند، از ایجاد خشونت جلوگیری کنند و در مسیر رشد فردی پشتکار و انعطاف‌پذیری نشان دهند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۷ - ۱۴۰۴/۰۲/۱۴
0
0
نعلم نمونه
تو اموزش پرورش هیچ امتیازی ندارد
نه اضافه گروهی ،نه اضافه طبقه

،هیچ .در حالی که مواردی هستند شامل افزایش گروه یا طبقه میشوند

رتبه های سه رقمی کنکور سراسری هم وارد آموزش پرورش میشوند ،هیچ امتیازی ندارند ،نه افزایش گروه ،نه افزایش طبقه نخبگی هیچ ،،در حالی که افزایش گروه یا طبقه برای موارد دیگر هست

اموزش پرورش خودش نخبه کش هست و رتبه های یک رقمی یا دو رقمی یا سع رقمی که ارزش اموزش پرورش هستند و وارد اموزش پرورش شدند هیچ امتیاز خاصی ندارند،تا شناسایی شوند ،چطور این سیستم میتواند نخبه تربیت مند وقتی خودش نخبه کش هست
معلم نمونه هیچ امتیازی در حکم ندارند و فقط یک تشویقی خشک و خالی

خدمت خالص بیش از سی سال هیچ امتیاز گروهی یا تشویقی ندارد ،،در حالی که مواردی هستند که شامل افزایش گروه میشوند
با این نگاه ها اموزش پرورش درست نمیشود
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->