کشف ۲۵ تن خوراک دام قاچاق در مشهد پیش‌بینی بورس (سه‌شنبه، ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۴) | روند بازار صعودی می‌ماند؟ دیجی‌کالا در مسیر پذیرش و عرضه در بورس قرار دارد (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۴) رشد سهام در بازارهای جهانی | جهش قیمت نفت و سقوط نرخ طلا رکورد ورود پول حقیقی به بورس در ۱۳ ماه اخیر شکسته شد (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۴) قیمت روز خودرو‌های خارجی و مونتاژی (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۴) | فونیکس FX به ۲ میلیارد و ۴۷۵ میلیون تومان رسید قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۴) | رشد ۱۷ میلیونی ساینا اتوماتیک خرید تضمینی گندم در خراسان رضوی از مناطق جنوبی استان آغاز شد (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۴) قیمت ۴ قلم کالای اساسی تعیین شد (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۴) ۱۳۷ هزار مبارزه با آفت سن گندم در خراسان رضوی، از ابتدای سال تاکنون (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۴) سرازیر شدن ۵.۵ همت پول حقیقی به بورس | جهش حدود ۸۰ هزار واحدی شاخص کل (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۴) آغاز طرح نظارت بر محصولات لبنی و برنج در خراسان رضوی (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۴) سهمیه سوخت از مرداد امسال به کارت‌های بانکی منتقل می‌شود جلوگیری از ترخیص ۹۰ درصدی پارچه‌های نساجی ممنوعیت واردات کالا‌های مشابه داخل لغو شد؛ نگرانی از تکرار دهه ۹۰ | زیپ و تله موش در راه ایران؟ رئیس‌کل بانک مرکزی: امسال حتماً حذف چهار صفر از پول ملی را عملیاتی می‌کنیم گفت‌و‌گو با ۴ کارگر خراسانی حاضر در دیدار کارگران با رهبر معظم انقلاب | رنج‌هایی که گفتنی شد افت بیش از ۲۰۰ هزار تومانی نرخ طلا در مشهد (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۴) دولت به دنبال سود بیشتر از افزایش نرخ ارز نیست | هیچ ارزی نباید از دید بانک مرکزی مخفی بماند قیمت امروز دلار، طلا، سکه و بیت‌کوین (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۴) | دلار در نیمه کانال ۸۳ هزار تومان معاون وزیر راه: میانگین دوره انتظار خانه‌دارشدن ۲۷ سال است بررسی قیمت حبوبات در مشهد (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۴) | لوبیا چیتی را بیشتر از این قیمت نخرید قیمت طلای جهانی امروز (دوشنبه، ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۴) اعلام شد چرایی صف‌های طولانی وام ازدواج در بانک‌ها آیا حق مسکن کارگران در سال ۱۴۰۴ افزایش می‌یابد؟ رکود دست از سر بازار مسکن برنداشته است | خالی‌بودن بازار مسکن از خریدار و فروشنده (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۴) قیمت عمده‌فروشی میوه و صیفی‌جات در مشهد (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۴) | خیار و گوجه کیلویی چند است؟
سرخط خبرها

آغاز رتبه‌بندی ایرلاین‌ها | نرخ بلیت هواپیما براساس رتبه ایرلاین‌ها تعیین می‌شود

  • کد خبر: ۳۳۱۹۲۰
  • ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۴ - ۱۰:۱۴
آغاز رتبه‌بندی ایرلاین‌ها | نرخ بلیت هواپیما براساس رتبه ایرلاین‌ها تعیین می‌شود
معاون سازمان هواپیمایی کشوری از آغاز رتبه بندی شرکت‌های هواپیمایی خبر داد و گفت: با اجرای نظام رتبه بندی از این پس قیمت بلیت براساس رتبه ایرلاین تعیین می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، سید حمیدرضا صانعی، معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری درباره آغاز رتبه‌بندی شرکت‌های هواپیمایی اظهارداشت: نظام رتبه‌بندی شرکت‌های هواپیمایی را آغاز کردیم، شاید شرکت‌های هواپیمایی در ابتدای اجرای نظام رتبه بندی مقاومتی داشته باشند، اما این اقدام در نهایت به نفع صنعت هوانوردی و مردم است.

وی ادامه داد: در صنعت هوایی بحث آزادسازی نرخ بلیت هواپیما و آزادسازی شبکه انجام شده است به این معنا که در حال حاضر هر شرکتی با هر قیمتی که بازار تعیین می‌کند بلیت می‌فروشد و عملا این اتفاق افتاده است و امروز تمایل دارند که بلیت را گران‌تر هم بفروشند، اما موضوع این است که کسی خریدار نیست.

صانعی گفت: همچنین به ایرلاین‌ها برای هر مسیر پروازی مجوز داده می‌شود هر چند این میزان ارایه مجوز به نفع شرکت‌ها نیست، اما به نفع مردم بوده چرا با وجود رقابت دیگر عملا نمی‌توانند بلیت را نرخ بالاتری را در آن مسیر به فروش برسانند؛ بنابراین آزادسازی شبکه هم رخ داده و شبکه پروازی هم باید براساس تقاضای مسافر تعیین شود. حال اینکه رتبه‌بندی به سمت حرکت می‌کند که متر و معیار وجود داشته باشد تا ارایه مجوز پروازی به ایرلاین‌ها فقط براساس درخواست ایرلاین‌ها نباشد و براساس رتبه مجوز مسیر پرتردد ارایه می‌شود.

وی بابیان اینکه در نظام رتبه بندی شرکتی که بتواند ناوگان بهتری خریداری کند، مجوز مسیر پروازی بهتری را هم می‌گیرد، اظهار داشت: این شرکت می‌تواند با قیمت بهتری بلیت فروشی داشته باشد، اما شرکتی هم که بخواهد اقتصادی‌تر کار کند قاعدتا با خدمات مشخص باید بلیت خود را با قیمت پایین تری بفروشد مانند همه جای دنیا که شرکت‌هایی که هواپیمای ارزان‌تری استفاده می‌کنند بلیت ارزان‌تر هم دارند. البته مسافر هم باید بداند ایرلاینی که ناوگان با سن بالاتری و پذیرایی کمتری دارد قیمت بلیت این شرکت هم پایین‌تر است.

معاون سازمان هواپیمایی کشوری با تاکید براینکه الان هیچ شرکت‌های هواپیمایی رتبه بندی ندارند، ادامه داد: الان در حال شروع نظام رتبه بندی هستیم که البته در ابتدای کار اقتصاد ایرلاین‌ها را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد و بنابراین ایرلاین‌ها درباره رتبه بندی مقاومتی نکنند. رتبه بندی براساس پارامتر‌هایی مانند تعداد ناوگان، سن ناوگان، میانگین تاخیرات و میزان شکایت مردمی انجام می‌شود. نه تنها نرخ بلیت هواپیما بلکه مجوز پرواز‌ها هم براساس رتبه ایرلاین‌ها تعیین می‌شود و اولویت با این شرکت‌ها با رتبه بهتر است.

وی با بیان اینکه رتبه‌بندی به مرور اثر خود را نشان می‌دهد و مردم کیفیت خدمات را احساس می‌کنند، اظهار داشت: شاید در البته رتبه بندی مردم تفاوت را احساس نکنند، اما با تکمیل طرح تنوع قیمت براساس خدمات ایجاد خواهد شد. مردم این انتخاب را دارند که بلیت هواپیمای چه شرکتی با چه رتبه‌ای را خریداری کنند. ایرلاین‌ها هم وقتی این تفاوت را درک کنند به سمت نوسازی و کیفی خدمات حرکت می‌کنند.

معاون سازمان هواپیمایی کشوری گفت: جزییات رتبه بندی به مردم اطلاع رسانی خواهد شد.

منبع: ایلنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->