سید عمار حکیم با تولیت آستان قدس رضوی دیدار کرد دیدار تولیت آستان قدس رضوی با خانواده شهدای اقتدار (۱۶ شهریور ۱۴۰۴) مشهد، میزبان سی‌ودومین جشنواره فرهنگی‌هنری قرآن و عترت دانشجویی امروز نیازمند به فقه حکمرانی هستیم ورود وقف به حوزه دفاعی کشور یادواره شهدای کارمند در هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود تشرف یک‌هزار زائر ایرانی به حج عمره از ابتدای مهرماه ۱۴۰۴ لزوم توجه به محتوای اثرگذار حوزه دفاع مقدس و مقاومت در آموزش و پرورش بازگشت به آموزه‌های پیامبراسلام(ص) و امام‌رضا(ع)، راه برون‌رفت از بحران‌های امروز است همزمان با هفته وحدت جلد سوم مجموعه «۳۶۶ روز با پیامبر عزیزمان» منتشر می‌شود موضوعات مرتبط با مسجد در قوانین برنامه هفتم توسعه دیده نشده است آغازبه‌کار دهمین نمایشگاه کتب حوزوی و معارف اسلامی با حضور ۱۷۰ ناشر در مشهد ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد میزبان برگزاری محافل قرانی در هفته وحدت چگونه کلام، باور و رفتار می‌سازد؟ همه؛ زیر پرچم اسلام | نگاهی به وحدت اسلامی از منظر سخنان و سیره علمای شیعه ثبت بزرگ‌ترین موقوفه کشور در مشهد سرمایه‌گذاری ۵۹۵ میلیارد تومانی موقوفات خراسان رضوی در پروژه‌های اقتصادی لزوم توجه به نیاز‌های نسل جوان در جشنواره‌های رضوی برگزاری جشن‌های وحدت در ۴ نقطه مشهد هم‌زمان با میلاد پیامبر اعظم(ص) + جزئیات ماه سرخ و نماز آیات برای طولانی‌ترین ماه‌گرفتگی قرن در حرم مطهر امام رضا(ع) + جزئیات
سرخط خبرها

کدام نهادها بیشترین سهم را در اجرای طرح «زندگی با آیه‌ها» داشتند؟

  • کد خبر: ۳۳۳۵۰۱
  • ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۴ - ۱۰:۰۱
کدام نهادها بیشترین سهم را در اجرای طرح «زندگی با آیه‌ها» داشتند؟
در مرحله دوم نهضت ملی «زندگی با آیه‌ها» بنا به اعلام دبیرخانه این طرح مستقر در سازمان دارالقرآن‌الکریم، بیش از ۳۰ دستگاه حاکمیتی و اجرایی مشارکت داشتند که در این میان چند نهاد بیشترین سهم را داشتند.

به گزارش شهرآرانیوز، در مرحله دوم نهضت ملی زندگی با آیه‌ها بنا به اعلام دبیرخانه این طرح مستقر در سازمان دارالقرآن‌الکریم، بیش از ۳۰ دستگاه حاکمیتی و اجرایی مشارکت داشتند که از این میان فعالیت نهاد‌ها و سازمان‌هایی در راستای این طرح شاخص بوده است که از جمله آنها می‌توان به رسانه ملی، اداره کل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش و همچنین معاونت فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) اشاره کرد.

در شرایطی که جمعه ۲۶ اردیبهشت آئین اختتامیه مرحله دوم این طرح از شبکه‌های مختلف رسانه ملی پخش شد که در اصل آغاز به کار رسمی مرحله سوم این طرح منتهی به ماه رمضانی است که اواخر امسال شاهدش خواهیم بود، بررسی اجمالی در مورد سهم این سه نهاد اشاره شده که بیشترین مشارکت را در این طرح داشتند، خواهیم داشت:

آموزش و پرورش با دارا بودن بیش از ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار دانش‌آموز و همچنین در اختیار داشتن بیش از یک میلیون نیروی استخدامی در رده‌های گوناگون به عنوان یکی از پرمخاطب‌ترین و مستعدترین بستر‌ها در زمینه پیاده‌سازی و اجرای نهضت ملی زندگی با آیه‌ها محسوب می‌شود که باید به این تعداد به ازای هر دانش‌آموز، والدین و احیاناً اعضای خانواده ایشان را نیز به عنوان مخاطب هدف پیاده‌سازی این طرح به حساب آورد.

اداره کل قرآن و عترت آموزش و پرورش در نخستین گام برای اجرایی شدن این طرح در ساختار‌های زیرمجموعه خود که ذیل معاونت آموزشی و پرورش تعریف می‌شود، جلسات توجیهی و مفاهمه‌ای را با مسئولان ستادی و همچنین مدیران کل و معاونان استان‌ها برگزار کرد.

این اداره کل در ادامه کوشش کرد تا از مجموعه آیاتی که مسئولان اجرای این طرح آنها را تعیین کرده بودند، آیاتی را برای ارائه به دانش‌آموزان انتخاب کنند که اتفاقاً منطبق با محتوای درسی آنها و اهداف آموزشی باشد که از سوی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی درسی تعیین شده است.

در مرحله بعد این اداره کل با توجه به نیاز و ذائقه‌های گوناگونی که در میان دانش‌آموزان به سبب اقتضای سن و میزان علاقه‌مندی آنها وجود داشت، محتوای ارائه شدن از سوی دبیرخانه طرح زندگی با آیه‌ها را متناسب‌سازی کرد به این معنی که مثلاً برای دانش‌آموزان مقاطع اول ابتدایی از طریق تهیه و تولید اقلام هنری از قبیل نقاشی و رنگ‌آمیزی اشکال به دنبال ارتباط مفهومی آنها با آیات انتخابی این طرح بود و برای دانش‌آموزان نوجوان نیز محتوایی جدی توأم با تفکر بیشتر در معانی آیات را تولید و در میان ایشان عرضه کرد.

این اداره کل همچنین با استفاده از ظرفیت‌هایی که در عرصه فضای مجازی آموزش و پرورش در اختیار دارد، همچون سامانه آموزشی دوره‌های کوتاه‌مدت فرهنگیان و شبکه شاد، اقدام به اشتراک‌گذاری محتوای این طرح در میام مخاطب هدف خود کرد تا جایی که از طریق سامانه آموزشی فرهنگیان حدود ۴۶۰ هزار نفر در این طرح شرکت کرده و در آزمون‌های مرتبط با آن گزینش شدند که از این میان ۲۵۰ هزار نفر از فرهنگیان موفق به دریافت نمره قبولی و گواهینامه طرح شده و باقی نیز طی یک فرجه یک ماهه مجدد در آزمون پیش‌رو شرکت خواهند کرد.

شبکه شاد با دارای بودن بیش از چهار میلیون و نیم کاربر و کانال‌های گوناگونی که در آن وجود دارد، بستر خوبی را نیز فراهم کرده بود تا محتوای رسانه‌ای تولید شده این طرح نیز برای استفاده کاربران آموزش و پرورش و از جمله دانش‌آموزان به منظور ترغیب آنها برای شرکت در این طرح استفاده شود و علاوه بر آن در سامانه نورینو آموزش و پرورش نیز توانست ۱۷۵ هزار دانش‌آموز را برای شرکت در این طرح ترغیب کند که از این میان ۸۵ هزار نفر با حفظ حداقل یک آیه توانستند، نمره قبولی به دست آورده و ۵۵ هزار نفر از این تعداد هم موفق شدند دوره کامل این طرح را گذرانده و گواهینامه آن را از سازمان دارالقرآن‌الکریم اخذ کنند.

همچنین بنا به اعلام این اداره کل، ۱۳۰ مدرسه در سراسر کشور به شکل صد در صدی در این طرح شرکت کردند که از مسئولان تجلیل خواهد شد ضمن آنکه آنها از این اداره کل نیز کمک‌هزینه برای گسترش و توسعه فعالیت‌های قرآنی خود را نیز دریافت خواهند کرد و مدارسی با مشارکت بالای ۷۰ درصد در این طرح نیز مورد حمایت ویژه این اداره قرار می‌گیرند.

کمیته امداد بیش از چهار میلیون و ۷۰۰ هزار مددجو و اعضای تحت حمایت خود را در اختیار دارند که در مرحله دوم طرح زندگی با آیه‌ها یک میلیون و ۳۵ هزار نفر از آنها شرکت کردند که بیبشترین آنها بین ۱۰ تا ۳۰ سال سن داشتند و از این میان ۶۳۰ هزار نفر موفق به دریافت گواهینامه پایان این طرح از سوی سازمان دارالقرآن‌الکریم شدند.

از جمله دستاورد‌های چشمگیر معاونت کمیته امداد امام خمینی (ره) در همراهی با این طرح، آمادگی بیش از ۱۰ هزار کنشگر از میان مددکاران، مددیاران افتخاری و کارشناسان فرهنگی خود بود که این عده در مرحله‌های بعدی اجرای این طرح می‌توانند به عنوان بازوان قوی اجرایی، در هر چه پربار و موفق‌تر برگزار شدن این طرح کوشا باشند.

در مرحله دوم اجرای طرح زندگی با آیه‌ها تمام شبکه‌های سراسری و استانی (رادیویی و تلویزیونی) برنامه‌های ویژه‌ای را در زمینه تبلیغ و اطلاع‌رسانی این طرح در طول ماه رمضان پخش کردند و این امر موجب شد تا طیف وسیعی از مخاطبان با تنوع سلایق، سنین حتی آنهایی که شاید قرابت چندانی با موضوعات دینی و قرآنی نداشتند در قالب تماس با سامانه‌های ارتباطی که به این منظور اختصاص پیدا کرده بود، در این طرح شرکت کنند.

دامنه پخش برنامه‌های ویژه این طرح تنها منحصر به شبکه‌هایی که ماهیتاً دینی و ارزشی هستند، نشد و سایر شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی که بیشترین اقبال از آنها از سوی مخاطبان عام رسانه ملی صورت می‌گیرد، نیز بخشی از جدول پخش خود را به پخش تیزر و برنامه‌های تبلیغی این طرح اختصاص دادند.

رسانه ملی با پخش برنامه‌هایی پرمخاطب همچون «محفل»، برنامه‌های گفت‌ومحور، برنامه‌های رقابتی (مسابقه) و برنامه‌های نمایشی در تلاش بود تا بیشترین سهم را در ترغیب و تشویق مخاطبان خود برای شرکتی پویا در این طرح داشته باشد تا آنجا که یکی از بیشتر سهم‌های مشارکت مردمی در مرحله دوم زندگی با آیه‌ها از طریق رسانه ملی رقم خود.

منبع: شبستان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->