راه اندازی ۳۰ اورژانس اجتماعی در کشور | ایجاد بیش از ۵ هزار فرصت شغلی برای جامعه هدف بهزیستی ۶۳ کشته و ۲۹۰ زخمی در سیل مرگبار ایالت پنجاب پاکستان + فیلم (۲۶ تیر ۱۴۰۴) پیگیری برای ثبت جهانی روستای «مارین» (۲۶ تیر ۱۴۰۴) درباره بادکش درمانی که به یکی از رایج ترین روش های درمانی سنتی تبدیل شده است | درمان‌های آرام بخش افزایش اعتبارات حوزه میراث فرهنگی اردبیل (۲۶ تیر ۱۴۰۴) دفترچه سؤالات نوبت دوم کنکور ریاضی و علوم انسانی ۱۴۰۴ منتشر شد + لینک سوالات حق پرستاری مددجویان بهزیستی با اولویت سه دهک اول در حال پیگیری است ویدئو | مسئولیت‌پذیری و اقدام بموقع پرستاران شیرخوارگاه آمنه تهران پیش از بمباران رژیم صهیونیستی سارقان موتورسیکلت‌های تهران دستگیر شدند مستمری‌بگیران زن می‌توانند مستمری همسر خود را نیز دریافت کنند کلاهبرداری که همسر باردارش را روانه زندان کرد پیداشدن پیکرهای بیش از ۶۰ درصد شهدای جنگ ۱۲روزه، توسط نیرو‌های هلال‌احمر واریزی به حساب بازنشستگان صندوق ذخیره فرهنگیان (۲۶ تیر ۱۴۰۴) گرما این بیماری‌ها را تشدید می‌کند ممانعت از پوشش خبری کنکور سراسری ۱۴۰۴ در دانشگاه فردوسی مشهد + فیلم با این صبحانه قند خون خود را پایین بیاورید نقش مادر در تربیت فرزند و اشتباهات رایج مادران ۲ شرور به اتهام درگیری دسته‌جمعی در تهران دستگیر شدند (۲۶ تیر ۱۴۰۴) ابلاغ ۲۴ راهنمای تجویز دارو و پروتکل درمانی ثبت‌نام وام ازدواج فرزندان بازنشستگان با عقدنامه‌های ۱۴۰۲ تا ۱۴۰۴ قابل انجام است + جزئیات آیا لکه‌های سفید روی ناخن‌ها نشانه کم‌خونی است؟ کاهش ۵۲ درصدی طلاق در خانواده‌های دارای چهار فرزند به بالا اعتراض داوطلبان آزمون سمپاد درباره لو رفتن سؤالات آزمون ورودی به کجا رسید؟ چیزی به نام وِیپ ایمن وجود ندارد آیا چای و شکلات تلخ برای سلامت قلب مفیدند؟ دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران، دولت باید بدهی سنگین خود به تأمین‌اجتماعی را پرداخت کند پذیرش دانشجوی دکترا در پردیس‌های دانشگاه تهران محدود می‌شود هدایت تحصیلی نهمی‌ها از فردا (۲۷ تیر ۱۴۰۴) آغاز می‌شود + لینک سامانه فواید شیرین یک میوه ترش برای قلب
سرخط خبرها

۲ هزار دستگاه اتوبوس برای ایام اربعین ۱۴۰۴ وارد کشور خواهد شد

  • کد خبر: ۳۳۳۷۱۳
  • ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۴ - ۰۹:۲۹
۲ هزار دستگاه اتوبوس برای ایام اربعین ۱۴۰۴ وارد کشور خواهد شد
معاون سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از واردات ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس برای ایام اربعین بدون تشریفات خبر داد و گفت: به ۴۰۰۰ دستگاه اتوبوس برای کاهش متوسط عمر ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای نیاز داریم.

به گزارش شهرآرانیوز؛ علیرضا افخم در تشریح آخرین وضعیت نوسازی ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای اظهار کرد: به طور کل نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی در اختیار بخش خصوصی است و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نقش مدیریتی، رگولاتوری و اقدامات حمایتی دارد.

وی با بیان اینکه برای نوسازی ناوگان دو اقدام جداگانه انجام می‌شود، عنوان کرد: اقدام اول حمایت از واردات است. چون قیمت ناوگان افزایش پیدا کرده برای بخش خصوصی در تهیه ناوگان نو وام‌های کمکی در نظر گرفته شده تا اگر فردی قصد واردات ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای داشته باشد طی هماهنگی با بانک بهره را کاهش دهیم و اینگونه میل و رغبت برای نوسازی ناوگان ایجاد شود.

قیمت برخی اتوبوس‌ها به ۱۰ میلیارد تومان رسیده است

افخم بیان کرد: در حال حاضر قیمت برخی اتوبوس‌ها به ۱۰ میلیارد تومان و کشنده بالای ۱۲ میلیارد تومان رسیده و این افزایش قیمت، تمایل به نوسازی ناوگان را کاهش داده است. اقدام دیگر حمایت از تولید در داخل کشور است. متولی تولید ناوگان، وزارت صمت بوده که در حال حاضر توانایی تولید آن کمتر از تقاضای موجود است. سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تقاضای ناوگان را به وزارت صمت اعلام و بیان کرده که باید در کدام بخش از انواع ناوگان عمومی بیشتر سرمایه‌گذاری شود. همچنین حمایت‌های مالی نیز از کسانی که می‌خواهند از ناوگان داخلی استفاده کنند، با اولویت بالاتری انجام می‌شود.

معاون دفتر برنامه و بودجه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای افزود: با سازمان برنامه و بودجه صحبت کردیم که خط اعتباری به سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تعلق گیرد تا بتواند برای حمایت از بخش نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی با اولویت برای ناوگان حمل‌ونقل عمومی اتوبوسی به خصوص با در پیش بودن ایام اربعین حسینی استفاده کند.

واردات ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس برای ایام اربعین بدون تشریفات

وی با اشاره به اینکه برای واردات ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس برای ایام اربعین حسینی با سازمان برنامه و بودجه کشور مذاکره کردیم، تصریح کرد: قرار است این ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس بدون عوارض گمرکی و تشریفات طولانی مدت اداری وارد کشور شوند. البته سرعت واردات بسیار کند است، زیرا میزان تقاضای اتوبوس در کشور ترکیه و اتحادیه اروپا که فروشندگان اتوبوس به کشور ایران هستند نیز زیاد است و متقاضیان اتوبوس‌های جدید با ظرفیت بالا در نوبت هستند؛ بنابراین حتی اگر پول کافی هم داشته باشید باز هم خرید در دنیا با محدودیت‌هایی رو‌به‌رو است. در کنار کمبود تولید اتوبوس موضوعات دیگری از جمله تحریم، تورم و... نیز قرار می‌گیرد.

دست بخش خصوصی برای واردات اتوبوس باز است

افخم ادامه داد: دست بخش خصوصی را برای واردات اتوبوس باز گذاشتیم تا به هر شکلی که می‌توانند اتوبوس حتی با پنج سال کارکرد نیز وارد کشور کنند و بتوانیم مشکلات فعلی جابه‌جایی مسافران را در اوج سفر‌های کشور نظیر اربعین و ماه پایانی تابستان مرتفع کنیم. اگر ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس وارد و ۲۰۰۰ دستگاه را در داخل تولید کنیم کار بسیار بزرگی انجام شده که می‌تواند متوسط عمر ناوگان را از ۲۰ سال به ۱۴ سال برساند و پاسخگوی نیاز کشور باشد.

معاون دفتر برنامه و بودجه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در پاسخ به اینکه آیا پایین بودن قیمت بلیت باعث شده که بخش خصوصی تمایلی به نوسازی ناوگان نداشته باشند، خاطرنشان کرد: قیمت بلیت پایین بوده ولی مهم‌تر از آن پایین بودن قیمت سوخت است. وقتی قیمت سوخت پایین باشد دیگر علاقه‌ای به نوسازی وجود ندارد. مناسب است ضمن هماهنگ‌سازی نرخ سوخت با نرخ بلیت شرایط تورمی را نیز در این بخش در نظر گرفت تا حمل‌ونقل عمومی بخش خصوصی بتواند در این بخش خود را بازیابی کند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->