ارزش معاملات صندوق‌های طلا در بازار سرمایه به ۱.۹ همت رسید ویدئو| توضیحات سخنگوی دولت درباره تاخیر در پرداخت کالابرگ (۱۳ خرداد ۱۴۰۴) عرضه خودرو در بورس کالا تنها راه حل برای رفع چالش قیمت گذاری خودرو مهم‌ترین اخبار بورسی کدال امروز (سه‌شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۴) فروش مکمل سوخت در جایگاه‌ها ممنوع شد (۱۳ خرداد ۱۴۰۴) قیمت امروز خودرو (۱۳ خرداد ۱۴۰۴) | بازار خودرو در مسیر جهش قرار گرفت؟ بررسی قیمت آیفون‌های پرفروش در مشهد (۱۳ خرداد ۱۴۰۴) قیمت کارخانه محصولات مدیران خودرو ویژه خرداد ۱۴۰۴ اعلام شد میادین تره‌بار مشهد، فردا (چهارشنبه، ۱۴ خرداد ۱۴۰۴) تعطیل است تعطیلی طلافروشی‌های مشهد تا پایان هفته + علت خریدوفروش بدون واسطه دام برای عید قربان در مشهد | قیمت امروز دام زنده چقدر است؟ (۱۳ خرداد ۱۴۰۴) + مراکز مجاز ذبح بازار سهام ریخت | علت سرخ‌پوشی امروز بورس چه بود؟ (۱۳ خرداد ۱۴۰۴) برای خرید عرضه اولیه «رپویا» فقط ۲ ساعت فرصت دارید (۱۳ خرداد ۱۴۰۴) چرا طلا امروز گران شد؟ (۱۳ خرداد ۱۴۰۴) | پیش‌بینی روند صعودی قیمت طلا در ایران فوق‌العاده خاص کارمندان دولت ابلاغ شد، اما تصویب طرح ساماندهی کارگران چند سال به درازا کشید! قیمت امروز ارز، طلا، سکه و رمزارز‌ها (۱۳ خرداد ۱۴۰۴) | دلار در محدوده ۸۲ هزار تومان کشف ۴۰۰ کیلوگرم پوشاک مستعمل (تاناکورا) در مشهد آخرین وضعیت بازار رمزارز‌ها در جهان (۱۳ خرداد ۱۴۰۴) | استخراج بیت‌کوین سودآور شد اجرای مرحله سوم کالابرگ منتفی شد؟ بهترین راهکار برای رفع ناترازی انرژی در ایران مشخص شد رشد شدید قیمت طلا در مشهد (۱۳ خرداد ۱۴۰۴) | نرخ سکه اعلام شد قیمت طلای جهانی امروز (۱۳ خرداد ۱۴۰۴) اعلام شد | قیمت طلای جهانی در اوج چهار هفته گذشته جزئیات اصلاح پرداخت حقوق ۱۴۰۴ اعلام شد قیمت امروز میوه و صیفی جات در تره بار مشهد (۱۳ خرداد ۱۴۰۴) | میوه‌های فصل در اوج گرانی رشد بی‌سابقه مصرف و افت تولید برقابی در کشور تنور داغ تورم نان | چرا یارانه‌های هنگفت و قیمت‌گذاری دستوری به مهار قیمت کالای‌اساسی منجر نشد؟ قیمت میوه از هفته آینده در مشهد کاهش می‌یابد تأثیر طرح چندنرخی‌شدن گازوئیل بر قیمت تمام‌شده کالاها | پس‌لرزه سوخت در بازار کالا‌ فائو مرکز ثقل همکاری‌های بین‌المللی کشاورزی و غذا است| ضرورت کمک فائو به تامین غذا در غزه
سرخط خبرها

مدیرعامل ایران‌خودرو: قیمت‌ها افزایش پیدا نکند، به سرنوشت شرکت ارج دچار می‌شویم

  • کد خبر: ۳۳۵۸۹۳
  • ۱۰ خرداد ۱۴۰۴ - ۲۱:۵۵
مدیرعامل ایران‌خودرو: قیمت‌ها افزایش پیدا نکند، به سرنوشت شرکت ارج دچار می‌شویم
مدیرعامل ایران‌خودرو با بیان اینکه قیمت‌های خودرو باید اصلاح شود، در غیر این صورت به سرنوشتی مشابه شرکت ارج دچار خواهیم شد، به تشریح چالش‌های اساسی صنعت خودرو پرداخت.

به گزارش شهرآرانیوز، عادل پیرمحمدی در حاشیه نمایشگاه قطعات خودروی تهران، با اشاره به نامه‌ای که در تاریخ ۲۱ اردیبهشت به وزیر صنعت، معدن و تجارت ارسال شده بود، اظهار کرد: در این نامه به عدم قیمت‌گذاری محصولات در سال جدید و ضرر ناشی از تولید اشاره شده است، اما پس از ۲۰ روز هنوز اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است. مدیرعامل ایران‌خودرو به مشکلات متعددی از جمله تأمین ارز که پس از دو ماه و نیم پیگیری محقق شد، کمبود گازوئیل و ناترازی انرژی اشاره کرد که علی‌رغم مطرح شدن با وزیر صمت، هنوز راه‌حلی برای آن ارائه نشده است.

وی با تاکید بر این‌که صنعت خودرو نیازی به سرمایه‌گذار خارجی ندارد و سرمایه‌گذاران داخلی برای توسعه آن کافی هستند، خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی که صنعت با زیان فعالیت می‌کند، امکان سرمایه‌گذاری وجود ندارد.

وی نقش کلیدی صنعت خودرو در اقتصاد ملی را یادآور شد و گفت: مسیر توسعه صنعتی در تمام دنیا از این صنعت می‌گذرد و حذف آن به معنای توقف توسعه کشور است.

پیرمحمدی افزود: پس از واگذاری ایران‌خودرو به بخش خصوصی، اقداماتی مانند طراحی دو پلتفرم جدید برای جلب رضایت مشتریان و حرکت به سمت سرمایه‌گذاری انجام شده است. با این حال، بسیاری از تکنولوژی‌های مورد استفاده به‌خصوص در قطعه‌سازان بیش از ۳۰ سال قدمت دارند و نیاز به به‌روزرسانی فوری احساس می‌شود. سرمایه‌گذاری در قطعات موتوری و خودرو‌های هیبرید با مشارکت بخش خصوصی از دیگر ضرورت‌های این صنعت است.

مدیرعامل ایران‌خودرو با اشاره به افزایش ۶۴ درصدی نرخ ارز و ۵۵ درصدی هزینه نهاده‌های تولید از پایان سال ۱۴۰۳ تاکنون، از زیان انباشته ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی و بدهی به قطعه‌سازان خبر داد.

به گفته وی تولید نزدیک به ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو از ابتدای امسال در سال جاری منجر به افزایش ۲۰ هزار میلیارد تومانی زیان شرکت شده است.

وی با بیان این‌که با توجه به این‌که مسیر عرضه در بورس هموار است، تصریح کرد: در صورت عدم اعمال قیمت‌های جدید، خودرو را در بورس به فروش خواهیم گذاشت.

پیرمحمدی به سیاست‌های حمایتی معکوس اشاره کرد و گفت که در کشور‌های صنعتی مواد اولیه با کم‌ترین تعرفه وارد می‌شود تا تولیدکننده با پایین‌ترین هزینه تولید کند، اما در ایران مواد اولیه با بالاترین قیمت در بورس فروخته می‌شود و تعرفه محصول نهایی افزایش می‌یابد. وی این رویه را مغایر با حمایت از تولید دانست.

مدیرعامل ایران‌خودرو هشدار داد: صنعت خودرو در حال مرگ است و اگر وضعیت ادامه یابد، کارخانه‌ها به سرنوشت ارج دچار خواهند شد؛ وقتی در طول ۲۰ سال سرمایه‌گذاری صورت نگیرد، دیگر صنعتی باقی نخواهد ماند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->