افزایش ۳۰درصدی صادرات پسته خراسان رضوی بیست‌ونهمین نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان در مشهد آغاز شد (۸ آبان ۱۴۰۴) بیش از ۵۷ درصد، سهم محصولات غیرنفتی از سبد صادرات سال گذشته | ۸۰ درصد از خط تولید ال۹۰، ایرانی است فروشندگان کالا‌های مرتبط با هالووین، زیر ذره‌بین بازرسی فرمان بازار خودرو به سمت کاهش قیمت چرخید؟ | بررسی قیمت امروز خودروهای داخلی و خارجی (۸ آبان ۱۴۰۴) گل زعفران امروز چقدر قیمت دارد؟ (۸ آبان ۱۴۰۴) | بازار در فاز تعادل و انتظار خریداران سکه‌های پیش‌خرید بخوانند پلمب کافی‌شاپ و کافه‌قلیان متخلف در مشهد (۸ آبان ۱۴۰۴) جزئیات اولین حراج طلای مرکز مبادله در آبان ۱۴۰۴ | فرصت واریز وجه‌الضمان تا ۱۰ آبان‌ماه است سقوط ۲۰۰۰ دلاری قیمت بیت‌کوین (۸ آبان ۱۴۰۴) موبایل ارزان شد (۸ آبان ۱۴۰۴) | توصیه مهم به خریداران مناسب‌ترین روش عرضه خودرو چیست؟ استاندار خراسان رضوی: تسهیلگری، شرط موفقیت بخش خصوصی | استاندارد، راه اعتماد مردم به تولیدات داخلی است دلار در کانال ۱۰۷ هزار تومان در مشهد (۸ آبان ۱۴۰۴)‌ آموزش و هوشمندسازی نقش محوری در تحقق عدالت مالیاتی دارند قیمت طلا در آخرین روز کاری هفته در مشهد چند؟ | سکه گران شد (۸ آبان ۱۴۰۴) روش های تمیز کردن کوله پشتی برای داشتن کوله ای درخشان! نرخ طلای جهانی اعلام شد (۸ آبان ۱۴۰۴) | لبخند دوباره اونس به صعود آیین تجلیل از واحد‌های نمونه استاندارد خراسان رضوی برگزار شد | نظارت بر تولید و صادرات، تسهیل و تسریع می‌شود+ فیلم دو سناریوی بورس پس از صعود به کانال جدید (۸ آبان ۱۴۰۴) قیمت امروز میوه و تره‌بار در مشهد اعلام شد (۸ آبان ۱۴۰۴) | قیمت صیفی‌جات چقدر است؟ قیمت امروز دینار عراق، ریال سعودی و درهم امارات در مشهد چند؟  میلیون‌ها دلار تتر ایرانی مسدود شد (۸ آبان ۱۴۰۴) رفیق بازی در بازار برنج فعالان اقتصادی، سیاست های ارزی را عامل اتلاف منابع کشور می‌دانند | ارز رانتی پای بابک زنجانی هم به ماجرای بانک آینده و علی انصاری باز شد شمش طلا اولین کالای وارداتی به کشور رشد ۵ هزار تومانی قیمت نقره | گرم نقره به ۱۹۳ هزار تومان رسید
سرخط خبرها

مدیرعامل ایران‌خودرو: قیمت‌ها افزایش پیدا نکند، به سرنوشت شرکت ارج دچار می‌شویم

  • کد خبر: ۳۳۵۸۹۳
  • ۱۰ خرداد ۱۴۰۴ - ۲۱:۵۵
مدیرعامل ایران‌خودرو: قیمت‌ها افزایش پیدا نکند، به سرنوشت شرکت ارج دچار می‌شویم
مدیرعامل ایران‌خودرو با بیان اینکه قیمت‌های خودرو باید اصلاح شود، در غیر این صورت به سرنوشتی مشابه شرکت ارج دچار خواهیم شد، به تشریح چالش‌های اساسی صنعت خودرو پرداخت.

به گزارش شهرآرانیوز، عادل پیرمحمدی در حاشیه نمایشگاه قطعات خودروی تهران، با اشاره به نامه‌ای که در تاریخ ۲۱ اردیبهشت به وزیر صنعت، معدن و تجارت ارسال شده بود، اظهار کرد: در این نامه به عدم قیمت‌گذاری محصولات در سال جدید و ضرر ناشی از تولید اشاره شده است، اما پس از ۲۰ روز هنوز اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است. مدیرعامل ایران‌خودرو به مشکلات متعددی از جمله تأمین ارز که پس از دو ماه و نیم پیگیری محقق شد، کمبود گازوئیل و ناترازی انرژی اشاره کرد که علی‌رغم مطرح شدن با وزیر صمت، هنوز راه‌حلی برای آن ارائه نشده است.

وی با تاکید بر این‌که صنعت خودرو نیازی به سرمایه‌گذار خارجی ندارد و سرمایه‌گذاران داخلی برای توسعه آن کافی هستند، خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی که صنعت با زیان فعالیت می‌کند، امکان سرمایه‌گذاری وجود ندارد.

وی نقش کلیدی صنعت خودرو در اقتصاد ملی را یادآور شد و گفت: مسیر توسعه صنعتی در تمام دنیا از این صنعت می‌گذرد و حذف آن به معنای توقف توسعه کشور است.

پیرمحمدی افزود: پس از واگذاری ایران‌خودرو به بخش خصوصی، اقداماتی مانند طراحی دو پلتفرم جدید برای جلب رضایت مشتریان و حرکت به سمت سرمایه‌گذاری انجام شده است. با این حال، بسیاری از تکنولوژی‌های مورد استفاده به‌خصوص در قطعه‌سازان بیش از ۳۰ سال قدمت دارند و نیاز به به‌روزرسانی فوری احساس می‌شود. سرمایه‌گذاری در قطعات موتوری و خودرو‌های هیبرید با مشارکت بخش خصوصی از دیگر ضرورت‌های این صنعت است.

مدیرعامل ایران‌خودرو با اشاره به افزایش ۶۴ درصدی نرخ ارز و ۵۵ درصدی هزینه نهاده‌های تولید از پایان سال ۱۴۰۳ تاکنون، از زیان انباشته ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی و بدهی به قطعه‌سازان خبر داد.

به گفته وی تولید نزدیک به ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو از ابتدای امسال در سال جاری منجر به افزایش ۲۰ هزار میلیارد تومانی زیان شرکت شده است.

وی با بیان این‌که با توجه به این‌که مسیر عرضه در بورس هموار است، تصریح کرد: در صورت عدم اعمال قیمت‌های جدید، خودرو را در بورس به فروش خواهیم گذاشت.

پیرمحمدی به سیاست‌های حمایتی معکوس اشاره کرد و گفت که در کشور‌های صنعتی مواد اولیه با کم‌ترین تعرفه وارد می‌شود تا تولیدکننده با پایین‌ترین هزینه تولید کند، اما در ایران مواد اولیه با بالاترین قیمت در بورس فروخته می‌شود و تعرفه محصول نهایی افزایش می‌یابد. وی این رویه را مغایر با حمایت از تولید دانست.

مدیرعامل ایران‌خودرو هشدار داد: صنعت خودرو در حال مرگ است و اگر وضعیت ادامه یابد، کارخانه‌ها به سرنوشت ارج دچار خواهند شد؛ وقتی در طول ۲۰ سال سرمایه‌گذاری صورت نگیرد، دیگر صنعتی باقی نخواهد ماند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->