زمان پیش‌فروش بلیت قطار تیرماه ۱۴۰۴ اعلام شد کمبودی در تأمین مواد غذایی وجود ندارد | تولیدکنندگان دوشیفته مشغول‌اند ترخیص کالا در تمامی گمرکات طبق روال عادی در حال انجام است (۲۵ خرداد ۱۴۰۴) تمدید لغو پرواز‌های داخلی و خارجی تا ساعت ۲ بامداد دوشنبه (۲۶ خرداد ۱۴۰۴) حفظ پایداری تولید برق با تمام توان بازار ارز تجاری امروز فعال است (۲۵ خرداد ۱۴۰۴) جهش قیمت طلا به ۸ میلیون تومان در مشهد (۲۵ خرداد ۱۴۰۴) + جزئیات قیمت دلار و طلا پس از حمله نظامی اسرائیل به ایران چه تغییری کرد؟ (۲۵ خرداد ۱۴۰۴) استاندار خراسان رضوی: اگر بخواهیم مسیر توسعه را ادامه دهیم، باید تسهیلگری صورت گیرد سوخت‌رسانی در سراسر کشور بدون مشکل در حال انجام است (۲۵ خرداد ۱۴۰۴) + فیلم تغییر ساعت کاری کارگران توافقی است رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی: ذخایر کالایی مشهد در وضعیت مطلوبی قرار دارد ۳ میلیون و ۱۵۰ هزارتن خرید تضمینی گندم انجام شد واحد‌های صنفی و بازار‌ها امروز فعال هستند (۲۵ خرداد ۱۴۰۴) سازمان بورس برای تعطیلی بورس در روز دوشنبه (۲۶ خرداد ۱۴۰۴) تصمیم‌گیری می‌کند احتمالاً سقف اجاره‌بها در مشهد، ۲۵ درصد تعیین می‌شود | سقف کاذب نرخ کرایه استاندار خراسان رضوی: شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی باید رکن تصمیم‌گیری اقتصادی استان باشد فعالیت بدون وقفه پالایشگاه تهران ادامه دارد (۲۵ خرداد ۱۴۰۴) قیمت امروز میوه و صیفی‌جات در تره‌بار مشهد (۲۵ خرداد ۱۴۰۴) | افت قیمت میوه بورس به مدت سه روز از فردا (یکشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۴) تعطیل شد آغاز فعالیت عادی دستگاه‌های اجرایی از فردا (یکشنبه، ۲۵ خرداد ۱۴۰۴) | دورکاری با ابلاغ استانداران ممکن است نحوه فعالیت بانک‌ها، فردا (یکشنبه، ۲۵ خرداد ۱۴۰۴) چگونه خواهد بود؟ دستور وزیر کار بر حفظ روال عادی انجام امور و خدمت‌رسانی به مردم در وزارت رفاه برگزاری جلسه کارگروه تنظیم بازار خراسان رضوی با محوریت بررسی وضعیت تأمین و توزیع کالا‌های اساسی (۲۴ خرداد ۱۴۰۴) توقف پرواز‌ها تا ساعت ۲ بامداد روز یکشنبه (۲۵ خرداد ۱۴۰۴) تمدید شد مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های مسافربری کشور: مردم نگران نباشند، تردد اتوبوس‌های بین‌شهری برقرار است برگزاری نمایشگاه الکامپ به تعویق افتاد بورس تل‌آویو و آمریکا ریخت (۲۴ خرداد ۱۴۰۴) + جدول آخرین وضعیت بازار رمزارز‌ها در جهان (۲۴ خرداد ۱۴۰۴) | فرار گسترده از دارایی‌های ریسک‌پذیر
سرخط خبرها

قطار سریع‌السیر تهران - قم - اصفهان تا پایان دولت چهاردهم افتتاح می‌شود

  • کد خبر: ۳۳۷۵۶۱
  • ۱۹ خرداد ۱۴۰۴ - ۱۶:۰۴
قطار سریع‌السیر تهران - قم - اصفهان تا پایان دولت چهاردهم افتتاح می‌شود
مجری طرح راه آهن سریع السیر تهران - قم - اصفهان گفت: این پروژه ۷۵ درصد پیشرفت داشته است که در صورتی که موانعی وجود نداشته باشد این پروژه تا قبل از پایان دولت چهاردهم به اتمام می‌رسد.

به گزارش شهرآرانیوز، علیرضا صلواتی آخرین قطار سریع‌السیر تهران - قم - اصفهان را تشریح کرد و گفت: این قطار مهمترین و بزرگترین پروژه عمرانی وزارت راه است که بیش از یک دهه از عمر آن می‌گذرد و فراز و نشیب‌های بسیاری را پشت سر گذاشته است.

وی افزود: علیرغم همه فراز و نشیب‌های پروژه پیشرفت خوبی دارد، زیرا این مگاپروژه بوده و در خاورمیانه کم نظیر است.

مجری طرح راه آهن سریع السیر تهران - قم - اصفهان تصریح کرد: در مسیر اصفهان - قم راه‌آهن نداریم و ۷۵ درصد زیرسازی آن به اتمام رسیده است. آمادگی انجام روسازی و ریل‌گذاری در محور را داریم و می‌توانیم در کمتر از یکسال روسازی انجام دهیم و آن را تکمیل کنیم. همچنین ۲۵ درصد مابقی هم در کمتر از شش ماه قابل تکمیل است.

وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد در ادامه گفت: در بخش معارضات مسیر شامل معارضات تاسیساتی و ملکی بیش از ۸۵ درصد برطرف شده و مانعی در فرآیند کار وجود ندارد. همچنین ابنیه فنی نیز تقریبا بیش از ۷۰ درصد انجام شده است. این ابنیه فنی شامل کانال ها، تونل‌ها، و پل‌ها است که به نتیجه رسیده و آماده اجرای فرآیند روسازی هستیم.

صلواتی در بخش دیگری از صحبت هایش به مزیت‌های طرح اشاره کرد و گفت:با این طرح تکنولوژی پیشرفته وارد کشور می‌شود. سرعت متوسط قطار در کشور ۷۰ تا ۸۰ کیلومتر بر ساعت است که برای ما خوب نیست، زیرا کشوری به این گستردگی و پیشرفت در زمینه‌های مختلف علمی، نظامی و. شایسته نیست که به این دانش فنی مجهز نباشیم.

به گفته وی، می‌توانیم این تکنولوژی را در سایر خطوط یعنی مسیر‌های تهران - مشهد و تهران - تبریز و ... توسعه دهیم و به توسعه کریدور‌ها نیز کمک کنیم.

وی با اشاره به اینکه رقابت بین کشور‌ها رقابت کریدور‌ها است، گفت: با احداث شبکه سراسری در شمال - جنوب و شرق - غرب در مسیر جاده ابریشم قرار می‌گیریم و کشور‌های حاشیه خلیج فارس به این سیستم مجهز می‌شوند و می‌توانیم در داخل کشور از هواپیما بی‌نیاز شویم، زیرا وقتی سرعت سیر زیاد شود و طولانی‌ترین سفر‌ها هفت تا هشت ساعت باشد سفر ریلی مزیت خواهد داشت.

مجری طرح راه آهن سریع السیر تهران - قم - اصفهان گفت: زیرسازی مسیر تکمیل شده و یکسال آینده می‌توانیم روسازی را به اتمام برسانیم و کمتر از دو سال و نیم آینده و قبل از دولت چهاردهم کل طرح قابل بهره برداری خواهد بود و مردم می‌توانند از این قطار استفاده کنند.

وی در پایان گفت: روند اجرای طرح کند شده است ولی همچنان جریان دارد. موانع در حال برطرف شدن است. سازمان برنامه و بودجه به یک طرح مشترکی با وزارت راه رسیده است. آخرین موضوع همکاری بانک مرکزی در موضوع فاینانس و LC است. پیگیر این موضوع هستیم و اگر همراهی بانک مرکزی باشد مشکل دیگری نخواهیم داشت.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->