تامین ۶.۵ میلیارد دلار برای واردات کالا‌های اساسی و دارو در نیمه نخست ۱۴۰۴ رشد قیمت دینار عراق، لیر ترکیه و درهم امارات در بازار مشهد (۸ مهر ۱۴۰۴) تجارت خارجی ۵۴ میلیارد دلاری ایران در نیمه اول سال ۱۴۰۴ | تبادلات تجاری کشور با ۱۰۰ کشور جهان دلار امروز در مشهد چند قیمت خورد؟ (۸ مهر ۱۴۰۴) خطر کم‌برآوردی نیاز واقعی کشور به مسکن حراج سکه فردا (۹ مهر ۱۴۰۴) برگزار می‌شود | واریز وجه تا ساعت ۲۳ امشب قیمت امروز میوه و تره‌بار در مشهد (۸ مهر ۱۴۰۴) | سیب‌زمینی و پیاز کیلویی چند؟ شوخی با سفره مردم! | تهران سهمیه برنج مشهد را نمی‌دهد نرخ واقعی دستمزد مشخص شد | به‌روزنشدن دستمزد چه آسیبی می‌زند؟ طلا در مشهد سر به فلک کشید (۸ مهر ۱۴۰۴) + علت چرا نقره گران شد؟ کاهش کم فروشی واحد‌های تولیدی خراسان رضوی | میزان شدن ترازوی کارخانه‌ها توقف کانال نرخ‌ساز دلار همزمان با قطع اینترنت در افغانستان ! پیش‌بینی بورس سه‌شنبه ۸ مهر ۱۴۰۴ پیش‌بینی قیمت دلار سه‌شنبه ۸ مهر ۱۴۰۴ جاماندگان دریافت سود سهام عدالت فقط ۲۴ ساعت فرصت دارند پیش‌بینی قیمت طلا و سکه در روز سه‌شنبه ۸ مهر ۱۴۰۴ شرایط بخشودگی جرائم مربوط به تکالیف مالیات بر ارزش افزوده بهار ۱۴۰۴ کشف بیش از ۹ تن آردگندم و ۱۴ تن روغن خوراکی در مشهد (۷ مهر ۱۴۰۴) ریزش دسته‌جمعی قیمت خودرو‌های داخلی (۷ مهر ۱۴۰۴) قیمت خودرو‌های خارجی و مونتاژی کوتاه آمد (۷ مهر ۱۴۰۴) | کاهش ۹۰ میلیونی فیدلیتی آغاز روند جایگزینی پاکبانان اتباع با نیرو‌های ایرانی بررسی قیمت امروز سکه‌های پارسیان (۷ مهر ۱۴۰۴) + جدول وقتی قاچاق آرد، پرسودتر از هروئین می‌شود | اختلاف ۲۷ برابری قیمت آرد دولتی و آزاد افزایش قیمت گوشت و مرغ در مشهد (۷ مهر ۱۴۰۴) + جدول صعود بورس به کانال ۲.۷ میلیونی | رشد ۶۱ هزار واحدی شاخص بورس (۷ مهر ۱۴۰۴) ویدئو | رکورد ۷ ساله تولید نفت ایران شکسته شد پلمب ۴ سالن زیبایی در مشهد به دلیل دخالت در امور پزشکی (۷ مهر ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

قطار سریع‌السیر تهران - قم - اصفهان تا پایان دولت چهاردهم افتتاح می‌شود

  • کد خبر: ۳۳۷۵۶۱
  • ۱۹ خرداد ۱۴۰۴ - ۱۶:۰۴
قطار سریع‌السیر تهران - قم - اصفهان تا پایان دولت چهاردهم افتتاح می‌شود
مجری طرح راه آهن سریع السیر تهران - قم - اصفهان گفت: این پروژه ۷۵ درصد پیشرفت داشته است که در صورتی که موانعی وجود نداشته باشد این پروژه تا قبل از پایان دولت چهاردهم به اتمام می‌رسد.

به گزارش شهرآرانیوز، علیرضا صلواتی آخرین قطار سریع‌السیر تهران - قم - اصفهان را تشریح کرد و گفت: این قطار مهمترین و بزرگترین پروژه عمرانی وزارت راه است که بیش از یک دهه از عمر آن می‌گذرد و فراز و نشیب‌های بسیاری را پشت سر گذاشته است.

وی افزود: علیرغم همه فراز و نشیب‌های پروژه پیشرفت خوبی دارد، زیرا این مگاپروژه بوده و در خاورمیانه کم نظیر است.

مجری طرح راه آهن سریع السیر تهران - قم - اصفهان تصریح کرد: در مسیر اصفهان - قم راه‌آهن نداریم و ۷۵ درصد زیرسازی آن به اتمام رسیده است. آمادگی انجام روسازی و ریل‌گذاری در محور را داریم و می‌توانیم در کمتر از یکسال روسازی انجام دهیم و آن را تکمیل کنیم. همچنین ۲۵ درصد مابقی هم در کمتر از شش ماه قابل تکمیل است.

وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد در ادامه گفت: در بخش معارضات مسیر شامل معارضات تاسیساتی و ملکی بیش از ۸۵ درصد برطرف شده و مانعی در فرآیند کار وجود ندارد. همچنین ابنیه فنی نیز تقریبا بیش از ۷۰ درصد انجام شده است. این ابنیه فنی شامل کانال ها، تونل‌ها، و پل‌ها است که به نتیجه رسیده و آماده اجرای فرآیند روسازی هستیم.

صلواتی در بخش دیگری از صحبت هایش به مزیت‌های طرح اشاره کرد و گفت:با این طرح تکنولوژی پیشرفته وارد کشور می‌شود. سرعت متوسط قطار در کشور ۷۰ تا ۸۰ کیلومتر بر ساعت است که برای ما خوب نیست، زیرا کشوری به این گستردگی و پیشرفت در زمینه‌های مختلف علمی، نظامی و. شایسته نیست که به این دانش فنی مجهز نباشیم.

به گفته وی، می‌توانیم این تکنولوژی را در سایر خطوط یعنی مسیر‌های تهران - مشهد و تهران - تبریز و ... توسعه دهیم و به توسعه کریدور‌ها نیز کمک کنیم.

وی با اشاره به اینکه رقابت بین کشور‌ها رقابت کریدور‌ها است، گفت: با احداث شبکه سراسری در شمال - جنوب و شرق - غرب در مسیر جاده ابریشم قرار می‌گیریم و کشور‌های حاشیه خلیج فارس به این سیستم مجهز می‌شوند و می‌توانیم در داخل کشور از هواپیما بی‌نیاز شویم، زیرا وقتی سرعت سیر زیاد شود و طولانی‌ترین سفر‌ها هفت تا هشت ساعت باشد سفر ریلی مزیت خواهد داشت.

مجری طرح راه آهن سریع السیر تهران - قم - اصفهان گفت: زیرسازی مسیر تکمیل شده و یکسال آینده می‌توانیم روسازی را به اتمام برسانیم و کمتر از دو سال و نیم آینده و قبل از دولت چهاردهم کل طرح قابل بهره برداری خواهد بود و مردم می‌توانند از این قطار استفاده کنند.

وی در پایان گفت: روند اجرای طرح کند شده است ولی همچنان جریان دارد. موانع در حال برطرف شدن است. سازمان برنامه و بودجه به یک طرح مشترکی با وزارت راه رسیده است. آخرین موضوع همکاری بانک مرکزی در موضوع فاینانس و LC است. پیگیر این موضوع هستیم و اگر همراهی بانک مرکزی باشد مشکل دیگری نخواهیم داشت.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->