سرخط خبرها

تنظیم شناسنامه مشکلات محله شهید معقول

  • کد خبر: ۳۳۹
  • ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۶
تنظیم شناسنامه مشکلات محله شهید معقول
در نخستین نشست شورای اجتماعی محله مطرح شد

انسیه شهرکی
دبیر شهرآرا محله

اعلام آمادگی برای استفاده از ظرفیت فرهنگ‌سرای نصرت در اوقات فراغت و تنظیم شناسنامه مشکلات محله از مهم‌ترین موضوعات مطرح‌شده در نخستین نشست شورای اجتماعی محله شهید معقول در امسال بود.
به گزارش شهرآرامحله، معاون فرهنگی منطقه6 در این نشست که در مسجد طفلان مسلم برگزار شد، گفت: هدف از تشکیل شورای اجتماعی محله ارتقای مشارکت مردم در طرح سامان‌دهی محله است. وظیفه اصلی شورا تقویت هویت محلی است.عطیه نیک‌جوانی افزود: در آیین‌نامه جدید ریاست شورا برعهده اعضای شوراست و کارشناس شهرداری به‌عنوان دبیر برای ثبت جلسات حضور دارد.
فرایند انتخابات با اطلاع‌رسانی شروع می‌شود و از اهالی برای ثبت‌نام دعوت می‌شود. پس از بررسی هیئت اجرایی و تأیید صلاحیت ثبت‌کنندگان، مجمع تشکیل و رأی‌گیری انجام می‌شود.
در ادامه این نشست نجارمقدم، رئیس شورای اجتماعی محلات ناحیه2، افزود: اعضای شورا باید دغدغه مند باشند ونگاه عمومی‌تری به محله داشته و حضورشان، فعال و قوی باشد تا به پیشبرد اهداف درون‌سازمانی شهرداری و شورا کمک کنند.

 

ترافیک در امیرآباد
موسی‌زاده، نماینده افتخاری محله، در ادامه به بیان مشکلات محله پرداخت: امیرآباد20 بار ترافیکی سنگینی دارد. نبود علائم راهنمایی و رانندگی در چهارراه فولادی و تصادفات فراوان در این قسمت اهالی را به ستوه آورده است. زیرگذر انتهای امیرآباد با توجه به نامناسب‌بودن و ارتفاع کم باید بسته یا بازسازی شود.همچنین محمدی، نماینده تشکل‌های مردمی، از اعتراض شهروندان به شلوغی ون‌ها گفت و مشکلات دیگر را پشت سر هم مطرح کرد: خیابان شهید غلامی باید باز و به مهریز وصل شود. همین‌طور گاری‌های زباله روبه‌روی حوزه اهل سنت باتوجه به گرم‌شدن هوا و ایجاد مشکلات و آلودگی‌ها، از این محل جمع‌آوری شود. جمع‌شدن زباله‌ها در جوی‌های حر19 و دهنوی16از دیگر درخواست‌های ماست. همچنین پیشنهاد می‌دهیم برای اوقات فراغت دانش‌آموزان این محله فرهنگ‌سرای نصرت با برگزاری کلاس‌های رایگان و ارائه خدمات همکاری بیشتری کند.
دارایی، نماینده ائمه جماعت شورای اجتماعی محله معقول، ابتدای صحبتش را به تشکر از انجام آسفالت شهید معقول60 و 64 و اینکه زیباسازی فضا از جمله آسفالت و نقاشی دیواری در تغییر روحیات مردم بسیار تأثیرگذار است، اختصاص داد. او همچنین درخواست مساعدت برای شهروندانی داشت که در پرداختن هزینه‌های مرتبط به شهرداری مشکل دارند. گنجعلی‌زاده، نماینده پیش‌کسوتان محله، هم بحث نبود فضای سبز در محله را به میان آورد.

 

احداث پارک در 45روز
پس از این سخنان معاون فرهنگی منطقه به دغدغه‌های اعضا پاسخ داد. نیک‌جوانی گفت: با توجه به وجود زمین‌های آستان قدس در منطقه نیازمند همکاری این نهاد با شهرداری هستیم، همانند بوستان انصار که زمین در اختیار شهرداری قرار گرفت و در 45روز تبدیل به پارک شد.او در ارتباط با استفاده اهالی از فرهنگ‌سرای نصرت گفت: فرهنگ‌سرا رایگان در اختیار تشکل‌ها و مدارس قرار می‌گیرد اما برای استفاده از فضای سالن آن باید هماهنگ شود.
نیک‌جوانی در ادامه به اجرای طرح محله ما در ناحیه2 محله شهید معقول اشاره کرد و افزود: یک هفته نیازسنجی انجام می‌شود که مردم خواستار چه اقدامی در محله هستند. گروه تحقیقاتی پس از جمع‌بندی و بررسی پیشنهادها در صورت عملی‌بودن به اجرای پیشنهادهای برتر می‌پردازند.
رئیس ناحیه2هم در ادامه مژده تنظیم مشکلات محله را داد و افزود: شناسنامه مشکلات محله تنظیم شده و برای رفع این مشکلات اقداماتی انجام شده است. در ناحیه2 منطقه6 مردم از کمبود فضای سبز، ورزشی و فرهنگی رنج می‌برند. در زمینه زمین‌های آستان قدس نیز پیگیری‌هایی انجام شده و جلساتی برگزار شده است.
نجارمقدم درباره ترافیک امیرآباد گفت: تا زمانی که بولوار بصیرت بازگشایی نشود بار ترافیکی امیرآباد وجود دارد. بازگشایی بولوار بصیرت از اتفاقات مهم برای توسعه شهرک شهید باهنر است و تا زمانی که دیگر ارگان‌ها همکاری نکنند، بازگشایی امکان‌پذیر نیست.
او درباره شلوغی ون‌ها هم گفت: جلساتی با اتوبوس‌رانی انجام شده و در صورت نیاز دوباره از نماینده اتوبوس‌رانی دعوت می‌شود در جلسات حضور داشته باشد.وی با اشاره به بازدید از خیابان حر19 در ارتباط با راهکارهای مساعدت شهرداری به شهروندان دو راه‌حل پیشنهاد داد: مراجعه به کمیته اقشار آسیب‌پذیر و کمیته نظارتی شورای شهر.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->