آیا آب در مشهد هم جیره بندی خواهد شد؟ قلندرشریف: مرکز تخصصی دندان‌پزشکی شهرداری مشهد در مسیر ارتقای رفاه پرسنل، افتتاح می‌شود + آدرس ۳ ایستگاه شارژ خودروی برقی در مشهد تا پایان سال ۱۴۰۴ به بهره‌برداری می‌رسد منصوریان: شورای شهر مشهد در حوزه فرهنگی تحول بنیادین ایجاد کرد | رویکرد‌ میدانی و ارتباط‌محور ویژگی کار شورا بوده است هزینه سالانه ۳ هزار میلیارد تومانی شهرداری مشهد برای رفت و روب، پاکیزگی و مدیریت پسماند بهره‌برداری از بوستان بانوان آفتاب مشهد، تا پایان آذرماه ۱۴۰۴ عراق در آستانه برگزاری انتخابات پارلمان وارد سکوت انتخاباتی شد موحدیان: شورای ششم ارتقای کیفیت زیست شهری را به عنوان هدف کلیدی دنبال می‌کند واکنش مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی به ردّ نام‌گذاری ۱۰ دی به نام «روز ملی مشهد» | این طرح بازنگری و اصلاح می‌شود روز‌های انگشت‌شمار هوای پاک مشهد | از ابتدای سال ۱۴۰۴، فقط ۷ روز پاک بوده است اختصاص بیش از ۹۳۶ میلیارد ریال اعتبار به توسعه بوستان‌های منطقه ۷ مشهد افزایش ۵۲ درصدی استقبال شهروندان مشهدی از دوچرخه‌های اشتراکی بایدو نسبت‌به سال قبل | شرایط استفاده از تخفیفات ویژه هوای مشهد دوباره به روزهای آلودگی برمی‌گردد؟ | کیفیت هوا قابل‌قبول اما در مرز ناسالم‌شدن (۱۷ آبان ۱۴۰۴) «روز ملی مشهد»، قربانی تفسیر قانون | تهرانی‌ها بازهم با نام‌گذاری روز ملی مشهد مخالفت کردند پروژه‌های زیرساختی فناوری اطلاعات باید اولویت اقدامات شهرداری باشد رانت واردات موز در قبال صادرات سیب! انجام عملیات تراش و روکش آسفالت از بولوار وکیل‌آباد تا میدان چهارسطحی آزادگان مشهد + فیلم فهرست محصولات غیرمجاز آرایش چشم و ابرو، منتشر شد فرماندار مشهد: ۳۰۰ شرکت افغانستانی در این شهر فعالیت می‌کنند نخستین سکوی شفافیت مالیاتی کشور در خراسان رضوی راه‌اندازی شد | شهردار مشهدمقدس: درآمدهای مالیاتی شهر شفاف می‌شود + فیلم
سرخط خبرها

تل‌آویو به دنبال جایگزینی برای فرودگاه بن‌گوریون

  • کد خبر: ۳۴۳۱۷۵
  • ۱۴ تير ۱۴۰۴ - ۱۵:۱۳
تل‌آویو به دنبال جایگزینی برای فرودگاه بن‌گوریون
در سایه لغو مستمر پرواز بسیاری از شرکت‌های هوایی معتبر جهانی به فلسطین اشغالی، رژیم صهیونیستی با مشکل و چالش بزرگ دیگری هم مواجه است و این بار باید چاره‌ای برای بسته شدن مستمر فرودگاه بن گوریون بیابد.

به گزارش شهرآرانیوز، روزنامه اقتصادی گلوبس در چند گزارش در این رابطه به بررسی این دو معضل شکل گرفته برای اسرائیل پرداخت.

در یکی از گزارش‌ها آمده است، بسیاری از شرکت‌های هوایی خارجی به این زودی‌ها به فرودگاه بن گوریون باز نخواهند گشت، حداقل در تابستان منتظر آنها نباشید و همین امر باعث افزایش قیمت بلیت‌ها شده است.

در ادامه این گزارش آمده است، بسیاری از شرکت‌های بزرگ جهانی اعلام کرده‌اند فعلا قصدی برای از سرگیری پرواز‌های خود ندارند، از جمله این شرکت‌ها باید به خطوط هوایی بریتانیا، رایان ایر و ایزی جت اشاره کرد و با وجود آنکه وزیر حمل و نقل هفته پیش اعلام کرده بود که پرواز‌ها این شرکت‌ها در طول تابستان از سر گرفته خواهند شد، اما بعدا مشخص شد برنامه پروازی این شرکت‌ها برای مقاصد دیگر و جایگزینی برنامه ریزی شده‌اند.

گلوبس در گزارش دیگری به چالش‌های مسافران صهیونیست برای سفر‌های گردشگری هم پرداخت و اعلام کرد، بعد از ۷ اکتبر (وجنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه) بسیاری از کشور‌های جهان که قبلا مقاصد اسرائیلی‌ها بوده دیگر مکانی مناسب برای حضور آنها نبوده و اسرائیلی‌ها باید به دنبال مقاصد جایگزینی باشند، در حالی که اصلا خبری از پرواز مستقیم به این کشور‌ها هم نیست.

به نوشته این رسانه، روز به روز لیست اماکنی که باید از مقاصد سفر‌های اسرائیلی‌ها حذف شوند، افزوده می‌شود، از حدود دو سال پیش ترکیه پرواز‌های خود را به (فلسطین اشغالی) تعطیل کرده است و می‌تواند بهترین نمونه برای این رویکرد جهانی باشد، البته ترکیه در این امر تنها نبوده و کیپ تاون و دوبلین هم در چارچوب بحران‌های دیپلماتیکی که با اسرائیل پیدا کردند، این کار را انجام داده‌اند.

در این بین عدم پرواز شرکت‌های خطوط هوایی ترکیه و بیگاسوس به (فلسطین اشغالی) که روزانه حدود ۲۰ پرواز توسط آنها انجام می‌شد، هم شرایط را برای مسافران به شدت بغرنج‌تر کرده است.

روزگاری سفر به مغرب و دار البیضاء توسط شرکت‌های هوایی اسرائیلی و مغربی انجام می‌شد، اما امروز تقریبا هیچ پروازی به این مقصد وجود ندارد، سفر به قاهره، شرم الشیخ و امان هم به همین شکل است.

لغو پرواز‌های شرکت کاتی پاسفیک هم باعث شد، تا پرواز مستقیم به هنگ کنگ هم برای اسرائیلی‌ها به کاری دشوار تبدیل شود، این شرکت که در طول جنگ پرواز‌های خود را لغو کرده بود، اعلام کرده است تا اطلاع ثانوی هیچ برنامه برای برقراری پرواز به فرودگاه بن گوریون نخواهد داشت.

در ماه‌های اخیر پرواز به تورنتو و دهلی نو هم به شکل مستقیم محال شده است، چون هیچ پروازی از و به این مقصد توسط شرکت‌های هوایی این دو کشور انجام نمی‌شود، در بهترین شرایط پرواز شرکت هوایی کانادا اوایل سپتامبر است و هواپیمایی هند هم در حوالی همان تاریخ یعنی اواخر اوت را به عنوان موعد احتمالی بازگشت پروازهایش اعلام کرده است.

در این بین هدف قرار گرفتن مستمر فرودگاه بن گوریون صهیونیست‌ها را به صرافت یافتن جایگزین‌هایی برای آن انداخته است.

مسئولین صهیونیستی با بهانه قرار دادن مسئله تکمیل ظرفیت خدماتی این فرودگاه که حدود ۴۰ میلیون مسافر در سال است، از آن به مثابه عنوانی و بهانه‌ای رسانه‌ای جهت پیشبرد طرح راه اندازی فرودگاه جایگزین استفاده می‌کنند.

به اعتراف روزنامه گلوبس، بخش هواپیمایی اسرائیل طی دو سال گذشته به دلیل پیامد‌های مختلف جنگ، تغییرات بنیادینی را تجربه کرده است، (ضربات جبران ناپذیری را متحمل شده است).

به اعتراف این رسانه عبری زبان، بسته شدن دو هفته‌ای فرودگاه بن گوریون به دلیل جنگ با ایران، باعث سرگردانی ده‌ها هزار مسافر شده است، یک ماه قبل از آن موشک شلیک شده از سوی یمن مستقیما به فرودگاه بن گوریون اصابت کرد و باعث شد، تمامی پرواز‌ها برای مدتی تعطیل شوند، در حالی که اگر بخواهیم به بقیه حوادث مربوط به این امر بپردازیم لیستی بلند و بالا را تشکیل خواهد داد.

به اعتقاد تهیه کنندگان این گزارش بعد از پایان شرایط جنگی اسرائیل باید به فوریت به دنبال جایگزین‌های برای این فرودگاه باشد، زیرا حملات صورت گرفته به فرودگاه بن گوریون و به ویژه جنگ با ایران به شکل کاملا ملموسی آزادی نقل و انتقال را از اسرائیلی‌ها سلب کرد و باعث شد نیاز به ایجاد فرودگاهی دیگر به شدت احساس شود.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->