سند مالکیت چند بنای مهم تاریخی به دستگاه‌های متولی اهدا شد (۸ مرداد ۱۴۰۴) وصول جریمه ۲ میلیارد ریالی از شکارچیان غیرمجاز در تهران بازنگری در سهمیه‌های کنکور در صورت تصویب از سال آینده اعمال خواهد شد قرارداد کار معین برای ۳۲ هزار نیروی خرید خدمات آموزشی از مهر ۱۴۰۴ اجرا می‌شود جاده چالوس مسدود شد (۸ مرداد ۱۴۰۴) نحوه دریافت شهریه در مدارس هیئت امنایی پذیرش شکست مهم‌ترین درسی است که دانش آموز در مدرسه باید یاد بگیرد رأی پرونده قتل مرحومه «الهه حسین‌نژاد» صادر شد وقتی مرگ پُست می‌شود | ۱۱ باند فروش مواد در شبکه‌های اجتماعی لو رفتند آمادگی ۱۱۸ بیمارستان در مناطق مرزی برای خدمت‌رسانی در اربعین توصیه رئیس اورژانس کشور برای سفر ایمن زائران اربعین ۵.۵ میلیون ایرانی دچار کم شنوایی هستند افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی انواع دارو‌های بیماران خاص در فصل تابستان در مشهد ۱۸ کشته و ۵۰ نفر مفقود در حادثه غرق شدن کشتی در شرق لیبی رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی: به اتباع غیرمجاز خدمات اربعین ارائه نمی شود کشف ۹۵ تُن مواد مخدر و انهدام ۷۰۰ باند | سرکرده باند ملقب به «دیوانه کویر» به هلاکت رسید طلای جهانی در دستان نوجوان مشهدی | گفت‌وگو با علی‌اکبر نوراللهی، افتخار زیست‌شناسی ایران چه کسانی می‌توانند بدون کنکور به دانشگاه فرهنگیان بروند؟ + جزئیات آیا خط ۲ مترو اصفهان از وسط مسجد جامع رد می‌شود؟ وضعیت بسیار نگران‌کننده تأمین آب مشهد | تنش آبی مشهد به مرز بحرانی رسید؛ فقط ۶ درصد آب در سد دوستی باقی مانده است هشدار نماینده مجلس درمورد خشک شدن رودخانه قزل‌اوزن کردستان وعده معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش درمورد سال تحصیلی ۱۴۰۵ - ۱۴۰۴ مهارت‌محوری دانش آموزان در دستورکار آموزش و پرورش پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی امروز (چهارشنبه، ۸ مرداد ۱۴۰۴) | رگبار باران در نیمه شمالی استان نشانه‌ای که می‌گوید سردرد کودک شما خطرناک است تغذیه با شیر مادر ظرف یک ساعت اول تولد، اولین واکسن نوزاد محسوب می‌شود تأثیر میوه و سبزی بر کاهش مشکلات گوارشی سند مالکیت ۳۶ خانه‎ تاریخی شاخص استان فارس صادر شد (۸ مرداد ۱۴۰۴) توسعه متوازن رشته‌های تحصیلی در خراسان رضوی بالاتر از میانگین کشوری است
سرخط خبرها

توضیحات وزیر آموزش و پرورش درباره طرح توسعه عدالت آموزشی

  • کد خبر: ۳۴۳۸۸۹
  • ۱۸ تير ۱۴۰۴ - ۰۹:۴۹
توضیحات وزیر آموزش و پرورش درباره طرح توسعه عدالت آموزشی
وزیر آموزش و پرورش بر لزوم ارزیابی کیفی مناطق در اجرای طرح توسعه عدالت آموزشی با مشارکت مردم تأکید کرد و افزود: با ارزیابی وضعیت هر پروژه، از میزان توجه و پیشرفت آن در هر منطقه و کلاس درس آگاه خواهیم شد. 

به گزارش شهرآرانیوز؛ وزیر آموزش و پرورش در جلسه نهضت توسعه عدالت آموزشی با مشارکت مردم که با حضور برخی از مدیران ستادی و مدیران کل استانی به صورت حضوری و برخط برگزار شد با تأکید بر این‌که نیازمند گزارش کیفی و کمی از جزئیات طرح توسعه عدالت آموزشی با مشارکت مردم از سوی استان‌ها هستیم، گفت: با بررسی این گزارش می توان استان‌ها، شهرستان‌ها و مناطق را مورد ارزیابی دقیق قرار داد. 

وزیر آموزش و پرورش بر لزوم ارزیابی کیفی مناطق در اجرای طرح توسعه عدالت آموزشی با مشارکت مردم تأکید کرد و افزود: با ارزیابی وضعیت هر پروژه، از میزان توجه و پیشرفت آن در هر منطقه و کلاس درس آگاه خواهیم شد. 

وی با اشاره به تهیه بسته‌ای پرورشی و ورزشی در کنار کیفیت بخشی به آموزش در روند اجرای این طرح، اظهار کرد: فعالیت‌های پرورشی و ورزشی مکمل فعالیت‌های آموزشی هستند، به عبارتی باید همه ساحت‌های تعلیم و تربیت را در کیفیت بخشی مورد نظر قرار دهیم.

کاظمی گفت: هیچ مدرسه‌ای از این امر مستثنی نیست و تمام معلمان و مدارس غیردولتی نیز تحت پوشش این طرح قرار دارند.

وی با اشاره به این‌که در طرح الگوی مدرسه تراز، مدیران نقش کلیدی دارند، گفت: مدیران قلب این کار و راهبر کیفیت بخشی هستند. 

وزیر آموزش و پرورش بر ایجاد سامانه‌ای برای مدارس الگوی تراز تأکید کرد و افزود: مدارس الگوی تراز چتری هستند که تمام فعالیت‌های آموزشی، پرورشی و ورزشی را بر اساس سند تحول بنیادین تحت پوشش قرار می دهند. 

وی با اشاره به توسعه عدالت آموزشی با رویکرد فضا عنوان کرد: بنا شد در ۱۸ استان مدرسه اولیاء احداث و مورد بهره برداری قرار بگیرد.

وزیر آموزش و پرورش بر ضرورت تکمیل اطلاعات پروژه‌ها در سامانه رصد از سوی استان‌ها تأکید کرد و گفت: از استان‌هایی که در این خصوص فعالیت کمتری داشته‌اند گزارش مدیریتی خواسته شود تا با بررسی دقیق، موانع اجرای طرح در آن استان مرتفع شود.

کاظمی با اشاره به این‌که مدیران کل آموزش و پرورش از میزان پیشرفت پروژه‌ها گزارشی تهیه و به استانداران اعلام کنند، گفت: این اقدام سبب ایجاد همدلی و مشارکت در پیشبرد اهداف توسعه عدالت آموزشی با مشارکت مردم خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش از برگزاری دوره آموزشی کیفیت بخشی در مشهد خبر داد و گفت: پس از برگزاری دوره برای مدرسان استانی، آنها به مدرسان منطقه و سپس به معلمان آموزش خواهند داد و ضرورت دارد طبق جدول زمان‌بندی شده، آموزش‌ها به سرانجام برسد. 

کاظمی با اشاره به کیفیت کار در مناطق گفت: هدف غایی و نهایی ما مدرسه است از این رو ضرورت دارد بر این امر تأکید ویژه شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به برنامه‌های تکمیلی کیفیت بخشی، عنوان کرد: این برنامه در سه بخش اجتماعات یادگیری و یاددهی، برگزاری جشنواره روش‌های تدریس با تحول در نظام یاددهی و یادگیری و برگزاری کارگاه‌های آموزشی تولید محتوا انجام خواهد شد.

وی با تأکید بر این‌که سازمان پژوهش تولیدات و محتواهای مورد نیاز را در اختیار مدیران و سپس معلمان قرار دهد، گفت: همچنین ضرورت دارد برنامه آغاز افتتاح عملیات کیفیت بخشی در سال تحصیلی آینده ارائه شود.

کاظمی افزود: تلاش بر این است که اختتامیه جشنواره‌های کیفیت بخشی آموزشی نیز با حضور رئیس جمهوری برگزار شود.

وی بر برنامه‌ریزی جهت افتتاح همزمان پروژه‌های طرح توسعه عدالت آموزشی در هفته دولت تأکید کرد و گفت: نیازمند آمار و گزارشی دقیق، جهت اجرای این امر هستیم و استان‌ها ظرف روزهای آینده، گزارشی مبسوط در این زمینه ارائه دهند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ایجاد اطلس تجهیزات، گفت: اطلس تجهیزات مورد نظر، موجود و توزیع آن در حال تدوین و بررسی است و ضرورت دارد به صورت شفاف الگوی عملی آن مشخص شود.

وی پیشنهاد کرد: اولویت تجهیز با مدارس و کلاس‌های عشایری و روستایی چند پایه و به صورت ویژه در مقطع ابتدایی باشد.

کاظمی افزود: در مقطع ابتدایی تربیت دانش آموز رقم می‌خورد و در دوره متوسطه مهارت و دانش بر آن افزوده می شود. بنابراین توجه به مقطع ابتدایی به دلیل ساخت شخصیت دانش‌آموز، اولویت بیشتری دارد. 

وزیر آموزش و پرورش بر تدوین بسته‌ای ویژه معرفت شناسی نماز تأکید کرد و گفت: ضرورت دارد سازمان پژوهش روایتی از جنگ ۱۲ روزه مبتنی بر فضای چندرسانه‌ای و معرفی شهدای این جنگ به خصوص شهدای معلم و دانش‌آموز تهیه و همزمان با سال تحصیلی در اختیار دانش‌آموزان قرار دهد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->