بازگشایی سایت‌های تاریخی و تفریحی با هماهنگی شورای تامین استان‌ها رکورد بی‌سابقه در تولد یک گونه در معرض انقراض از کروکودیل‌ها قاتل قاچاقچی معروف مواد مخدر، برادرش بود دستگیری زن سارق در پوشش مسافرکش ! درخواست طلاق از مردی که بچه نمی‌خواهد قاتل ۴ زن به دار مجازات آویخته شد اعترافات تکان‌دهنده متهمان پرونده آدم ربایی و تجاوز موسوم «عقرب‌های هوسران» رشد ۴۰ درصدی سفر با ناوگان عمومی جاده‌ای در خراسان رضوی برگ درختی که از لخته شدن خون پیشگیری می‌کند هشدار نسبت به انجام سلول‌ درمانی و اگزوزوم‌تراپی در مراکز فاقد مجوز شناسایی ۲۵۹ مورد ابتلا به تب دنگی در کشور (۱۸ تیر ۱۴۰۴) برگزاری دومین بازارچه شهاب سنگ در زرند تصویب طرح مدیریت زیست‌ بومی برای ۲ تالاب مهم در بوشهر پذیرش ۶۰۰ دانش‌آموز استعداد درخشان در مشهد | افزایش ۱۰ درصدی ظرفیت مدارس تیزهوشان در خراسان رضوی تأکید وزیر آموزش و پرورش بر ارتقای مهارت دعوت به انجام فریضه نماز به فرهنگیان، دانش‌آموزان و اولیاء مدارک فیزیکی برای دریافت خسارت درمانی بازنشستگان لازم نیست افزایش خطر عفونت‌های چشمی و آسیب به قرنیه در پی مالش چشم‌ها استرس چطور به دندان‌هایتان آسیب می‌زند؟ بحران آب ایران از نگاه هوش مصنوعی | کشاورزی در خطر، شهر‌ها در تنش بهره‌برداری از حدود ۴۷ هزار کلاس درس تا پایان سال ۱۴۰۴ کاهش دید و حساسیت شدید به نور، از علائم شایع آب مروارید است ثبت ۲ خانه تاریخی یزد در فهرست آثار ملی سلامت فرآورده‌های غذایی چگونه کنترل می‌شود؟ امتحانات نهایی در شرایط سالم برگزار شدند | شرکت یک میلیون و ۵۰۰ دانش‌آموز در امتحانات کشوری برخی عوامل داخلی مرتبط با حمله به زندان اوین شناسایی شدند ۴۳۵ نوزاد زیر پوشش خدمات بانک شیر بیمارستان‌ ام‌البنین(س) مشهد قرار گرفتند ثبت جهانی شهر یزد برای حفظ میراث تاریخی لازم است درباره باغ‌بام‌ها و روش‌های ایجاد آن در ساختمان‌ها | آسمان سبز رهاسازی بیش از ۵۰ پرنده شکاری در زیستگاه‌های طبیعی شهرری
سرخط خبرها

توضیحات وزیر آموزش و پرورش درباره طرح توسعه عدالت آموزشی

  • کد خبر: ۳۴۳۸۸۹
  • ۱۸ تير ۱۴۰۴ - ۰۹:۴۹
توضیحات وزیر آموزش و پرورش درباره طرح توسعه عدالت آموزشی
وزیر آموزش و پرورش بر لزوم ارزیابی کیفی مناطق در اجرای طرح توسعه عدالت آموزشی با مشارکت مردم تأکید کرد و افزود: با ارزیابی وضعیت هر پروژه، از میزان توجه و پیشرفت آن در هر منطقه و کلاس درس آگاه خواهیم شد. 

به گزارش شهرآرانیوز؛ وزیر آموزش و پرورش در جلسه نهضت توسعه عدالت آموزشی با مشارکت مردم که با حضور برخی از مدیران ستادی و مدیران کل استانی به صورت حضوری و برخط برگزار شد با تأکید بر این‌که نیازمند گزارش کیفی و کمی از جزئیات طرح توسعه عدالت آموزشی با مشارکت مردم از سوی استان‌ها هستیم، گفت: با بررسی این گزارش می توان استان‌ها، شهرستان‌ها و مناطق را مورد ارزیابی دقیق قرار داد. 

وزیر آموزش و پرورش بر لزوم ارزیابی کیفی مناطق در اجرای طرح توسعه عدالت آموزشی با مشارکت مردم تأکید کرد و افزود: با ارزیابی وضعیت هر پروژه، از میزان توجه و پیشرفت آن در هر منطقه و کلاس درس آگاه خواهیم شد. 

وی با اشاره به تهیه بسته‌ای پرورشی و ورزشی در کنار کیفیت بخشی به آموزش در روند اجرای این طرح، اظهار کرد: فعالیت‌های پرورشی و ورزشی مکمل فعالیت‌های آموزشی هستند، به عبارتی باید همه ساحت‌های تعلیم و تربیت را در کیفیت بخشی مورد نظر قرار دهیم.

کاظمی گفت: هیچ مدرسه‌ای از این امر مستثنی نیست و تمام معلمان و مدارس غیردولتی نیز تحت پوشش این طرح قرار دارند.

وی با اشاره به این‌که در طرح الگوی مدرسه تراز، مدیران نقش کلیدی دارند، گفت: مدیران قلب این کار و راهبر کیفیت بخشی هستند. 

وزیر آموزش و پرورش بر ایجاد سامانه‌ای برای مدارس الگوی تراز تأکید کرد و افزود: مدارس الگوی تراز چتری هستند که تمام فعالیت‌های آموزشی، پرورشی و ورزشی را بر اساس سند تحول بنیادین تحت پوشش قرار می دهند. 

وی با اشاره به توسعه عدالت آموزشی با رویکرد فضا عنوان کرد: بنا شد در ۱۸ استان مدرسه اولیاء احداث و مورد بهره برداری قرار بگیرد.

وزیر آموزش و پرورش بر ضرورت تکمیل اطلاعات پروژه‌ها در سامانه رصد از سوی استان‌ها تأکید کرد و گفت: از استان‌هایی که در این خصوص فعالیت کمتری داشته‌اند گزارش مدیریتی خواسته شود تا با بررسی دقیق، موانع اجرای طرح در آن استان مرتفع شود.

کاظمی با اشاره به این‌که مدیران کل آموزش و پرورش از میزان پیشرفت پروژه‌ها گزارشی تهیه و به استانداران اعلام کنند، گفت: این اقدام سبب ایجاد همدلی و مشارکت در پیشبرد اهداف توسعه عدالت آموزشی با مشارکت مردم خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش از برگزاری دوره آموزشی کیفیت بخشی در مشهد خبر داد و گفت: پس از برگزاری دوره برای مدرسان استانی، آنها به مدرسان منطقه و سپس به معلمان آموزش خواهند داد و ضرورت دارد طبق جدول زمان‌بندی شده، آموزش‌ها به سرانجام برسد. 

کاظمی با اشاره به کیفیت کار در مناطق گفت: هدف غایی و نهایی ما مدرسه است از این رو ضرورت دارد بر این امر تأکید ویژه شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به برنامه‌های تکمیلی کیفیت بخشی، عنوان کرد: این برنامه در سه بخش اجتماعات یادگیری و یاددهی، برگزاری جشنواره روش‌های تدریس با تحول در نظام یاددهی و یادگیری و برگزاری کارگاه‌های آموزشی تولید محتوا انجام خواهد شد.

وی با تأکید بر این‌که سازمان پژوهش تولیدات و محتواهای مورد نیاز را در اختیار مدیران و سپس معلمان قرار دهد، گفت: همچنین ضرورت دارد برنامه آغاز افتتاح عملیات کیفیت بخشی در سال تحصیلی آینده ارائه شود.

کاظمی افزود: تلاش بر این است که اختتامیه جشنواره‌های کیفیت بخشی آموزشی نیز با حضور رئیس جمهوری برگزار شود.

وی بر برنامه‌ریزی جهت افتتاح همزمان پروژه‌های طرح توسعه عدالت آموزشی در هفته دولت تأکید کرد و گفت: نیازمند آمار و گزارشی دقیق، جهت اجرای این امر هستیم و استان‌ها ظرف روزهای آینده، گزارشی مبسوط در این زمینه ارائه دهند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ایجاد اطلس تجهیزات، گفت: اطلس تجهیزات مورد نظر، موجود و توزیع آن در حال تدوین و بررسی است و ضرورت دارد به صورت شفاف الگوی عملی آن مشخص شود.

وی پیشنهاد کرد: اولویت تجهیز با مدارس و کلاس‌های عشایری و روستایی چند پایه و به صورت ویژه در مقطع ابتدایی باشد.

کاظمی افزود: در مقطع ابتدایی تربیت دانش آموز رقم می‌خورد و در دوره متوسطه مهارت و دانش بر آن افزوده می شود. بنابراین توجه به مقطع ابتدایی به دلیل ساخت شخصیت دانش‌آموز، اولویت بیشتری دارد. 

وزیر آموزش و پرورش بر تدوین بسته‌ای ویژه معرفت شناسی نماز تأکید کرد و گفت: ضرورت دارد سازمان پژوهش روایتی از جنگ ۱۲ روزه مبتنی بر فضای چندرسانه‌ای و معرفی شهدای این جنگ به خصوص شهدای معلم و دانش‌آموز تهیه و همزمان با سال تحصیلی در اختیار دانش‌آموزان قرار دهد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->