سرخط خبرها

ازدواج؛ زیر بام شهدا

  • کد خبر: ۳۴۵۵
  • ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۸
ازدواج؛ زیر بام شهدا
سفره‌ای ساده در جشنی ساده پهن است

لیلا جانقربان - با جعبه مهمات و کلاه‌های رزم و پوکه‌های تفنگ روی یک پارچه سرخ برایشان سفره عقد چیده‌اند. چند گلدان شمعدانی و دو تا صندلی پلاستیکی بالای سفره گذاشته‌اند و روی آن را با پارچه‌ای طلایی‌رنگ پوشانده‌اند. بادکنک‌ها و شرشره‌های رنگی را بالای سرشان بسته‌اند و تا جایی که امکان داشته این سنگر را برایشان زینت کرده‌اند. سفره عقدی ساده و خودمانی که قرار است میزبان یک زوج بوشهری باشد.

 

مجلسی ساده
خانه، خانه شهداست؛ سنگر شهدای غواصی که علیرضا دلبریان رزمنده سال‌های دفاع، سال‌هاست آن را پابرجا نگه‌داشته است. سنگری که مدت زمانی است تبدیل شده به محلی برای شروع زندگی زوج‌های جوان.
دم غروب که می‌شود مهمان‌ها کم کم می‌آیند. همسایه‌ها، هم‌محله‌ای‌ها و یک اتوبوس هم از اقوام عروس و داماد که یک هفته‌ای را به بهانه پیوند این زوج راهی مشهد شده‌اند تا شاهد پیوند آن‌ها در جوار بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) باشند. امروز عصر را هم به صرف شربت و شیرینی و بستنی به سنگر دعوت شده‌اند تا به رسم تمام عروسی‌ها در مجلس عقد عزیزانشان شرکت کنند.

 

شادی ساده
عروس و داماد با همراهانشان وارد سنگر می‌شوند؛ میهمانان هلهله‌کنان بلند می‌شوند و صاحب‌خانه روی سرشان نقل و شکلات می‌پاشد. می‌نشینند و چشم می‌چرخانند دورتا دور خیمه را. انگار توقع چنین استقبالی را در خانه شهدا نداشته‌اند. برایشان این همه شادی با ترانه مهر حضرت زهرا(س) و با صدای مرحوم عبداللهی عجیب است.

 

گنجی ساده
میزبان بعد از خوش‌آمدگویی سراغ عروس و داماد می‌رود و می‌خواهد با طعم طنز کلام، دلیل این انتخاب و چگونگی آشنایی‌شان را از آن‌ها بپرسد. جالب است که داماد عروسش را از همین شهدا هدیه گرفته است و در منطقه طلائیه دل به او بسته است. به قول عروس، در طلائیه گنجش را یافته است.


ازدواج آسان
زهرا عرفان‌پور از شیراز و سبحان رضایی از بوشهر زوج امروز خیمه شهدا هستند که با الگوگرفتن از شهدا زندگی خود را شروع کرده‌اند و با تداوم این الگو قرار است زندگی خود را پیش ببرند. زهرا که 18سال بیشتر ندارد می‌گوید: آقا داماد خادم‌الشهداست و در بازدیدی که از منطقه طلائیه داشتیم من را زیر نظر کرده. البته از قبل آشنایی فامیلی داشتیم ولی هیچ وقت به ذهنم نرسیده بود که ممکن است با او ازدواج کنم ولی با تکیه به شهدا این زندگی پیوند خورد.
او در جواب این سؤالم که چرا اینجا را برای مراسم عقدش انتخاب کرده است می‌گوید: پایداری زندگی از همین‌جاها شروع می‌شود. زندگی‌ام با این‌کار پربرکت و دلنشین خواهد شد. به نظر من هرکس خدا را قبول داشته باشد به آرامش می‌رسد و با ازدواج آسان همه چیز درست می‌شود.

 

شروع ساده
آقا سبحان 19ساله داماد این مجلس که دانشجوی مهندسی صنایع دانشگاه خلیج فارس بوشهر است نیز می‌گوید: ما بچه‌مذهبی‌ها از سیره شهدا پیروی می‌کنیم. شهدا اگر الگوی ما باشند همه مشکلات حل می‌شود. من خودم با شهید عباس دانشگر توانسته‌ام ارتباط خوبی برقرار کنم و از سبک ساده زندگی ایشان خیلی الگو برداشته‌ام. ما با توکل به خدا و توسل به شهدا زندگی را شروع کرده‌ایم و مطمئن هستیم که خودشان همه چیز را درست می‌کنند.

 

14رقم ساده
مهریه این زوج بوشهری هم مهریه‌ای متفاوت و جالب است و در 14مورد به نیت 14 معصوم(س) خلاصه می‌شود؛ عروس خانم از آقا داماد یک جلد کلام‌ا... و یک شاخه نبات، یک ختم قرآن به نیت سلامتی خانواده عروس و داماد، 1000صلوات هدیه به حضرت خدیجه(س)، 1000صلوات هدیه به حضرت ابی‌طالب(ع)، 1000صلوات هدیه به شهدای مدافع حرم، 1000صلوات هدیه به شهدای طلائیه، 1000صلوات هدیه به امام زمان(عج)، خواندن هرساله خطبه غدیر در منزل، انفاق هرساله در سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س)، سفر کربلا و عمره در صورت استطاعت مالی، 114شاخه گل سرخ، یک مشت تربت کربلا و 14سکه بهار آزادی خواسته است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->