هشدار وزارت بهداشت؛ استفاده از سولاریوم در ایران ممنوع است کاهش آمار طلاق در ایران به زیر ۲۰۰ هزار فقره وام ۵۰ میلیونی بازنشستگان کشوری واریز شد (یکم مهر ۱۴۰۴) دادستانی تهران علیه بلاگر وکیل‌نما اعلام جرم کرد آموزش در ازدحام کم وبیش به سوی عدالت آموزشی | مشکلات توسعه فضای آموزشی همچنان باقی است ماجرای عجیب دستگیری یک سارق مکار با شکایت خاص ۲ زن ضرورت ارتقای مهارت معلمان در عصر آموزش ترکیبی معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی: نماز یک بحث قلبی، دلی و ارتباطی با خدا است و ما با اجبار آن مخالف هستیم فرماندار مشهد: نماز باید به عملی مقدس در بین دانش‌آموزان تبدیل شود صدور هشدار سطح زرد هواشناسی خراسان رضوی در پی پیش‌بینی وقوع بارش‌های رگباری (یکم مهر ۱۴۰۴) «بوتاکس معده» روشی غیراستاندارد و پرعارضه برای کاهش وزن چگونه خواب نوزادان را تنظیم کنیم؟ معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی: جامعه نمازگزار، جامعه رشدیافته و بالنده‌ای است پیشبرد طرح عرضه نان کامل در مشهد | ۳۵ درصد هدف‌گذاری ملی محقق شد وزیر آموزش و پرورش: مدارس استاندارد جایگزین مدارس کانکسی شدند رسوایی جراح قلابی | شکایت ۵۰ زن، پس از یک مرگ مشکوک بزاق دهان می‌تواند از پوسیدگی دندان‌ها جلوگیری کند مطالبه فرمانداران خراسان رضوی درخصوص اتصال راه‌آهن مشهد - بافق به مشهد - تهران مشاور وزیر آموزش و پرورش: دشمن با جنگ ۱۲ روزه می‌خواست کلاس‌های درس را خالی کند، اما به هدفش نرسید پیام وزیر آموزش و پرورش به مناسبت آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۵ - ۱۴۰۴ اسنپ و تپسی‌فود حق دریافت مالیات بر ارزش افزوده ندارند بررسی راهکارهای جلوگیری از افزایش آلودگی هوای خراسان رضوی در کمیسیون هوای پاک شیوع کوتاهی قد و آسیب‌دیدگی چشم بین دانش‌آموزان
سرخط خبرها

وضعیت کمبود معلم‌ در سال ۱۴۰۵ - ۱۴۰۴ چطور خواهد بود؟

  • کد خبر: ۳۴۶۲۰۸
  • ۲۹ تير ۱۴۰۴ - ۱۱:۰۶
وضعیت کمبود معلم‌ در سال ۱۴۰۵ - ۱۴۰۴ چطور خواهد بود؟
رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش با اشاره به چالش کمبود نیروی انسانی در برخی مناطق گفت: در تمام کشور تلاش شد برآورد نیاز نیروی انسانی با دقت انجام شود؛ به‌گونه‌ای که سال جدید تحصیلی را با حداقل کمبود در دوره ابتدایی آغاز کنیم.

به گزارش شهرآرانیوز؛ علی باقرزاده در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها با تأکید بر اهمیت ساماندهی و عدالت آموزشی، اظهار کرد: امسال برخلاف سال‌های گذشته، با ساماندهی دقیق نیروی انسانی و کنترل ظرفیت مدارس و کلاس‌ها، سال تحصیلی ابتدایی را با حداقل کمبود نیروی انسانی آغاز کرده‌ایم؛ اگرچه چالش‌هایی همچنان وجود دارد، اما با بسیج ظرفیت‌ها و مدیریت علمی، کمبودها تا حد قابل توجهی کاهش یافته است. 

باقرزاده ادامه داد: تحقق عدالت آموزشی و ارتقای کیفیت مدارس کشور، بدون ساماندهی نظام‌مند و علمی منابع انسانی ممکن نیست. امروزه یکی از حساس‌ترین و مهم‌ترین وظایف وزارت آموزش و پرورش، مدیریت دقیق نیازها و ظرفیت‌های نیروی انسانی در سراسر کشور است؛ چراکه توزیع درست معلمان و نیروها، پایه و اساس بهره‌مندی برابر دانش‌آموزان از حق آموزش باکیفیت خواهد بود.

وی افزود: مدیریت منابع انسانی، فقط جابه‌جایی نیرو یا تأمین معلم کافی نیست، بلکه کنترل واقعی نیاز، تعیین موجودی و تطبیق هر یک با شرایط هر استان و شهرستان است که نقشی حیاتی در موفقیت طرح‌هایی همچون پروژه مهر دارد.

رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری گفت: کارشناسان ما در سراسر کشور، ظرف ماه‌های گذشته با بررسی آمارهای دانش‌آموزی و ظرفیت کلاس‌ها، توزیع نیروی انسانی را هدفمند و متناسب با نیازهای واقعی هر منطقه برنامه‌ریزی کردند.

باقرزاده عنوان کرد: امسال بر اساس ثبت‌نام‌های انجام‌شده، تعداد دانش‌آموزان و ظرفیت هر کلاس تعیین شد و به همین نسبت، ساماندهی و ابلاغ نیروهای آموزشی صورت گرفت. برای شفافیت و تسهیل کار، اطلاعات مورد نیاز در قالب سامانه تفاهم‌نامه‌ای جدید در اختیار مدیران قرار گرفت تا همه بتوانند تصویر دقیقی از کمبودها و مازاد نیرو داشته باشند.

وی با اشاره به چالش کمبود نیروی انسانی در برخی مناطق گفت: در تمام کشور تلاش شد حتی در شرایط دشوار بازنشستگی یا کاهش جمعیت دانش‌آموزی، برآورد نیاز نیروی انسانی با دقت انجام شود؛ به‌گونه‌ای که سال جدید تحصیلی را با حداقل کمبود در دوره ابتدایی آغاز کنیم. البته در برخی استان‌ها مانند خراسان رضوی و سیستان‌و بلوچستان و… نیازهایی وجود دارد، اما مدیریت هدفمند ما موجب شد در چند استان با مازاد نیرو مواجه شویم و امکان انتقال و جبران کاستی‌ها فراهم شود.

رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری، ادامه داد: داده‌ها نشان می‌دهد امسال باوجود خروج نزدیک به ۴۰ هزار نفر از مجموعه آموزش و پرورش به‌دلیل بازنشستگی و سایر عوامل، با اضافه شدن نیروهای جدید و ساماندهی دقیق، هیچ منطقه‌ای با بحران کسری جدی نیرو مواجه نیست و حتی در برخی استان‌ها امکان جبران کمبود با جابه‌جایی نیروها وجود داشته است.

وی با تأکید بر اجرای شیوه‌نامه‌های ساماندهی نیروی انسانی، اظهار کرد: هیچ فعالیت و تخصیصی بدون رعایت ضوابط و خارج از سازوکار رسمی پذیرفته نیست و هر واحد آموزشی یا سازمانی باید در سامانه و ساختار تعریف‌شده ارزیابی، درجه‌بندی و مدیریت شود. این الگو، راه تحقق عدالت آموزشی و ایجاد ثبات و کیفیت در مدارس کشور است.

وی عنوان کرد: مطالبه ما از مدیران آموزش و پرورش سراسر کشور، نگاه همه‌جانبه به ساماندهی و نیازسنجی در همه دوره‌هاست. تأکید داریم مدیریت فعلی با مشارکت تمامی نیروها و برنامه‌ریزی دقیق، می‌تواند آینده آموزش ایران را به سمت برابری، کیفیت و تحقق کامل پروژه مهر سوق دهد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->