شوک دوم کرسنت به ایران؛ مصادره دلارهای بابک زنجانی در مالزی فرزین: عرضۀ ارز توافقی افزایش می‌یابد پیش‌بینی بورس سه‌شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۴ پیش‌بینی قیمت دلار سه‌‌شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۴ پیش‌‌بینی قیمت طلا و سکه سه‌شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۴ قیمت امروز خودرو‌های خارجی و مونتاژی (۱۴ مهر ۱۴۰۴) | آریزو ۳ میلیارد و ۳۶۰ میلیون تومان شد خودرو‌های داخلی ارزان شدند (۱۴ مهر ۱۴۰۴) پیش‌بینی سرنوشت طلا تا یک سال آینده مراقب خرید سکه و شمش‌های خارجی طلا باشید افزایش عرضه‌ها در روز سبز بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۴ مهر ۱۴۰۴) عامل گرانی گوشت چیست؟ | این بار پای واردکنندگان در میان است ثبات قیمت گل زعفران | افزایش اندک قیمت نگین زعفران (۱۴ مهر ۱۴۰۴) بیت کوین دوباره عقب نشست | بازار ارز‌های مجازی قرمز شد (۱۴ مهر ۱۴۰۴) کالا‌هایی عجیب که با ارز ترجیحی وارد کشور می‌شود | زیپ، پیانو، فندق با پوست! اضافه‌شدن «بلدرچین»، «ماهی» و «میگو» به طرح کالابرگ «سوخت‌گیری بدون کارت با وارد کردن کد» ممکن نیست رکورد ثبت‌نام ایران‌خودرو شکست (۱۴ مهر ۱۴۰۴) | صف ۶ میلیون نفری برای ۷۳ هزار خودرو چگونگی ثبت‌نام جاماندگان، نوزادان و وراث متوفیان سهام عدالت و جزئیات واریز سود سهام اعلام شد نوسان مثبت دلار در بازار آزاد مشهد در کانال ۱۱۲ هزار تومان (۱۴ مهر ۱۴۰۴) انجام بیش از ۵۲ هزار بازرسی و معدوم‌سازی ۶۷ تن فرآورده غیربهداشتی دامی در خراسان رضوی دلیل افزایش قیمت طلا در بازار جهانی امروز (۱۴ مهرماه ۱۴۰۴) چه بود؟ طلا امروز در مشهد کار خود را افزایشی آغاز کرد (۱۴ مهر ۱۴۰۴) امروز پنجمین مرحله پیش‌فروش سکه برگزار می‌شود (۱۴ مهر ۱۴۰۴) | تحویل ۳۰ دی ماه ۱۴۰۴ کاهش قیمت دینار در مشهد (۱۴ مهر ۱۴۰۴) | لیر ترکیه، ریال سعودی و درهم امارات چقدر شد؟ قیمت امروز میوه و تره‌بار در مشهد (۱۴ مهر ۱۴۰۴) | قیمت نجومی خیار در بازار آورده تکمیل شد، اما پروژه نهضت ملی مسکن نیمه تمام ماند قیمت جهانی طلا امروز (دوشنبه، ۱۴ مهرماه ۱۴۰۴) اعلام شد | رکورد جدید اونس جهانی! جزئیات اجرای طرح حذف چهار صفر از پول ملی + فیلم (۱۳ مهر ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

تخفیف های فروش؛ بازی دو سر بُرد یا شگردی برای گران فروشی اجناس؟

  • کد خبر: ۳۵۰۱۸۹
  • ۱۶ مرداد ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۶
تخفیف های فروش؛ بازی دو سر بُرد یا شگردی برای گران فروشی اجناس؟
برخی تخفیف ها، با شگردی برای فروشِ داغ تر طراحی شده اند؛ نه برای ارزان تر کردن قیمت ها.

به گزارش شهرآرانیوز؛ در روز‌های گرم تابستانی در خیابان‌های مشهد، ویترین بعضی از فروشگاه‌های بزرگ پوشاک با عدد‌های آشنای ۵۰ درصد تخفیف، چشم عابران را‌ می‌گیرد. آنچه در نگاه اول پیداست، تخفیف‌هایی است که گویی متعارف هستند، اما این فقط بخشی از ماجراست. جدای از این ویترین ها، پیامکی کوتاه، اما هیجان انگیز از سوی همین فروشگاه‌ها روی گوشی مشتری‌ها ظاهر می‌شود با این عنوان؛ «حسابتان ۳.۳۰۰.۰۰۰ تومان شارژ شد»!

این پیام‌ها حساب کاربری مشتریان قدیمی را طوری شارژ می‌کنند که هم به آن‌ها این حس داده می‌شود، چون «مشتری وفادار» بوده‌اند، مشمول تخفیف ویژه شده‌اند، هم وسوسه می‌شوند که این اعتبار حساب را از دست ندهند؛ اما وقتی پای خرید وسط می‌آید، مشخص می‌شود که این شارژ درواقع همان تخفیف حضوری است که با ظاهری متفاوت زرورق شده است. البته با چند شرط اضافه و بسته بندی‌ای حرفه‌ای‌تر که بیش از تخفیف واقعی، احساس فوری خرید را برمی انگیزاند.

به نفع فروشنده، به حساب مشتری

برای نمونه پشت ویترین یکی از فروشگاه‌های شناخته شده مشهد که چند شعبه در سطح شهر و دیگراستان‌ها دارد، ۵۰ درصد تخفیف درج شده است و در کنارش پیامک‌هایی ارسال می‌شود که حساب کاربری مشتری را بی هوا شارژ می‌کنند. در نگاه اول، این پیشنهاد‌ها به قدری جذاب‌اند که مشتری را ناچار به کلیک یا مراجعه حضوری می‌کنند؛ اما ماجرا فقط در ظاهرش خلاصه نمی‌شود. این فروشگاه، درواقع دو کمپین تخفیف راه اندازی کرده است؛ یکی ۵۰ درصد تخفیف روی اجناس در خرید حضوری و دیگری ارسال پیامک شارژ حساب برای خرید آنلاین.

فرصتی که طلایی نیست

شاید به نظر برسد که تخفیف آنلاین فرصتی طلایی است، درصورتی که واقعیت زیر یک لایه محاسبه پنهان مانده است. این تخفیف فقط درصورتی اعمال می‌شود که مشتری دست کم ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان خرید کند. در عمل، یعنی مشتری باید به اندازه‌ای خرید کند که پس از کسر همان اعتبار هدیه، مبلغ پرداختی اش برای کالا، دقیقا برابر با نیمی از قیمت اولیه آن کالا می‌شود؛ درست مانند تخفیف حضوری. به بیان ساده، فروشگاه از دو مسیر به یک مقصد که همان تخفیف ۵۰ درصدی است، می‌رسد.

هدیه درشت یا فریبنده؟!

تفاوت بزرگی که در تخفیف هاست، در مدل حضوری، تخفیف مستقیم و شفاف است. در شیوه برخط، این تخفیف در قالب پیامکی با عنوان «شارژ حساب» عرضه می‌شود که بی تجربه‌ترین مشتری را هم به وجد می‌آورد، درحالی که این شارژ حساب، فقط یک مشوق روانی است؛ ظاهر فریبنده‌ای که ذهن مشتری را با عدد درشت درگیر می‌کند، نه محاسبه نهایی.

جذب مشتری بیشتر

درنهایت، آنچه برای فروشگاه اهمیت دارد، حضور مشتری در بستر خرید است؛ چه در سایت، چه در فروشگاه. مهم نیست مشتری آن لحظه خرید کند یا نه، همین که پایش به فروشگاه برسد، احتمال خرید بالا می‌رود. نکته مهم این است که تخفیف‌ها دیگر با لحن خواهشی ارائه نمی‌شوند، بلکه با بیانی پرانرژی و گول زننده، مخاطب را به تجربه خرید ترغیب می‌کنند.

در شرایطی که قدرت خرید کاهش یافته و مصرف کننده به دنبال شکار فرصت هاست، این شیوه‌های بازاریابی نه تنها روان شناسانه طراحی شده‌اند، بلکه حساب شده‌ترین راه برای فروش در روز‌های کم رونق هستند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->