به گزارش شهرآرانیوز، گرچه بانک سپه اعلام کرده بخش عمده خدمات در حال انجام است، اما گلایههای متعددی از سوی شهروندان به تحریریه «صفحه صدای مردم» روزنامه رسیده که از ادامه اختلال در پاس شدن چکها و پرداخت تسهیلات حکایت دارد.
یکی از پیامهایی که به تحریریه رسیده، از سوی یکی از کسبه بازار رضاست که نوشته است: سه فقره چک خرداد و اوایل تیر در دست مشتری دارم که بانک سپه حاضر به پاس کردنشان نیست. هر بار که به شعبه میروم، میگویند باید صبر کنید تا مشکل از تهران حل شود. این چکها مربوط به معاملات عمده هستند و تأخیر در پاس شدنشان باعث بی اعتمادی میان شرکا و مشتریان شده است. مگر میشود بانک این طور دست مردم را ببندد؟
پیام دیگری از یک پیمانکار ساختمانی در مشهد میگوید: من برای پروژهای وام گرفته بودم که قسط هایش از حساب برداشت میشد، اما الان با این اختلالها قسط پرداخت نشده و جریمه دیرکرد خوردهام. چند روز قبل وقتی به بانک مراجعه کردم گفتند مشکل سیستمی است و به زودی رفع میشود، اما هنوز هم این مشکل ادامه دارد و جریمهها روی هم انباشته میشود.
یک تولیدکننده پوشاک از منطقه طبرسی شمالی نوشته است: برای گرفتن تسهیلات سرمایه در گردش به بانک سپه مراجعه کردم. کارم تا مرحله آخر پیش رفت، اما گفتند سیستم تسهیلات از مرکز بسته شده و باید منتظر بمانید. نزدیک دو ماه است منتظرم و این تأخیر باعث شده نتوانم مواد اولیه را بموقع خریداری کنم.
همچنین یک کشاورز اهل طرقبه به تحریریه پیام داده است: چک خریدار محصولاتم که از بانک سپه صادر شده، الان سه هفته است برگشت میخورد. نرم افزار بانک سپه هنوز غیرفعال است و در این باره میگویند، چون تاریخش قبل از ۹ تیر است، در سیستم ثبت نمیشود. در این شرایط کشاورز چطور باید خرج زندگی اش را بدهد؟
در واکنش به این پیام ها، مجریان، روابط عمومی مدیریت بانک سپه خراسان رضوی اعلام کرد: همه خدمات بانکی در حال انجام است، به جز پاس شدن برخی از چکهای قدیمی که از سیستم قدیمی به سیستم جدید منتقل شدهاند. این مشکل فراگیر نیست و در حال رفع شدن است. همچنین خدماتی مانند ساتنا، پایا، پرداخت قبوض و بخشی از تسهیلات فعال است.
با این توضیحات، حجم پیامهای دریافتی در «صفحه صدای مردم» نشان میدهد که همچنان شمار قابل توجهی از مشتریان در بخش چک و تسهیلات با مشکل روبه رو هستند و انتظار میرود بانک سپه زمان مشخصی برای بازگشت کامل خدمات اعلام کند.