استرالیا: X باید فیلم حمله سیدنی را حذف کند |‌ ماسک: به آن‌ها ربطی ندارد تصویر واقعی Google Pixel 8a را ببینید کیف پول تلگرام برای کاربران ایرانی مسدود شد | آیا امکان برداشت پول وجود دارد؟ محققان توانسته‌اند برای اولین‌بار یک اتم را با اشعه ایکس بررسی کنند استقبال از Fallout 76 بیشتر شده است | وقتی سریال به کمک بازی می‌آید نسخه هواداری پرچمدار سامسونگ کی عرضه می‌شود؟ | علاقه‌مندان Galaxy S24 FE، همچنان منتظر هلند هم فیسبوک را کنار می‌گذارد؟ گوشی Samsung Galaxy C55 خودنمایی کرد | میان‌رده‌ای که ادای پرچمدارها را درمی‌آورد تیک‌تاک: ممنوعیت فعالیت ما در آمریکا ناقض قوانین این کشور است هوش مصنوعی اپل کاملا روی دستگاه اجرا می‌شود و نیازی به اینترنت ندارد نقش هوش مصنوعی در بازی‌های المپیک پاریس ۲۰۲۴ | فناورانه‌ترین دوره مسابقات المپیک ابزار VASA-1 تصاویر را سخنگو می‌کند | خوب و بد هوش مصنوعی جدید مایکروسافت اختراع دوربینی که شعر می‌سراید | Poetry Camera، عکاس و شاعر بیش از ۱۰۰ شرکت تسهیلات تولید موبایل گرفته‌اند | اعتبارات درست هزینه شده‌اند؟ چرا دیسکورد فیلتر شد؟ سونی به‌زودی از Xperia 1 IV رونمایی می‌کند مالک X: ممنوعیت TikTok خلاف آزادی بیان است آیا Discord مسدود شده است؟ گوشی تاشوِ BlackView HERO 10 ماه آینده می‌آید اندروید به‌زودی می‌تواند سلامت حافظه گوشی را نشان دهد مشکل عجیب صفحه‌نمایش‌، چند گوشی‌‌ دیگر سامسونگ را هم درگیر کرد + عکس
سرخط خبرها

ساره امینی، طراح ایرانی الاصل پروژه فضایی امارات کیست؟

  • کد خبر: ۳۵۴۵۹
  • ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳
  • ۳
ساره امینی، طراح ایرانی الاصل پروژه فضایی امارات کیست؟
مریخ‌نورد اماراتی که امید نام دارد، قرار است ۷ ماه دیگر هم‌زمان با جشن‌های ملی امارت در مدار قرار بگیرد و اطلاعاتش را به زمین بفرستد. نکته جالب برای ما، اما می‌تواند این باشد که رئیس عملیات علمی و معاون پروژه تحقیقات فضایی در مریخ، در پروژه امید خانمی ایرانی‌الاصل به نام ساره امیری است.
محمدناصر حق‌خواه | شهرآرانیوز؛ ۲ روز پیش خبری در رسانه‌ها منتشر شد که طبق آن سرانجام پس از چندبار لغو به‌علت شرایط بد آب‌وهوایی، اولین فضاپیمای بین‌سیاره‌ای امارات متحده عربی و البته اولین نمونه از این‌دست فضاپیما‌ها در جهان عرب به فضا پرتاب شده است. البته باید در متن خبر دقت کرد که این اولین فضاپیمای بین‌سیاره‌ای با مأموریت تخصصی در کره‌مریخ است. امارات پیش از این فضاپیمایی در مدار زمین داشته است، اما این اولین‌باری است که کشوری عربی به کره‌مریخ فضاپیما می‌فرستد.
 
اهمیت این خبر، اما بیش از این‌هاست، این فضاپیما با اینکه از جزیره کوچکی در ژاپن پرتاب شده است، امارات فقط سرمایه‌گذار آن نبوده است و گروهی از دانشمندان اماراتی در فرایند ساخت و پرتاب و البته مأموریت پس از آن حضور دارند، مأموریتی که تحقیقی درباره تغییر شرایط جوی در نقاط مختلف کره مریخ است که قرار است بلافاصله پس از به‌دست‌آمدن نتایج و بدون قرنطینه‌کردن، کاری که در این دانش رایج است، همه اطلاعات در اختیار دانشمندان دنیا قرار داده شود.

مریخ‌نورد اماراتی که امید نام دارد، قرار است ۷ ماه دیگر هم‌زمان با جشن‌های ملی امارت در مدار قرار بگیرد و اطلاعاتش را به زمین بفرستد. نکته جالب برای ما، اما می‌تواند این باشد که رئیس عملیات علمی و معاون پروژه تحقیقات فضایی در مریخ، در پروژه امید خانمی ایرانی‌الاصل است.
 
خانم ساره امیری برای این پروژه و البته در دنیا آن‌قدر مهم است که نشریه نیویورک‌تایمز درباره او گزارشی می‌نویسد و در این گزارش از او این‌طور یاد می‌کند: «ساره امیری درحالی‌که به‌عنوان دختری در دوبی درحال قدکشیدن بود، مدام سرش در کتابی بود که عکس‌هایی از سیارات کهکشان راه شیری محتوایش بود. وقتی او به سن دانشگاه رسید، چندین فرصت مطالعاتی در خاورمیانه برای او وجود داشت، اما وی ترجیح داد که علوم رایانه را دنبال کند. او فقط ۳۳سال دارد.»
 
ساره امینی، طراح ایرانی الاصل پروژه فضایی امارات کیست؟

این خانم سی‌وسه‌ساله ایرانی‌ الاصل در دانشگاه آمریکایی شارجه تحصیل کرده است و افزون بر پست وزیر علوم پیشرفته، رئیس تیم اکتشاف مریخ و رئیس شورای نخبگان علمی امارات نیز هست. او در سال۲۰۱۵ از سوی انجمن جهانی اقتصاد به‌عنوان یکی از ۵۰دانشمند برتر جوان دنیا انتخاب شده است.

خانم امیری که امید سازمان فضایی امارات است، البته تنها زن حاضر در پروژه امید نیست، به‌عبارت بهتر او نه‌تنها، تنها زن نیست، بلکه در این پروژه ۳۴ درصد افرادی که نقش ایفا می‌کنند خانم‌ها هستند و ۸۰ درصد کار علمی این پروژه را هم همین خانم‌ها پیش برده‌اند و به آینده فضایی کشورشان دل بسته‌اند.
 
ساره‌امیری خود در مصاحبه با مجله علمی نیچر چنین گفته است: «ما کشور جوانی هستیم که طبق معیار‌های جهانی، بسیار دیر وارد چنین رقابتی شده‌ایم.»
حالا خانم امیری در اوج جوانی و ایستاده بر دامنه قله موفقیت، چشم به امیدی بسته که در راه رسیدن به مریخ است، زنی که می‌تواند خود امید و البته الگوی خیلی از خانم‌های ایرانی در داخل کشور باشد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
علیرضا صالحی
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
0
1
باسلام وعرض ادب خدمت شمابزرگوار افتخار همه ماهستید بنده طراحی انواع هواپیماها مسافربری ونظامی روانجام میدم درایران متاسفانه ارزش به دیدگاههای مختلف ندارند وذهن خلاق بنده متاسفانه درحال از بین رفتن هست لطفا کمکم کنید از انژی وتخصصم به نحوه درست استفاده بشود باتشکر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
0
2
مهم اصالت نیست مهم بستر و دانشگاهی است که تحصیل کرده و جایی که علم ارزش دارد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
0
3
این همون خانمی که در سال 78 و پوشیدن لباس پسرانه و شرکت در مسابقات دو چرخه سواری از مدرسه اخراج شد
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->