یک توصیه پزشکی؛ هنگام گزش حیوانات خوددرمانی نکنید رجا درباره توقف ۴ ساعته قطار تهران- مشهد توضیحاتی داد (۶ تیر ۱۴۰۳) نتایج امتحانات نهایی چه زمانی اعلام می‌شود؟ صدور دستور توزیع ۶۵۰ هزار قوطی شیرخشک توسط اداره پایش زنجیره تامین شیرخشک همه چیز درباره تعداد انسان‌هایی که تاکنون روی زمین زندگی کرده‌اند هر ماه یک میلیون تومان علی‌الحساب به بازنشستگان پرداخت می‌شود رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر اعلام کرد: در حج تمتع امسال، ۲۲ زائر ایرانی در عربستان فوت شدند برای داشتن رابطه خوب با فرزندان بزرگ‌سال خود، با این ۶ رفتار خداحافظی کنید حمایت بیمه از انسولین‌های نسل جدید؛ دوسر برد برای بیمار و بیمه‌گر امّاواگر‌های مصرف آهن در زنان اشتغال و تأمین معیشت؛ دو چالش دختران مجرد دهه‌های ۵۰ و ۶۰ پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (چهارشنبه، ۶ تیر ۱۴۰۳) | کاهش دمای روزانه در سطح استان از جمعه هزینه داروی بیماران خاص کمتر از ۱۰ درصد قیمت واقعی است سخنگوی قوه‌قضائیه: تضمین سلامت انتخابات از سوی مجریان باید به‌خوبی صورت گیرد | آخرین وضعیت پرونده فساد در فوتبال شناسایی ۱۲۲ مورد مثبت تب دنگی از ابتدای سال در کشور | تب دنگی در چهار استان شیوع دارد معجزه آناناس برای کاهش وزن و لاغری این خوراکی محبوب کبد کودکان را تهدید می‌کند قول وزیر کار به بازنشستگان تأمین‌اجتماعی: علی‌الحساب حقوق بازنشستگان را به‌محض تأمین منابع، پرداخت می‌کنیم + ویدئو بهترین زمان شام خوردن | برای جلوگیری از افزایش وزن در این زمان شام بخورید دلایلی که شما را به خوردن برخی مواد غذایی معتاد می‌کند + راه حل‌های ترک اعتیاد مصرف غذا‌های مضر
سرخط خبرها

سال جدید تحصیلی با نسخه جدید «شاد»

  • کد خبر: ۳۵۵۰۹
  • ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷
سال جدید تحصیلی با نسخه جدید «شاد»
قرار است برای سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ نسخه جدید شاد اجرا شود که به گفته مشاور وزیر آموزش و پرورش و مسئول شبکه آموزشی شاد، نسبت به شاد قبلی ایرادات بسیار کمتری دارد و برنامه‌های گسترده برای ایجاد تعامل نسبی وجود دارد که می‌تواند به یک آموزش جدی و حقیقی نزدیک‌تر باشد.

به گزارش شهرآرانیوز، سید حسن الحسینی  با بیان اینکه در شرایط کرونا آموزش و پرورش با شعار آموزش تعطیل نیست، به سراغ راه اندازی شبکه شاد رفت و این مرحله را با موفقیت پشت سر گذاشت، گفت: اکنون به‌ دلیل اینکه تابستان است فقط فعالیت‌های فوق برنامه در شاد پیاده‌سازی و اجرا می‌شود و تمام دانش‌آموزان در این برنامه درگیر نیستند. اما به هر حال، تاکنون ۱۴ میلیون نفر عضو این سامانه شده اند. از این تعداد ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر دانش آموز هستند.

به گفته الحسینی، فعالیت‌های فوق برنامه در سامانه شاد در طول تابستان در حال برگزاری است. علاوه بر آن‌ها، در ایام تابستان کلاس‌های جبرانی‌ اجرا می شود. خدمات جدید هم به تدریج در برنامه شاد افزود می شود تا اول مهر بهتر برای دانش‌آموزان داشته باشیم.

او ادامه داد: شبکه آموزشی شاد، «مدرسه همراه دانش آموز» است و در این شرایط، ابزار مناسبی برای ادامه یافتن تعلیم و تربیت در عین حفظ سلامت دانش‌آموز به حساب می آید. تمام شرایط آموزشی و پرورشی که برای دانش‌آموز در مدارس وجود دارد به شبکه شاد منتقل شده است. یعنی دانش آموز در تعامل با عناصر آموزشی است و طبیعتا هرچه بیشتر احساس تعامل وجود داشته باشد، احساس می‌کند دقیقا کلاس حقیقی برگزار شده است‌.

ما بر تعمیق و کیفیت فعالیت معلم و دانش آموز در این سامانه تاکید داریم و صرفا احراز هویت ثبت نام برای ما اهمیت ندارد. بلکه حضور و فعالیت مستمر در سال تحصیلی جدید حائز اهمیت خواهد بود. همچنین برای حفظ مرجعیت سامانه شاد در میان تمامی دانش آموزان، ارتباط این شبکه را با سامانه های مدارس غیردولتی برقرار می‌کنیم تا از درگاه شاد به سامانه های مخصوص خود متصل شوند و مانند گذشته از آن استفاده می شود.

 به گفته الحسینی، مرجع در خدمتگزاری به دانش آموزان برنامه سراسری شاد است و این به مثابه انتقال به مدرسه‌ای با قابلیت های جدید است و در این سامانه، سازماندهی آموزشی و پرورشی صورت می گیرد.

مسئول شبکه آمورشی شاد تصریح کرد: شبکه شاد دستیار معلم، دانش آموز و دستیار خانواده است تا موضوع تعلیم و تربیت در تعامل سه جانبه به خوبی مدیریت شود. انتظار داریم تمامی دانش آموزان عضو شاد باشند معلم‌ها و والدین نیز ارسال و دریافت پیام خود را از این طریق انجام دهند و با یکدیگر توسط شاد ارتباط برقرار کنند.

مشاور وزیر آمورش پرورش با بیان اینکه برای اینکه معلم‌ها هم بتوانند بهتر از این فضا استفاده کنند دوره‌های ضمن خدمت در نظر گرفتیم، افزود:  تاکنون نزدیک به ۵۰۰ هزار معلم با همکاری معاونت متوسطه و برنامه ریزی و توسعه منابع در این دوره ها شرکت کرده اند و قصد داریم این دوره ها را تکرار کنیم تا معلمان به آسانی از این برنامه استفاده کنند. همچنین برنامه‌ای داریم والدین نیز به راحتی فعالیت دانش آموزان را در برنامه شاد رصد و از سیستم گزارش گیری کنند.

او یادآور شد: می‌دانیم که مشکلاتی برای دانش آموز معلم و خانواده در استفاده از برنامه شاد وجود داشته است. برای سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ نسخه جدید شاد اجرا می شود که نسبت به شاد قبلی ایرادات بسیار کمتری دارد و برنامه‌های گسترده برای ایجاد تعامل نسبی وجود دارد و فکر می‌کنیم که به یک آموزش جدی و حقیقی نزدیک‌تر می‌شویم.

الحسینی خاطرنشان کرد: شاد را صرفاً یک پیام رسان نمی‌دانیم. بلکه شاد یک پلتفرم آموزشی است که تاکنون صرفا از بخش پیام‌رسان آن رونمایی شده است. به همین دلیل درحال بررسی هستیم که انواع خدمات مناسب برای آموزش باکیفیت و تعاملی مجازی در برنامه شاد بگنجانیم. کلاس های زنده و آزمون ساز و… از انواع آن است.

راه اندازی و ایجاد شبکه شاد را می توان یکی از مهم‌ترین اقداماتی دانست که جامعه آموزش و پرورش را در خود جای داده است.

ایرنا

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->