نحوه خرید بلیت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس + لینک و قیمت شمسایی: ایران-ازبکستان جذاب‌ترین بازی جام ملت‌ها است وحید امیری برای استقلال کری نمی‌خواند لیگ برتر فوتبال با کیفیت HD پایان بارگذاری مدارک حرفه‌ای پرسپولیس حضور حزباوی در جمع برترین‌های لیگ قطر مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد تاریخ و ساعت بازی فوتسال ایران و ازبکستان در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا | یک قدم تا فینال تاریخ و ساعت بازی تراکتور و ذوب آهن در جام حذفی | رونمایی از مطهری در تبریز تاریخ و ساعت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس در جام حذفی | کار سخت اوسمار مقابل گربه سیاه سرخ‌ها طلای زهرا کیانی در ووشوی انتخابی جهان عذرخواهی کلوپ از هواداران پورعلی‌گنجی از جمع سرخ‌ها جدا می‌شود تغییر نام فراری در فرمول یک نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و شفیلد| برونو، ستاره بی‌نقص نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و اورتون| پایان رویاپردازی با کلوپ حال ناخوش کشتی مشهد حضور تماشاگران زن در بازی پرسپولیس و آلومینیوم ممنوع شد + عکس مشکلات بی‌شمار ورزشگاه تختی در دوره مدیریت هیات فوتبال | حتی کاور چمن هم نداشتند!
سرخط خبرها

بازگشت هیجان به قاره سبز

  • کد خبر: ۳۵۵۶
  • ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰
بازگشت هیجان به قاره سبز
بررسی شرایط مدعیان بوندس‌لیگا و لالیگا به بهانه آغاز این لیگ‌ها

بعد از گذشت نزدیک به 2 ماه تعطیلی، مسابقات باشگاهی در لیگ‌های معتبر اروپایی کم‌کم آغاز می‌‌شود. مثل سال‌های گذشته بازهم رقابت‌های لوشامپیونه و لیگ برتر انگلیس یک هفته زودتر از سایرین شروع شد. این هفته رقابت‌های فوتبال در اسپانیا و آلمان شروع می‌شود. در آلمان بازهم رقابت اصلی احتمالا میان 2 تیم بایرن‌مونیخ و دورتموند خواهد بود و در اسپانیا بازهم باید منتظر چرخیدن کاپ قهرمانی بین مثلث بارسا، رئال و اتلتیکومادرید باشیم.

 

به‌خطر‌افتادن سلطه بایرن‌مونیخ
فصل جدید رقابت‌های بوندس‌لیگا از دیشب با یک دیدار آغاز شد که در آن بایرن‌مونیخ، قهرمان چند فصل اخیر این رقابت‌ها، برای دفاع از عنوان قهرمانی برابر هرتابرلین قرار گرفت. بایرن‌مونیخ در تابستان خریدهای نسبتا خوبی انجام داد، ولی رفتن ستاره‌هایی چون آرین روبن و فرانک ریبری از این تیم باعث شده است تا خیلی‌ها به قهرمانی مجدد باواریایی‌ها در بوندس‌لیگا تردید داشته باشند. از طرفی دورتموند در این فصل در نقل‌وانتقالات خیلی خوب عمل کرد و تقریبا به تمامی اهداف خود در بازار نقل‌وانتقالات رسید و رقیبی جدی برای بایرن‌مونیخ در راه قهرمانی است. نیکو کواچ و شاگردانش چند هفته پیش در دیدار سوپرجام فوتبال آلمان با 2 گل به دورتموند باختند و اولین جام فصل به زردپوشان رسید که هدایت آن را لوسین فاوره برعهده دارد. بااین‌حال نیکو کواچ باز هم دلخوش به درخشش روبرت لواندوفسکی در خط حمله است و امیدوار است این بازیکن یک فصل رؤیایی دیگر داشته باشد و بتواند حدود ۳۰ گل در بوندس‌لیگا به ثمر برساند. در طرف دیگر دورتموند در فصل قبل تلاش زیادی برای قهرمانی کرد و در هفته‌های پایانی شاید به‌خاطر نبود اعتمادبه‌نفس، صدر جدول را از دست داد؛ ولی تیم خوب لوسین فاوره در تابستان به‌خوبی تقویت شد و حتی بایرنی‌ها نیز اعتراف کردند که امسال کار سختی برای دفاع از عنوان قهرمانی دارند و شاید بعد از چند سال، جام قهرمانی در بوندس‌لیگا راهی وست‌فالن شود.

 

بارسا در جنگ با مادرید
این رقابت‌ها با بازی 2 تیم بارسلونا با بیلبائو شب گذشته آغاز شد. جایی‌که لیونل مسی، سوپرستاره آبی‌اناری‌ها، به‌خاطر مصدومیت این بازی را از دست داد. فلورنتینو پرز که بعد از جدایی رونالدو فصل گذشته را در برهوت جام سپری کرد، این فصل دست‌به‌جیب شد و فوق‌ستاره بلژیکی را از استمفوردبریج به سانتیاگوبرنابئو آورد تا هواداران کهکشانی‌ها این فصل شماره7 رؤیایی‌شان را بر تن ادن‌ هازارد ببینند. این البته آخر تلاش‌های پرز نبود و پیرمرد رئالی‌ها تا آخرین لحظات بر سر انتقال نیمار با پاریسی‌ها و بارسا خواهد جنگید. اوضاع در خط دفاع مادریدی‌ها خیلی تعریفی ندارد. این را می‌توان به‌خوبی از آمار گل‌های خورده رئال‌مادرید در پیش‌فصل مشاهده کرد. سوای شایعات اخیر درمورد نیمار، بارسلونا نسبت به رئال‌مادرید فعالیت کمتری در بازار نقل‌وانتقالات داشت. بااین‌حال، آن‌ها 2 ورودی مهم و بزرگ برای فصل جدید دارند؛ دی‌یونگ و گریزمان. دیگرنگرانی کوتاه‌مدت هواداران بارسلونا و والورده، شاید دردسترس‌نبودن برخی ستاره‌های لاتین تیم باشد که در تابستان برای کشورهایشان در کوپاآمه‌ریکا به میدان رفتند. بزرگ‌ترینِ این نام‌ها، مسی است که با مصدومیتی هم دست‌وپنجه نرم می‌کند. بارسلونا در 11 فصل اخیر در لالیگا، 8 بار قهرمان شده است و والورده هت‌تریک در لالیگا را در کارنامه دارد؛ اما هواداران همچنان در حسرت موفقیتی دیگر در اروپا هستند. اتلتیکو نزدیک‌ترین و جدی‌ترین رقیب برای 2 غول بزرگ اسپانیاست که در فصل تابستان نیز عملکردی درخور داشت. تیم سیمئونه خریدهای خیلی خوبی هم انجام داد و تیمش در هر 3 پست تقویت شد. مهم‌ترین نام، شاید فلیکس باشد؛ جوانی که از بنفیکا با رقمی نجومی خریداری شد و احتمالا فصل بعد خیلی بیشتر نام او را خواهیم شنید. اما به‌جز او، اتلتیکو بازیکنان خوب دیگری مثل تریپیه، هررا، یورنته و فلیپه را نیز جذب کرد. جراحی صورت‌گرفته در ترکیب اتلتیکو، ضروری به نظر می‌رسید و امید به تغییر مثبت احساس می‌شود. با قدرتی که این 3 تیم از خود نشان داده‌اند، سخت است تصور کنیم تیمی به‌جز این 3 تیم، فصل بعد رتبه‌های اول تا سوم لالیگا را از آنِ خود کند؛ اما شاید شگفتی‌سازی هم در فصل بعد رقم بخورد. مثلا ازسوی سویا؛ تیمی که در 2 فصل اخیر ششم و هفتم شده است. آن‌ها تحت هدایت لوپتگی به فکر سهمیه اروپایی هستند و چند چهره جدید به تیم خود اضافه کرده‌اند. والنسیا هم با چند خرید جدید به فکر رقم‌زدن فصل بهتری است و می‌توان برای آن‌ها نیز شانس‌هایی قائل شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->