طرح ملی تبدیل رایگان خودرو‌های شخصی مدل ۱۳۹۴ و بالاتر آغاز شد (۱۷ آبان ۱۴۰۴) قیمت طلا در مشهد اعلام شد (۱۷ آبان ۱۴۰۴) فروش طلای آب شده توسط پلتفرم‌های فروش آنلاین طلا ممنوع شد هر ماینر، برق چند خانوار را استفاده می‌کند؟ حداقل بودجه خرید آپارتمان ریزمتراژ و نقلی در تهران رشد رمزارز‌ها از بین رفت (۱۷ آبان ۱۴۰۴) قیمت امروز اونس جهانی طلا اعلام شد (۱۷ آبان ۱۴۰۴) | طلا از افت دلار سود برد همه معافیت‌های مالیاتی از ابتدای دی‌ماه حذف می‌شود | میانگین پرداختی مالیات‌دهندگان خراسان رضوی حدوداً ۱۳ میلیون تومان است احتمال سه‌نرخی‌شدن بنزین قوت گرفت؟! | برنامه دولت تغییر قیمت «بنزین سهمیه‌ای» نیست! قیمت دینار عراق، افغانی افغانستان و لیر ترکیه امروز در بازار مشهد چند؟ (۱۷ آبان ۱۴۰۴) قیمت نان در مشهد تا پرداخت کمک هزینه جبرانی از سوی دولت، ۱۵ درصد افزایش یافت | پرداخت طلب نانوایان از جیب مردم اتمام ارز دولت برای واردات بنزین | احتمالاً نرخ کارت آزاد جایگاه‌های سوخت تغییر کند قیمت میوه نسبت‌به یک هفته گذشته چه تغییری کرد؟ (۱۷ آبان ۱۴۰۴) نصب بنر قیمت جدید نان از امروز در نانوایی‌های سطح شهر مشهد (۱۷ آبان ۱۴۰۴) جلسات کمیته دستمزد ۱۴۰۵ برگزار نشده است فرصتی که از دست رفت اصلاح هدررفت ۴۰ درصدی در شبکه آب شرب سرخس آغاز شد پیش‌بینی بورس شنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۴ پیش‌بینی قیمت دلار، طلا و سکه در روز شنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۴ آیا اکنون بهترین زمان برای خرید و فروش طلا است؟ پلمب یک کافه‌بازی و ۲ سالن زیبایی در مشهد (۱۶ آبان ۱۴۰۴) «چرمشهر» مشهد، نخستین شهرک صنعتی بدون خاموشی کشور | تکمیل ۵ هزار نیروگاه خورشیدی جدید تا پایان سال ۱۴۰۴ کارت‌ سوخت آزاد پمپ‌بنزین‌ها جمع‌آوری نمی‌شود رئیس سازمان امور مالیاتی کشور: زمان استرداد مالیات صادرکنندگان کاهش خواهد یافت رئیس اتاق بازرگانی ایران: ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی، کمکی به معیشت مردم نکرده است | سیاست ارز ترجیحی باید اصلاح شود + فیلم قانون مالیات بر ارزش افزوده به‌نفع شهرداری‌ها اصلاح می‌شود | روایت نشست پربار مسئولان اقتصادی کشور در اتاق بازرگانی مشهد رئیس سازمان امور مالیاتی: سکوی شفافیت مالیات بر ارزش افزوده در مشهد موجب اعتماد عمومی است بانک‌ها در سطح استان‌ها ارزیابی می‌شوند | نشست مجمع نمایندگان خراسان رضوی با وزیر اقتصاد برگزار شد
سرخط خبرها

دبیر انجمن کشتیرانی: اسنپ‌بک خللی در روند تجارت ایران ایجاد نمی‌کند

  • کد خبر: ۳۵۵۷۶۶
  • ۱۱ شهريور ۱۴۰۴ - ۱۱:۵۷
دبیر انجمن کشتیرانی: اسنپ‌بک خللی در روند تجارت ایران ایجاد نمی‌کند
دبیر انجمن کشتیرانی با تاکید بر این که اسنپ بک خللی در حمل‌ونقل دریایی و تجارت ایران ایجاد نمی‌کند، گفت: باید تهدید زنگه زور را به فرصت تبدیل کنیم.

به گزارش شهرآرانیوز، مسعود پل مه در نشست خبری در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که با توجه به فعال شدن فرآیند مکانیسم ماشه از سوی اروپایی ها، این اقدام چه تاثیری بر حمل‌ونقل دریایی و تجارت ایران خواهد داشت، اظهار کرد: طی چند دهه گذشته همواره با تحریم‌ها مواجه بوده‌ایم و آثار آنها به نوعی شرایط موجود را تشدید نکرده است. البته این تشدید‌ها به معنای صد درصدی نیست و به اعتقاد من بیش از ۳۰ درصد تأثیرات تشدیدکننده نخواهد داشت.

وی با اشاره به اهمیت ارتباطات بانکی و دسترسی به سیستم‌های تجارت بین‌الملل افزود: آنچه در تجارت بین‌المللی مهم است، دسترسی مستقیم به سیستم‌های بانکی و صنعتی است که هم‌اکنون ما در این چرخه به آنها دسترسی نداریم. با این حال، تجربه‌های گذشته در شرایط اسنپ‌بک، قبل از برجام و در دور‌های قبلی تحریم، تجارب ارزشمندی برای ما به جای گذاشته است.

دبیر انجمن کشتیرانی خاطرنشان کرد: با استفاده از این تجارب و علی‌رغم تشدیداتی که اسنپ‌بک ممکن است ایجاد کند، ناوگان ما توانمندی مدیریتی، اجرایی و عملیاتی لازم را دارد و این اطمینان را به همه عزیزان می‌دهیم که به هیچ وجه خللی در روند صادرات و واردات کشور عزیزمان ایران ایجاد نخواهد شد.

وی همچنین درباره اثرات اقتصادی تحریم‌ها گفت: هرچند تلاش می‌کنیم شرایط را به گونه‌ای تسهیل کنیم که افزایش هزینه ایجاد نشود، اما متأسفانه تصمیمات تحریمی و استکبارانه علیه ما نقش افزایشی بر نرخ تبادل کالا و قیمت تمام شده کالا داشته است.

پل مه با اشاره به اهمیت کریدور شمال–جنوب گفت: سال گذشته روسیه ۹۰۰ میلیون تن بار جابه‌جا کرد که سهم ایران از این رقم ناچیز بود و تنها ۶ میلیون تن از این بار از طریق کریدور شمال–جنوب عبور کرده که عمده این بار کالای مصرفی بوده است. مزیت‌های این کریدور نباید از دست برود، چرا که کشور‌هایی هستند که هیچ منافعی برای ایران قائل نیستند.

وی با یادآوری اجلاس اتحادیه اروپا در قزاقستان در سال ۱۳۸۶ افزود: اتاق بازرگانی آمریکا در آن زمان پیشنهاد راه‌اندازی کریدور اوراسیا را داد و امروز مشابه آن را در کریدور زنگه زور داریم. اگر قدرت دیپلماسی داشته باشیم، می‌توانیم تجربه‌ای مشابه زنگه زور را برای ایران رقم بزنیم.

پل مه در ادامه به اهمیت حفظ قدرت چانه‌زنی ایران با ترکیه اشاره کرد و گفت: در غیر این صورت، کامیون‌های ترکی از ایران عبور نخواهند کرد و دیگر مزیتی برای کامیون‌های ایرانی باقی نخواهد ماند. ناچار خواهیم بود که کامیون‌های ایرانی تنها وظیفه تامین بار داخلی را داشته باشند.

وی با تأکید بر ضرورت نگاه دیپلماسی اقتصادی افزود: خوشبختانه با روی کار آمدن دولت پزشکیان، رویکرد‌ها تغییر کرده و امیدواریم انقطاع خط ریلی رشت–آستارا نیز برطرف شود تا مخاطرات زنگه زور به تاخیر بیفتد. باید تهدید‌ها را به فرصت تبدیل کنیم.

دبیر انجمن کشتیرانی با اشاره به موقعیت استراتژیک ایران خاطرنشان کرد:در منطقه‌ای قرار داریم که صد‌ها میلیون تن بار در حال تردد است و بیش از ۱۲ کریدور فعال در اطراف ایران وجود دارد. ابتدای دهه ۸۰ هیچ کریدوری جز آنچه در فضای سرزمینی ایران وجود داشت، فعال نبود؛ اما امروز ۱۲ کریدور وجود دارد که بعضاً ضد منافع کشورمان است.

وی با تاکید بر نقش دولت و بخش خصوصی در توسعه حمل‌ونقل اضافه کرد:دولت باید به بخش خصوصی اعتماد کند و در بسیاری از موارد نقش تسهیل‌کننده و اجرایی داشته باشد.

وی یادآور شد: به‌عنوان مثال، یک کانتینر از هند اگر مسیر دریایی را به سمت مسکو طی کند، حدود ۴۲۰۰ دلار هزینه دارد و ۵۵ روز زمان می‌برد؛ در حالی که همان مسیر از طریق ایران ۴۰۰۰ کیلومتر کوتاه‌تر است و هزینه آن حدود ۸۰۰۰ دلار خواهد بود.

وی همچنین با اشاره به برگزاری پنجمین همایش توسعه دریامحور اظهار کرد: این همایش بهمن امسال با محور‌های کلیدی چشم انداز دربامحور، رقابت‌های منطقه‌ای، امنیت دریایی، تاب آوری افتصادی، زنجیره تامین جهانی، سرمایه انسانی توانمند، نظام‌های تامین مالی و سرمایه‌گذاری و زنجیره ارزش اقتصادی آبی برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد: برگزاری چنین همایشی باید با استفاده از تمام توان علمی، اجرایی و مدیریتی دولت و بخش خصوصی صورت گیرد، زیرا اقتصاد دریا محور یکی از بااهمیت‌ترین مباحث اقتصادی کشور است. دریا موهبتی الهی است که موتور پیشران اقتصاد، پیشرفت و تعالی کشور محسوب می‌شود، اما متأسفانه تاکنون نتوانسته‌ایم به‌طور شایسته از این ظرفیت استفاده کنیم.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->