مسیر نو در مهندسی؛ آغاز تحول هوشمند در ساخت‌وساز مشهد فناوری eSIM به‌زودی به‌صورت گسترده در کشور اجرا می‌شود نوجوان ۱۲ ساله کانادایی با همکاری ناسا دو سیارک جدید کشف کرد موسیقی خطر زوال عقل را در سالمندان تا ۳۹ درصد کاهش می‌دهد تعرفه‌ بسته‌های اینترنت تغییر می‌کند؟ بحران وجودی مشق شب در عصر هوش مصنوعی آیا گراکی‌پدیای ایلان ماسک یک کپی از ویکی‌پدیاست یا یک ارتقای بزرگ؟ افشای جزئیاتی جدید از باتری و نمایشگر گوشی گلکسی زد فولد ۸ اولین ویدئو از گوشی تاشو سه‌تکه سامسونگ منتشر شد + فیلم راه‌اندازی نخستین آزمایشگاه ساعت اتمی کشور طی یک سال آینده آمار عجیب OpenAI از تعداد کاربرانی که با ChatGPT درباره خودکشی صحبت می‌کنند فرایند تأیید سن کاربران پلی استور در برخی مناطق آغاز شد پیام‌رسان ایتا از دسترس خارج شد (۵ آبان ۱۴۰۴) دانشمندان: احتمالا قارچ‌ها حافظه کامپیوترهای آینده باشند! تاریخ عرضه ناتینگ فون (3a) لایت مشخص شد + مشخصات و قیمت تصویب آیین‌نامه فضای مجازی خراسان رضوی با تأکید بر چابک‌سازی قوانین و ارتقای سواد دیجیتال دانشمندان روشی کاملاً جدید برای نگهداری مواد غذایی در یخچال اختراع کردند احتمال افزایش قیمت گوشی‌های هوشمند، بعد از گران‌شدن چیپ‌های حافظه چرا میلیاردر‌های حوزه فناوری در حال ساخت پناهگاه‌های آخرالزمانی هستند؟ چاپلوسی چت‌بات‌ها، تهدیدی برای جوامع انسانی است برگزاری رویداد هوش مصنوعی، کسب‌وکارهای نوین و خلاق در مشهد | تفاهم‌نامه همکاری شهرداری مشهد با انجمن ملی هوش مصنوعی منعقد شد
سرخط خبرها

چطور بازخورد‌های مبهم شغلی را به دستورالعمل‌های شفاف تبدیل کنیم؟

  • کد خبر: ۳۵۸۹۶۴
  • ۲۶ شهريور ۱۴۰۴ - ۱۴:۳۲
چطور بازخورد‌های مبهم شغلی را به دستورالعمل‌های شفاف تبدیل کنیم؟
دانشگاه هاروارد در تازه‌ترین پژوهش خود به تاثیر بازخورد‌های که از مدیر و کارفرما دریافت می‌کنیم پرداخته است. گاهی این بازخورد‌ها مبهم و غیرکاربردی به نظر می‌رسند، اما می‌توان با چند تکنیک ساده بازخورد‌های حرفه‌ای‌تری دریافت کنید.

شهرآرانیوز، احتمالا برای شما هم پیش آمده است که از مدیر یا همکار حرفه‌ای تر خود بخواهید درباره کار یا پروژه اخیرتان نظری بدهند و با جملاتی مثل «خوب بود فقط کمی خلاق تر باش» یا جملاتی مثل «کاش کمی تیمی‌تر عمل کنی». این بازخوردها شاید به اندازه‌ای مبهم باشند که بنظر کاملا غیرکاربردی برسند. دانشگاه هاروارد Harvard Business Review در یکی از پژوهش‌های خود به این دست‌انداز شغلی پرداخته و برای خروج از آن پنج راه‌حل ارائه داده است.

سؤالات بهتری بپرسید

وقتی از مدیرتان نظر می‌خواهید بهتر است به جای پرسیدن سوالات کلی مثل «نظر شما درباره ارائه من چیست؟» با جزئیات بهتری سوال خود را مطرح کنید؛ برای مثال یک ارائه گزارش شامل مسائل مختلفی از جمله ژست، فن بیان، اطلاعات مورد بحث و اسلاید‌هایی است که طراحی کرده‌اید. بهتر است برای دریافت بازخورد شفاف، معلوم کنید که به کدام بخش ارائه اشاره می‌کنید تا مدیر بتواند نکات هدفمند‌تر و کاربردی تری به شما بگوید.

بهتر است مدیر شما از اهداف شغلی‌تان تا حدی مطلع باشد

وقتی مدیر شما بداند که روی چه مهارتی کار می‌کنید و چرا بازخورد او می‌تواند تاثیرگذار باشد احتمالا پاسخ مناسب و مفیدتری ارائه می‌دهد. برای مثال قبل از تلاش برای دریافت بازخورد هدفی که دنبال می‌کردید را توضیح بدهید، برای مثال بگویید «در این پروژه خاص روی کوتاه کردن ایمیل‌ها دریافتی متمرکز بودم، آیا به انداره کافی موفق بودم؟»،  یا «اخیرا دنبال تقسیم مسئولیت در بخش هستم، چه تغییراتی در نحوه تقسیم کار مشاهده کردید؟»

از تکنیک انتخاب اجباری استفاده کنید

وقتی دو گزینه روشن به مدیرتان ارائه می‌دهید، ذهن او مجبور می‌شود آن‌ها را مقایسه و ارزیابی کند. این روش که «انتخاب اجباری» نام دارد، تصمیم‌گیری را تسریع می‌کند. برای مثال «ترجیح می‌دهید مذاکرات را به طور مستقل انجام دهم یا شما در تصمیم نهایی دخیل باشید؟» یا «وقت خود را صرف راهنمایی اعضای تازه‌کار کنم یا پروژه‌های پرتاثیرتر را بر عهده بگیرم؟»

این روش مخصوصاً برای مدیران بزرگ نگر که به طور کلی فکر می‌کنند، مفید است.

به زبان بدن مدیرتان دقت کنید

اگر بازخورد شفاهی کافی دریافت نمی‌کنید، رفتار و زبان بدن مدیرتان را بررسی کنید. مثلاً اگر هنگام توضیح درباره یک اختلاف انرژی او کاهش می‌یابد، ممکن است نگرانی درباره روش شما داشته باشد، حتی اگر ظاهراً بگوید «خوب است». یا اگر هنگام گفتن «همه چیز خوب است» به بخش خاصی از گزارش نگاه می‌کند، پیگیری کنید: «متوجه شدم زمان بیشتری روی بخش مالی گذاشتید. چیزی توجه شما را جلب کرد؟»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->