سرخط خبرها
در جلسه شورای اجتماعی محله وحید مطرح شد

موزه شهید آیت ا... کاشانی همچنان در بلاتکلیفی

  • کد خبر: ۳۵۹۴
  • ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۲:۴۱
موزه شهید آیت ا... کاشانی همچنان در بلاتکلیفی

ندا معصوم/جلسه شورای اجتماعی محله وحید با موضوع دفاع مقدس در کانون کارآفرینی مرکز بهشت برگزار شد. گرچه در این نشست که با حضور مادر شهید ملازم الحسینی انجام شد قرار بر ارائه پیشنهادها درباره مسائل مرتبط با گرامیداشت سالگرد دفاع مقدس بود اما هم‌زمانی نشست با عید غدیر باعث شد برخی از نماینده‌های حاضر از جشن‌های مردمی که ویژه این ایام در محله برگزار می‌شود، یاد کنند.

 

یادواره در مرکز کارآفرینی
 رجبی، مسئول کانون کارآفرینی بهشت، با اشاره به این موضوع که کانون بهشت در منزل یکی از شهدای محله بر پا شده‌است، گفت: گرچه زنده کردن یاد شهدا نباید محدود و خلاصه به ایام خاص باشد اما برخی از شهدا گمنام و در حقیقت مظلوم واقع شده‌اند و بجاست اکنون که در هفته ویژه دفاع مقدس هستیم، شناسایی شده و پلاک افتخار بر سر در خانه آن‌ها نصب شود.
وی گفت: قصد دارم یادواره کوچکی از شهید علی ملازم‌الحسینی و شهید محمد حسین بصیر یکی از فرماندهان خراسان رضوی در این مجموعه انجام شود.
مریم رجبی در ادامه فعالیت‌های مرکز کانون کارآفرینی بهشت را تشریح کرد و ادامه داد: گرچه با حمایت و همراهی بانوان مستعد، کانون فعالیت‌های هنری را دنبال می‌کند اما آن چنان که باید شناخته شده نیست و نیازمند تبلیغات بیشتر است.

 

طرحی که ناتمام ماند
در ادامه محمد رنجبر، نماینده تشکل‌ها، از ظرفیت دبیرستان آیت ا... کاشانی یاد کرد و گفت: با توجه به آمار 115شهید دانش‌آموزی که از این مدرسه بلند شده‌اند مشخص است این مرکز آموزشی در حوزه دفاع مقدس حرف برای گفتن دارد و بهتر است برنامه‌ریزی به شکلی انجام شود که عمده فعالیت‌های فرهنگی اینجا انجام شود.
امیرحسین امان‌پور، مدیر مدرسه آیت ا... کاشانی، هم از طرح ناتمام موزه جنگ گفت که برای حفظ مجموعه‌ای از دستاوردهای دانش‌آموزان شهید، ارائه داد و تصویب شد تا همه آثار مربوط به شهدای دانش‌آموز در آن گردآوری شود.
وی یادآورشد: متأسفانه دوره گذشته این موزه شروع شده اما به رغم پیگیری‌های زیاد به اتمام نرسیده است.
زکیه امدادی، نماینده بانوان، پیشنهاد داد: از آنجایی که یک روز در این هفته به نام زن نام‌گذاری شده است زنان حوزه دفاع مقدس در این هفته معرفی شوند. کسانی که در پشت سنگر پشتیبان رزمندگان بودند و مرکز فعالیت‌هایشان مساجد و حسینیه‌ها بوده است.
غلامرضا قائنی، نماینده خیریه، هم از جشن بزرگ غدیر در مسجد حضرت رقیه گفت که هر ساله در فضای اطراف مسجد برگزار می‌شود و بیش از هزار نفر مخاطب دارد. او ویژگی این مراسم را مردمی بودن آن بیان کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->