استقلال و پرسپولیس چقدر دارایی دارند؟+ ویدیو نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد نحوه خرید بلیت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس + لینک و قیمت انتقاد جواد خیابانی از واگذاری سرخابی‌ها در برنامه زنده تلویزیونی شمسایی: ایران-ازبکستان جذاب‌ترین بازی جام ملت‌ها است وحید امیری برای استقلال کری نمی‌خواند لیگ برتر فوتبال با کیفیت HD پایان بارگذاری مدارک حرفه‌ای پرسپولیس حضور حزباوی در جمع برترین‌های لیگ قطر مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد تاریخ و ساعت بازی فوتسال ایران و ازبکستان در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا | یک قدم تا فینال تاریخ و ساعت بازی تراکتور و ذوب آهن در جام حذفی | رونمایی از مطهری در تبریز تاریخ و ساعت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس در جام حذفی | کار سخت اوسمار مقابل گربه سیاه سرخ‌ها طلای زهرا کیانی در ووشوی انتخابی جهان عذرخواهی کلوپ از هواداران پورعلی‌گنجی از جمع سرخ‌ها جدا می‌شود تغییر نام فراری در فرمول یک نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و شفیلد| برونو، ستاره بی‌نقص
سرخط خبرها

چگونه مشاور سلطنتی دربار عربستان، مانع لژیونرشدن ستاره پرسپولیس شد؟

  • کد خبر: ۳۵۹۷۴
  • ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۴
چگونه مشاور سلطنتی دربار عربستان، مانع لژیونرشدن ستاره پرسپولیس شد؟
در خردادماه سال ۹۸ خبر انتقال علی علیپور، مهاجم تیم فوتبال پرسپولیس، به لیگ اسپانیا و باشگاه آلمریا منتشر شد. این خبر با تأیید باشگاه پرسپولیس از پیشنهاد این باشگاه و سپس علاقه علیپور به حضور در لیگ‌های اروپایی شکل جدی به خود گرفت
به گزارش شهرآرانیوز؛ در خردادماه سال ۹۸ خبر انتقال علی علیپور، مهاجم تیم فوتبال پرسپولیس، به لیگ اسپانیا و باشگاه آلمریا منتشر شد. این خبر با تأیید باشگاه پرسپولیس از پیشنهاد این باشگاه و سپس علاقه علیپور به حضور در لیگ‌های اروپایی شکل جدی به خود گرفت، اما در تیرماه باشگاه پرسپولیس به‌دلیل اینکه آلمریا در موعد مقرر مبلغ مدنظر این باشگاه (۷۰۰ هزاردلار) برای آزادسازی علیپور را واریز نکرد، این انتقال را منتفی دانست. حالا، اما اخبار تازه‌ای از موضوع این انتقال منتشر شده که حاکی است ترکی الشیخ، رئیس سازمان اوقات‌فراغت عربستان سعودی، نقش اصلی را در انجام‌نشدن این انتقال ایفا کرده است.

در تابستان همان سال و چند روز بعد از اینکه باشگاه پرسپولیس اعلام کرد علیپور ماندنی شده است، این خبر در رسانه‌های جهانی منتشر شد که ترکی‌الشیخ باشگاه آلمریا را خریده است. الشیخ در زمانی که آخرین مراحل خرید این باشگاه را طی می‌کرده است، وقتی می‌فهمد که نام یک بازیکن ایرانی در فهرست باشگاه است، خواهان کنارگذاشتن او از لیست خرید می‌شود. الشیخ در یکی از اقدامات اولیه‌اش محمد الاسی مصری را به‌عنوان مدیر ورزشی باشگاه منصوب کرد تا برخی امور ازجمله خارج‌کردن نام علیپور از فهرست این باشگاه را انجام بدهد. بدین‌ترتیب در هیچ‌جا نام مستقیمی از الشیخ نمی‌ماند و همه محمد الاسی و تصمیمات فنی را دلیل عدم این انتقال می‌دانند. مالک عربستانی که به‌خاطر خصومت‌های شخصی‌اش با تیم‌های ایرانی، مانع این انتقال شده است، حالا در اسپانیا در مظان اتهام قرار گرفته است.
این مرد سی‌وهشت‌ساله اهل عربستان سعودی قبل از خرید آلمریا قصد داشت باشگاه آمیان فرانسه را که سامان قدوس در آن توپ می‌زند، بخرد؛ اما به‌خاطر حواشی و مشکلاتی که کارنامه او داشت، فرانسوی‌ها اجازه این کار را ندادند و می‌توان گفت ملی‌پوش ایرانی آمیان از این نظر خوش‌شانس بود. شنیده می‌شود فرانسوی‌ها از تفکرات سیاسی و عقاید نژادپرستانه الشیخ مطلع بوده‌اند و به‌همین‌دلیل مجوز فروش آمیان را صادر نکرده‌اند. هرچند او با ۲۰ میلیون یورو و قبول پرداخت بدهی‌های هفت‌میلیون‌یورویی باشگاه آلمریا توانست مسئولان باشگاه اسپانیایی را برای فروش این باشگاه اغوا کند.

او که به‌عنوان مشاور سلطنتی دربار عربستان هم فعالیت می‌کند، در کنفرانس بین‌المللی سال ۲۰۱۷ در دبی به‌عنوان شخصیت برتر ورزشی کشور‌های عرب انتخاب شد. او چه پیش و چه پس از حضورش به‌عنوان مالک آلمریا نیز حواشی زیادی را به‌همراه داشته است؛ از انتشار عکس‌هایی از خودش در کنار ستاره‌های فوتبال جهان مثل لیونل مسی، زین‌الدین زیدان، مورینیو و... تا تحت‌فشار‌گذاشتن بازیکنان آلمریا برای انتقال به لیگ امارات به‌منظور کم‌کردن هزینه‌های باشگاه.

در اسپانیا نیز درباره این شخصیت حرف‌های زیادی به گوش می‌رسد، مثل این موضوع که با عنوان معرفی فوتبال عربستان به رسانه‌های اسپانیایی، خبرنگاران رسانه‌های این کشور را به عربستان برده و با ریخت‌و‌پاش‌های معروفش به‌نوعی مانع از انتقاد‌های آن‌ها می‌شود و گفته می‌شود به‌همین‌دلیل است که اصولا از زمان حضور ترکی‌الشیخ رسانه‌های اسپانیایی انتقاد‌های خیلی کمی از آلمریا داشته‌اند. او برای اینکه بتواند در آلمریا که شهری با افکار محافظه‌کارانه است، نظر طرف‌داران را جلب کند، در مسابقات این تیم جوایز بزرگی مثل اتومبیل‌های گرا‌ن‌قیمت را به قرعه‌کشی می‌گذارد. آلمریا در این فصل از رقابت‌های لالیگا ۲، به مقام چهارم رسید و نتوانست جواز حضور در سطح اول فوتبال اسپانیا را به دست بیاورد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->