ریزش بورس ادامه یافت | گزارش وضعیت بازار سهام (۳۰ شهریور ۱۴۰۴) کشف حدود ۲۱ هزار ماینر غیرمجاز در سطح خراسان رضوی و مشهد از ابتدای شروع طرح جمع‌آوری ساعت معاملات صندوق‌های طلا و شمش و سکه در بورس کالا تغییر کرد استاندار خراسان رضوی: در این شرایط سخت شرمنده همه فعالان اقتصادی هستیم | لزوم هم‌افزایی برای عبور از بحران‌ها کشف حدود ۱۵ هزار ماینر غیرمجاز در مشهد تاکنون (۳۰ شهریور ۱۴۰۴) | ماینرها، هم‌سنگ مصرف یک‌ساله ۳۰ هزار خانه آخرین وضعیت طرح «نشان دارکردن مالیات ها» در خراسان رضوی | آبادانی با پشتوانه مالیاتی سکه از ۱۰۰ میلیون تومان عبور کرد (۳۰ شهریور ۱۴۰۴) | دلار ۱۰۵ هزار تومان! کارمزد خرید و فروش ارز تجاری تغییر کرد خریداران سکه‌های پیش فروشی فردا منتظر تحویل سکه باشند (۳۱ شهریور ۱۴۰۴) آیا مکانیسم ماشه بر صنعت هوانوردی ایران اثرگذار خواهد بود؟ طلا در بازار مشهد ۱۳۰ هزار تومان رشد کرد (۳۰ شهریور ۱۴۰۴) قیمت جدید طلای جهانی اعلام شد (۳۰ شهریورماه ۱۴۰۴) | رشد شدید قیمت طلا دلار در مشهد گران‌تر شد | ورود یورو به کانال ۱۲۰ هزار تومان (۳۰ شهریور ۱۴۰۴) قیمت امروز میوه و تره‌بار در مشهد (۳۰ شهریور ۱۴۰۴) | پیاز چقدر شد؟ بازار خودرو همچنان در بلاتکلیفی | خودرو‌های وارداتی در چه صورتی گران خواهد شد؟  جزئیات هدیه ۴۸ میلیون تومانی دولت به مادران اعلام شد فروش ۷۰ هزار دستگاه شاهین اتوماتیک بدون تأمین قطعه فرار مالیاتی ۳۰ میلیارد تومانی یک شرکت فولادی لو رفت هشدار به خریداران طلا و ارز در بازار هیجانی: چرا خرید امروز شبیه قمار است تا سرمایه‌گذاری؟ هشدار به خریداران خودرو در شرایط فعلی بازار؛ مراقب قرارداد‌ها و شیوه پرداخت باشید پیش‌بینی بورس برای فردا یکشنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۴ پیش‌بینی قیمت دلار یکشنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۴ پیش‌بینی قیمت طلا و سکه برای فردا یکشنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۴ قیمت امروز خودرو‌های خارجی و مونتاژی (۲۹ شهریور ۱۴۰۴) | قیمت‌ها افزایش یافت رشد شدید قیمت خودرو‌های داخلی (۲۹ شهریور ۱۴۰۴) | افزایش قیمت‌ها زیر سایه رشد نرخ ارز رشد حدود ۵ درصدی قیمت سکه‌های پارسیان (۲۹ شهریور ۱۴۰۴) + جدول پیش‌بینی نرخ ارز با بازگشت تحریم‌های سازمان ملل | کارشناسان: دولت توانایی کنترل نرخ ارز را دارد ضرورت برگزاری فوری جلسه شورای‌عالی کار برای ترمیم دستمزد کارگران (۲۹ شهریور ۱۴۰۴) خواب آشفته بورس با کابوس ماشه | شاخص کل ۵۰ هزار واحد ریزش کرد (۲۹ شهریور ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

آیا مکانیسم ماشه بر صنعت هوانوردی ایران اثرگذار خواهد بود؟

  • کد خبر: ۳۵۹۹۴۶
  • ۳۰ شهريور ۱۴۰۴ - ۱۰:۲۴
آیا مکانیسم ماشه بر صنعت هوانوردی ایران اثرگذار خواهد بود؟
معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری، فعال شدن مکانیسم ماشه را بر صنعت هوایی بی‌تاثیر برشمرد و گفت: این صنعت در طول ۴۰ سال گذشته تحت تاثیر تحریم‌های ظالمانه مختلف بوده و به سختی به تامین هواپیما و قطعات پرداخته است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ سید حمیدرضا صانعی در جمع خبرنگاران در خصوص فعال شدن مکانیزم ماشه و تاثیر آن بر صنعت هوایی افزود: تحریم‌های شرکت‌های هواپیمایی در شرایط فعلی با قبل از فعال شدن مکانیزم ماشه هیچ تفاوتی نکرده و همواره این تحریم‌ها وجود داشته است؛ به طوری که ایرلاین‌های ایرانی همواره به سختی می‌توانستند هواپیماها و قطعات مد نظر خود را وارد کشور کنند.

وی بیان داشت: در یک سال فعالیت دولت چهاردهم حدود ۲۳ هواپیما وارد کشور شده و در کنار آن تعدادی از هواپیماهایی که عمر بالایی داشتند یا با مشکلات عملیاتی مواجه بودند، از رده خارج شدند.

معاون سازمان هواپیمایی کشوری خاطرنشان کرد: در مقام مقایسه، در دولت چهاردهم ورود هواپیماها به کشور کمی بهتر شده است، به طوری که در چند ماه اخیر تعداد هواپیماهای بیشتری را توانسته‌ایم وارد کنیم و امیدواریم بتوانیم همین روند را ادامه دهیم.

وی اضافه کرد: از زمان استقرار دولت فعلی آمریکا دور زدن تحریم‌ها سخت‌تر از گذشته شده است، با این حال همواره در ۴۰ سال اخیر با این مشکلات مواجه بودیم.

پیگیر مشکلات شرکت آسمان هستیم

صانعی با اشاره به مشکلات پیش آمده برای شرکت هواپیمایی آسمان اظهار داشت: شرکت‌های هواپیمای دولتی همواره مشمول محدودیت‌های ظالمانه بیشتری هستند و علاوه بر آن، در داخل کشور نیز با مشکلات بیشتری دست و پنجه نرم می‌کنند؛ به طوری که به آن سهولت که یک شرکت سرمایه‌گذار بخش خصوصی می‌تواند هواپیما بخرد یا تراکنش مالی‌اش را انجام دهد (که آن هم راحت نیست)، به لحاظ قوانین داخلی نیز با محدودیت‌های بیشتری مواجه است.

وی با اشاره به کاهش تعداد هواپیماهای فعال این شرکت به تنها یک فروند گفت: از یک سو هر چقدر مجوزهای کمتری به این شرکت بدهیم درآمد همان یک هواپیما نیز کمتر شده و مشکلات این شرکت با آن همه پرسنل بیشتر خواهد شد.

این مقام مسئول سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به زمین گیر شدن تنها هواپیمای شرکت آسمان در فرودگاه نجف ادامه داد: از سویی دیگر، وقتی مجوز بیشتری نیز به این شرکت بدهیم مردم با سختی‌های بیشتری مواجه می‌شوند و در این راستا برای اینکه جلوی چنین مشکلاتی را بگیریم مجوزهای شرکت آسمان را محدود کردیم تا بتواند وضعیت خود را بهبود دهد.

وی بیان داشت: هواپیمایی آسمان با تعداد پرسنل بالا و هزینه‌های زیاد مواجه است و تعداد هواپیماهای آن از ۲۸ فروند هواپیمای فعال به یک فروند کاهش یافته است و چنین وضعیتی می‌تواند هر بنگاه اقتصادی را نابود کند.

صانعی اظهار داشت: سازمان هواپیمایی کشوری می‌تواند شرایط را برای این شرکت تسهیل، مقررات را به صورت شفاف بازگو و همچنین با مالکان دولتی این شرکت رایزنی کند تا بتوان آن را از وضعیت فعلی خارج کرد، اما در حقیقت این مالکان آسمان هستند که می‌توانند آن را تقویت کرده یا نابود کنند و سازمان هواپیمایی کشوری نمی‌تواند در نظام حکمرانی شرکت‌ها به ویژه شرکت‌های دولتی دخالت کند؛ لذا پیشنهادات و راهکارهای خود را پیگیری می‌کنیم و امیدواریم با این راهکارهای اجرایی بتوان آسمان را از وضعیت فعلی خارج کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->