دستگیری زورگیران دهه هشتادی قمه کش (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کشف ۷۳ قطعه سکه تاریخی دوره اشکانیان از مسافر قطار (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد میانگین سن مادران و پدران ایرانی در تولد اولین فرزند چقدر است؟ سردار رادان: اصراری به انتقال خودرو‌های توقیفی با جرثقیل نداریم سارق ۴۶ کامپیوتر خودرو در مشهد به دام افتاد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازنشستگان تامین اجتماعی همچنان منتظر تعیین تکلیف افزایش حقوق خود هستند (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب ۱۱ واحد صنفی بدلیل فروش مواد مخدر و قرص‌های غیرمجاز در مشهد  آدمکشی جوان ۱۸ ساله به خاطر غرور جوانی در مشهد + عکس آنچه اخلاق عمومی را کارآمدتر می‌کند نگهداری درست پیاز و جلوگیری از جوانه زدن آن + روش‌هایی کاربردی برای جلوگیری از جوانه زدن سیر و پیاز اینترنت در روز‌های کنکور قطع نمی‌شود تاثیر شبکه‌های اجتماعی مجازی بر گرایش نوجوانان به مصرف دخانیات چقدر است؟ قطع انتقال محلی مالاریا در کشور تا سال ۱۴۰۴ | افزایش مالاریا در خراسان رضوی طی ۲ سال گذشته بروز مالاریا در ۴ استان برای اولین بار | موارد مالاریا در همسایگان شرقی؛ زنگ خطر برای کشور کوتاه‌شدن قد و علائم قوزپشتی، نشانه‌هایی که احتمال ابتلا به پوکی استخوان را گوشزد می‌کند تأکید بر توجه والدین به تزریق واکسن‌های سرخک، سرخچه و اوریون کودکان  پیش‌بینی هواشناسی خراسان‌رضوی (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) | وزش باد و ماندگاری هوای خنک در استان افزایش شیوع یک اختلال خطرناک در ضربان قلب افراد میان‌سال خدا کند انصاف از تبعید برگردد
سرخط خبرها
استانداری خراسان رضوی اعلام کرد:

محدودیت‌های کرونایی برای اجرا به دستگاه‌های دولتی ابلاغ شده است

  • کد خبر: ۳۶۱۲۲
  • ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۲
محدودیت‌های کرونایی برای اجرا به دستگاه‌های دولتی ابلاغ شده است
مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی از ابلاغ دستورالعمل محدودیت کرونایی به دستگاه‌های اجرایی این استان خبر داد.
به گزارش شهرآرانیوز، سیدحمید موسوی گفت: مصوبات جلسه دیروز ستاد استانی مقابله با کرونا امروز برای اجرا به ادارات دولتی استان ابلاغ شده است تا محدودیت‌های کرونایی تا اطلاع‌ثانوی برقرار شود.

وی ادامه داد: این تصمیم برخلاف میل باطنی اعضا و صرفا برپایه اهمیت حفظ جان مردم عزیز و هم‌استانی‌های گرامی گرفته شده است. معتقدیم نباید محدودیتی ایجاد شود و در پی هر محدودیت، آسیب‌های اقتصادی و اجتماعی نیز به مردم تحمیل می‌شود، اما راهکار کنونی این‌گونه ایجاب می‌کرد که فعلا برخی محدودیت‌ها بازگردد.

موسوی با اشاره به بازگشت مرحله‌به‌مرحله محدودیت‌ها گفت: در گام نخست الزام استفاده از ماسک و ممنوعیت برگزاری مراسم و مجالس عزا و عروسی تصویب شد تا شاید از افزایش شمار مبتلایان به کرونا کاسته شود که متأسفانه این‌طور نشد و با رشد ۳۰۰ درصدی موارد ابتلا و بستری مواجه شدیم و در نهایت تصمیم روز شنبه گرفته و از امروز لازم‌الاجرا شد.
 
 
 

مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی در واکنش به گله شاغلان اصنافی که از امروز ملزم به تعطیلی هستند، خاطرنشان کرد: گله این افراد بحق است و شاید این‌گونه برداشت شود که چرا برای دیگر اماکن و مراکز مانند خطوط حمل‌ونقل عمومی یا بازار‌های بزرگ شهر محدودیت اعمال نشده است. ابتدا باید گفت اولویت ما برای محدودیت بر ۲ پایه استوار است: ابتدا اماکنی محدود شود که حداقل آسیب مالی را وارد آورد و دوم نیاز‌های اصلی مردم برای مایحتاج روزانه محدود نشود؛ بنابراین تصمیم بر این شد که اماکنی که در رسانه‌ها درج شده است تا اطلاع بعدی تعطیل شود.


حجمه‌ها علیه مراسم عزاداری محرم منصفانه نیست


موسوی در ادامه به بحث محرم و آیین‌های سوگواری امام‌حسین (ع) اشاره و تصریح کرد: متأسفانه در بحث محرم و برپایی مراسم عزاداری، برخی مردم دچار برداشت اشتباه شدند و دستگاه‌های تبلیغی علیه و دین و آیین و انقلاب مردم نیز در ایجاد شک و بدبینی بین مردم، تمام تلاش خود را به کار بستند. در حالی که از اساس قرار نیست محرم امسال با سبک‌وسیاق عزاداری‌های مرسوم هرسال برپا شود.

وی ادامه داد: تجربه موفق برپایی مراسم شب قدر در ماه مبارک رمضان که با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و انجام دقیق تمام پروتکل‌های بهداشتی همراه بود، این نکته را به ما نشان داد که با برنامه‌ریزی درست و البته مشارکت آگاهانه مردم می‌توانیم طرح نوینی از ارادت به خاندان اهل‌بیت (ع) را به نمایش بگذاریم و به‌یقین برای محرم امسال نیز برنامه‌ریزی‌ها به سمت برگزاری آبرومند مراسم، بدون اینکه زحمتی را متوجه کارکنان محترم درمان کنیم، پیش خواهد رفت.

موسوی درباره اعیاد قربان و غدیرخم نیز گفت: برنامه‌ریزی‌ها و تدوین پروتکل‌های بهداشتی این ۲ عید آماده شده است تا فردا در جلسه‌ای در استانداری خراسان رضوی بررسی و تصویب شود. اهم این طرح، حضور حداقلی در مراسم‌های جشن و سرور با حداقل زمان اجرا و استفاده از ماسک و دستکش خواهد بود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->