«پیرپسر» با دستور قضایی توقیف شد کنسرت‌های برج میلاد از ابتدای آذر تا پایان سال لغو می‌شود! آیا پروانه ساخت فیلم‌ها حذف می‌شود؟ خانه سینما پاسخ داد صداوسیما دوباره رکورد زد | «الگوریتم» به میلیون‌ها بازدید رسید سوگل خلیق به جمع کارناوالی‌ها پیوست «لینا لونا» با نغمه‌های ایرانی به شبکه دو می‌آید + زمان پخش رونمایی از کتاب «پایداری ایرانی» در مشهد پویانمایی «موزه» هر روز در قاب شبکه نهال + زمان پخش نمایش «رامسس دوم» به تعویق افتاد + علت فیلمی عاشقانه و جنگی از دل جنگ ۱۲ روزه به جشنواره فجر می‌رود مژده دایی، بازیگر تئاتر و سینما، درگذشت نگاهی به کارنامه بازیگری «شهرام حقیقت دوست» از «خط قرمز» تا «برتا؛ داستان یک اسلحه» واکنش بهروز افخمی به جدایی‌اش از برنامه «هفت» برنامه‌های سیما برای «۱۳ آبان» + شبکه و زمان پخش زمان اکران فیلم «جیغ ۷» مشخص شد آغاز اکران «عاشق پاییز» در سینماهای «هنروتجربه» آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته گذشته (۳ تا ۹ آبان ۱۴۰۴) چهره چندبعدی از یک هنرمند مردمی | یادی از مرتضی احمدی به مناسبت سالروز درگذشتش
سرخط خبرها

۷۰ درصد مردم همچنان پای تلویزیون | رقابت نزدیک شبکه سه و آی‌فیلم

  • کد خبر: ۳۶۴۵۳۷
  • ۱۸ مهر ۱۴۰۴ - ۱۷:۳۷
۷۰ درصد مردم همچنان پای تلویزیون | رقابت نزدیک شبکه سه و آی‌فیلم
به گفته‌ی رئیس مرکز تحقیقات صداوسیما، بر خلاف تصور عمومی، ۷۰ درصد مردم ایران تلویزیون تماشا می‌کنند. در این میان، شبکه‌های سه و آی‌فیلم بیشترین رقابت را برای جذب مخاطب دارند.

به گزارش شهرآرانیوز، محسن شاکری‌نژاد، رئیس مرکز تحقیقات صداوسیما، با اشاره به نتایج تازه‌ترین نظرسنجی این مرکز از میزان بینندگان تلویزیون گفت: «بر اساس آمار‌های ما، حدود ۷۰ درصد مردم ایران تلویزیون تماشا می‌کنند. برخی تصور می‌کنند تلویزیون دیگر مخاطب ندارد، اما داده‌های ما نشان می‌دهد که هنوز سهم قابل‌توجهی از جامعه بیننده‌ی برنامه‌های تلویزیونی هستند.»

او افزود:«معیار ما برای سنجش میزان تماشای تلویزیون، حداقل ۱۵ دقیقه تماشای روزانه است. هر فردی که دست‌کم این مقدار از زمان خود را صرف دیدن تلویزیون کند، در آمار مخاطبان لحاظ می‌شود.»

شاکری‌نژاد در ادامه با تأکید بر تفاوت میان «میزان مخاطب تلویزیون» و «میزان بینندگان یک برنامه خاص» گفت: «نباید میزان بیننده‌ی برخی سریال‌ها یا رویداد‌های ورزشی را با آمار کل بینندگان تلویزیون اشتباه گرفت. ممکن است یک برنامه خاص بینندگان بیشتری داشته باشد، اما این به معنای افزایش سهم کلی مخاطب تلویزیون نیست.»

رئیس مرکز تحقیقات صداوسیما درباره‌ی محبوب‌ترین شبکه‌ها نیز توضیح داد: «در مقاطعی مثل دوران جنگ ۱۲ روزه، شبکه خبر بیشترین بیننده را داشت، اما در حال حاضر بیشترین رقابت میان شبکه سه و آی‌فیلم است. معمولاً این دو شبکه جایگاه اول و دوم جذب مخاطب را به‌صورت جابه‌جا دارند. اختلاف میزان بیننده‌ی آنها معمولاً در حد یکی دو درصد است و بسته به نوع برنامه‌ها، جایگاهشان تغییر می‌کند.»

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->