قبری در میانه حیاط | نقد رمان «ناخن‌کشیدن روی صورت شفیع‌الدین» در کتاب‌فروشی چشمه کارگر تهران سوتی‌های عجیب سریال «محکوم»! | بی احترامی پلتفرم‌ها به مخاطب همچنان ادامه دارد زمان پخش «بامداد خمار» مشخص شد + خلاصه داستان «لاک‌پشت و حلزون»، فیلمی ایرانی با طعم فرانسوی «یوز» تاریخ‌ساز شد | رکورد تازه در سینمای کودک ایران صوت | آهنگ جدید اشوان با نام «دلم تنگه» منتشر شد + لینک دانلود و متن آمریکا به اسلام ویزا نداد | تور ادبی آقای خواننده لغو شد لیدی گاگا به دنباله «شیطان پرادا می‌پوشد» اضافه شد «شرور» صدرنشین پیش‌فروش بلیت در ۲۰۲۵ شد هفته شیراز روی آنتن شبکه نمایش «قلمه»، جوانه امیدوارکننده طنزپردازان خراسان | آیین اختتامیه یازدهمین رویداد ملی طنز قلمه برگزار شد + فیلم چالش‌های ایفای نقش شهید علی هاشمی در «پسران هور» | از واکنش دختر شهید تا سختی‌های فیزیکی اطلاعیه اداره کل هنرهای نمایشی درباره اختتامیه جشنواره تئاتر مهر و ماه دیزنی، «گیسو کمند» را با اسکارلت جوهانسون زنده می‌کند معصومه آقاجانی، بازیگر و دوبلور پیشکسوت در بیمارستان بستری شد پایان فصل اول «۱۰۰» با اجرای هادی حجازی‌فر | فصل دوم به زودی ۷۰ درصد مردم همچنان پای تلویزیون | رقابت نزدیک شبکه سه و آی‌فیلم «استخر» با حضور پسر سروش صحت به پایان فیلم‌برداری رسید فیلم کوتاه «تنبیه» نامزد سه جشنواره معتبر جهانی شد ویدئو | وداع همایون شجریان با مادرش در مشهد
سرخط خبرها

۷۰ درصد مردم همچنان پای تلویزیون | رقابت نزدیک شبکه سه و آی‌فیلم

  • کد خبر: ۳۶۴۵۳۷
  • ۱۸ مهر ۱۴۰۴ - ۱۷:۳۷
۷۰ درصد مردم همچنان پای تلویزیون | رقابت نزدیک شبکه سه و آی‌فیلم
به گفته‌ی رئیس مرکز تحقیقات صداوسیما، بر خلاف تصور عمومی، ۷۰ درصد مردم ایران تلویزیون تماشا می‌کنند. در این میان، شبکه‌های سه و آی‌فیلم بیشترین رقابت را برای جذب مخاطب دارند.

به گزارش شهرآرانیوز، محسن شاکری‌نژاد، رئیس مرکز تحقیقات صداوسیما، با اشاره به نتایج تازه‌ترین نظرسنجی این مرکز از میزان بینندگان تلویزیون گفت: «بر اساس آمار‌های ما، حدود ۷۰ درصد مردم ایران تلویزیون تماشا می‌کنند. برخی تصور می‌کنند تلویزیون دیگر مخاطب ندارد، اما داده‌های ما نشان می‌دهد که هنوز سهم قابل‌توجهی از جامعه بیننده‌ی برنامه‌های تلویزیونی هستند.»

او افزود:«معیار ما برای سنجش میزان تماشای تلویزیون، حداقل ۱۵ دقیقه تماشای روزانه است. هر فردی که دست‌کم این مقدار از زمان خود را صرف دیدن تلویزیون کند، در آمار مخاطبان لحاظ می‌شود.»

شاکری‌نژاد در ادامه با تأکید بر تفاوت میان «میزان مخاطب تلویزیون» و «میزان بینندگان یک برنامه خاص» گفت: «نباید میزان بیننده‌ی برخی سریال‌ها یا رویداد‌های ورزشی را با آمار کل بینندگان تلویزیون اشتباه گرفت. ممکن است یک برنامه خاص بینندگان بیشتری داشته باشد، اما این به معنای افزایش سهم کلی مخاطب تلویزیون نیست.»

رئیس مرکز تحقیقات صداوسیما درباره‌ی محبوب‌ترین شبکه‌ها نیز توضیح داد: «در مقاطعی مثل دوران جنگ ۱۲ روزه، شبکه خبر بیشترین بیننده را داشت، اما در حال حاضر بیشترین رقابت میان شبکه سه و آی‌فیلم است. معمولاً این دو شبکه جایگاه اول و دوم جذب مخاطب را به‌صورت جابه‌جا دارند. اختلاف میزان بیننده‌ی آنها معمولاً در حد یکی دو درصد است و بسته به نوع برنامه‌ها، جایگاهشان تغییر می‌کند.»

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->