تلاش بن‌گویر برای دستکاری در روند مبادله زندانیان فلسطینی تیراندازی در کارولینای جنوبی در آمریکا با ۴ کشته و ۲۰ زخمی (۲۰ مهر ۱۴۰۴) عارف: باید به سمت ایجاد آزمایشگاه ملی و بهره‌گیری از ابزار‌های های‌تِک حرکت کنیم محمد سهرابی، جانباز جنگ ۱۲ روزه در نهاوند به شهادت رسید + عکس (۲۰ مهر ۱۴۰۴) شورای مشاورین نسل زد (Z) شورای اطلاع‌رسانی دولت تشکیل شد آمریکا: برنامه‌ای برای اعزام نیروی زمینی به غزه نداریم لبنان از اسرائیل به شورای امنیت شکایت می‌کند استاندار خراسان رضوی: جلوه بصری مشهد باید با هویت فرهنگی و اسلامی آن همخوانی پیدا کند | شورای هماهنگی گردشگری تشکیل می‌شود عقلانیت انقلابی به مثابه یک واجب ملی ایران در اجلاس شرم‌‌الشیخ شرکت نمی‌کند ویدئو | روایت رهبر معظم انقلاب درباره حافظ، معروف‌ترین و محبوب‌ترین شاعر کشور تعاریف قانونی طرح ملی هوش مصنوعی از سوی مجلس مشخص شد بارزانی: پس از دیدار با آیت‌الله خامنه‌ای فهمیدم روابط میان ایران و اقلیم کُردستان، به طور قابل توجهی بهبود یافته است رئیس‌جمهور: علم و انگیزه و باور برای دانش‌آموز، ارتباطی به تحریم ندارد شیخ نعیم قاسم: مقاومت، قدرت ایمان و اراده است نماینده حماس در تهران: حماس زنده است و اجازه نمی‌دهد سلاح مقاومت گرفته شود فرماندار مشهد: مشارکت مردم در انتخابات شورا‌ها ضامن آینده روشن کشور است مجلس، سه‌شنبه (۲۲ مهر) درباره CFT تشکیل جلسه خواهد داد | انتقاد نماینده مردم مشهد از تصویب CFT سؤال ملی نماینده مردم شیراز از وزیر آموزش و پرورش اعلام وصول شد استاندار خراسان رضوی: رکورد شکنی خراسان رضوی در توسعه آموزشی | ساخت و بهره برداری از ۳۰۱ مدرسه در یک سال آیت‌الله علم‌الهدی: مهم‌ترین دغدغه مردم معیشت و مشکلات اقتصادی است | ضرورت حفظ وحدت و انسجام در کشور نایب‌رئیس مجلس: آخرین فرصت مجلس به دولت برای اجرای دقیق قانون کالابرگ، آبان اعلام شد کاهش ۵ درصدی تخلفات مربوط به اتباع | ۳۰۰ هزار تبعه غیرمجاز در پایتخت حضور دارند پزشکیان قهرمانی تیم ملی وزنه‌برداری را تبریک گفت سفیر یمن در تهران: دشمن اهل خیانت است باید دست به ماشه باشیم
سرخط خبرها

رئیس‌جمهور: علم و انگیزه و باور برای دانش‌آموز، ارتباطی به تحریم ندارد

  • کد خبر: ۳۶۴۹۸۸
  • ۲۰ مهر ۱۴۰۴ - ۱۳:۰۸
رئیس‌جمهور: علم و انگیزه و باور برای دانش‌آموز، ارتباطی به تحریم ندارد
رئیس‌جمهور کشورمان گفت: اینکه من در کلاس درست درس دهم و الگو و نمونه شوم، اینکه روش‌های جدید و مهارت‌ها را به بچه‌ها آموزش دهم، ربطی به تحریم ندارد، به علم و انگیزه و باور ما ربط دارد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ مسعود پزشکیان در مراسم بهره‌برداری از طرح‌های نهضت توسعه عدالت در فضا‌های آموزشی شهرستان شهریار با بیان اینکه با کمک مردم می‌توان مشکلات را حل کرد، افزود: چه کسی گفته مدارسی که ما می‌سازیم باید ضعیف‌تر باشد و باکیفیت پایین‌تر و با روش نامناسب مدیریت شود تا ما نتوانیم بهترین کلاس را هم از نظر فضا و هم تجهیزات و نوع آموزش داشته باشیم؟ چرا باید معلمی که به کلاس می‌آید همیشه یک‌جور درس دهد؟ نمی‌توان به او هم آموزش داد که بتواند به شیوه‌های جدید و بهتر مفاهیم را منتقل کند؟

وی خاطرنشان کرد: اگر در ذهن ما این موضوع باشد که دانش‌آموز بدون یادگیری و مهارت از کلاس بیرون رود، راه پیدا می‌کنم. چرا باید به این وضعیت رضایت دهیم؟ چرا بهتر از این نمی‌سازیم در حالی که می‌توانیم این کار را بکنیم؟ پاسخ این است که ذهن ما باید از قالبی که بسته است خارج شود.

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه نقادی‌گری و ارزیابی علمی در سیره و سلوک پیامبران نیز وجود داشته است، تاکید کرد: انسان می‌تواند هرلحظه تغییرات در بی‌نهایت ایجاد کند. اگر این پرسش در ذهن معلم، مدیر مدرسه و مسئول و استاندار و وزیر و رئیس‌جمهوری شکل بگیرد که چرا مدارس ما اینگونه است، می‌گردیم و راه بهبود را پیدا می‌کنیم.

پزشکیان با تاکید بر اینکه ما نباید انسان‌ها را از یکدیگر جداسازی کنیم، یادآور شد: همه انسان‌ها توانمندی‌هایی دارند، اما بستگی به زمینه‌ای دارد که در آن رشد می‌کنند. عده‌ای در خانواده و جغرافیایی زندگی می‌کنند که امکاناتی دارد و به آنان کمک می‌کند بالاتر بیایند، اما این امکانات در اختیار دیگران نیست و نمی‌توانند بالا بیایند. چه کسی گفته او که بالاتر آمده بهتر از آنانی است که نتوانسته‌اند این کار را انجام دهند؟

وی با بیان اینکه عدالت در ارائه خدمت و تلاش افراد باید منجر به ارتقای جایگاه انسان‌ها شود، اظهار کرد: زمانی در مدرسه ۱۰ و ۱۱ نمره می‌گرفتم، اما ذهنیتم عوض شد و می‌گفتم مگر می‌شود از ۲۰ کمتر گرفت؟ وقتی که روند قبلی را رد کردم و بر دانستن پافشاری کردم برای بهترین‌شدن و نمره کامل گرفتن، تلاش کردم. باید در ذهن بچه‌های خودمان را به مسیری که به سوی بهترین‌شدن و نقادبودن است هدایت کنیم.

رئیس‌جمهوری ادامه داد: مدیران و مسئولان ما باید این باور را داشته باشند که نپذیرند بچه‌های ما باکیفیت کمتر آموزش ببینند. نمی‌توانم قبول کنم کلاس‌هایی که ما در آن بچه‌هایمان را آموزش می‌دهیم پایین‌تر از کلاس‌هایی باشد که آن طرف آب بچه‌ها را آموزش می‌دهند. اگر دولت پول ندارد، مردم که می‌توانند کمک کنند. هیچکس نمی‌خواهد فرزندش بد آموزش ببیند و ناتوان باشد. این ما هستیم که نمی‌توانیم آنان را درست تربیت کنیم و به جایی هدایتشان می‌کنیم که نمی‌توانند شغلی پیدا کنند. آنان مقصر نیستند ما مقصر هستیم و باید این روند را تغییر دهیم.

پزشکیان تصریح کرد: اینکه من در کلاس درست درس دهم و الگو و نمونه شوم، اینکه روش‌های جدید و مهارت‌ها را به بچه‌ها آموزش دهم، ربطی به تحریم ندارد، به علم و انگیزه و باور ما ربط دارد. ما خودمان یک قدم جلوتر برویم و می‌توانیم این کار را هم انجام دهیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->