افتتاح نخستین سامانه پایش هوشمند روشنایی معابر شبکه توزیع برق کشور در مشهد رئیس دبیرخانه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی تاکید کرد؛ لزوم رفع ابهام حقوق کارکنان شرکت های خدماتی سود مرحله سوم سهام عدالت کی واریز می‌شود؟ قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (سه‌شنبه، ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) نظارت بر واحدهای صنفی طلافروش در مشهد ادامه دارد ارسال فهرست سهام‌داران مشکوک در سقوط بورس، به دادسرا چرا قیمت زعفران کاهشی شد؟ | یک درخواست از بورس جریمه ۱.۲ میلیون‌تومانی برای به‌کارگیری اتباع غیرمجاز امشب؛ آخرین مهلت انتخاب خودرو‌های وارداتی در سامانه یکپارچه (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اقساط مالیاتی اصناف بیش‌تر می‌شود نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴ در تهران آغاز به کار کرد + معرفی بخش‌ها مهلت استفاده از طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی تمدید شد + جزئیات علت فرار پول‌ها از بورس چیست؟ (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) نخستین گواهی سپرده سکه صادره خزانه بورس کالا معامله شد ماجرای تعطیلی و پلمب طلافروشی‌های مشهد چه بود؟ (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۳۰ هزار سکه در حراج امروز فروش رفت (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی ۲۵۰ همت تسهیلات بانک کشاورزی برای متقاضیان + فیلم پلمب ۲ مشاور املاک در محدوده قاسم‌آباد مشهد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) | پلمب ۱۱ بنگاه از ابتدای سال افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی شد چرا تعداد پرواز‌های داخلی تهران-مشهد نسبت به گذشته نصف شده است؟ اندر فواید خاموشی صادرات مرغ از تمامی مرز‌ها بلامانع است مرور خاطره تلخ سال گذشته و افت ۲۰ هزار واحدی شاخص کل + نمای پایانی بازار (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) توصیه‌های بهداشتی دامپزشکی برای خرید گوشت مرغ + ویدئو جولان سکه طلا همچنان در کانال ۴۰ میلیون تومان | حباب سکه تخلیه نشد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

احتمال تغییر کارگزار ناظر سهام عدالت از هفته آینده

  • کد خبر: ۳۶۵۰۰
  • ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۱
  • ۲
احتمال تغییر کارگزار ناظر سهام عدالت از هفته آینده
برخی از سهامداران سهام عدالت از عملکرد کارگزاری که انتخاب کرده‌اند ناراضی و خواستار تغییر آن هستند که طبق اعلام شرکت سپرده‌گذاری قرار است جلسه‌ای در این خصوص در اوایل هفته آینده تشکیل شود و این احتمال وجود دارد که سهامداران بتوانند کارگزار ناظر خود را تغییر دهند.

به گزارش شهرآرانیوز، ۱۸ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از ۴۹ میلیون سهامدار سهام عدالت روش مستقیم را انتخاب کرده‌اند و حدود دو ماه است که برای این سهامداران امکان فروش سهام تا سقف ۳۰ درصد فراهم شده است.

 

سهامداران ابتدا می‌توانستند درخواست فروش ۳۰ درصد از سهام را به صورت یک‌جا به بانک بدهند و بانک از طریق کارگزاری خود اقدام به فروش کند، چند روز پس از آن امکان فروش از طریق کارگزاری‌های بورسی غیربانکی نیز فراهم شد، در این روش کارگزاری‌ها می‌توانستند که هر مقداری از سهامشان را که تمایل دارند بفروشند و این امکان وجود دارد که سهم و مقدار آن را انتخاب کنند.

 

اعتراض سهامداران به عدم واریز پول سهام، مبلغ واریزی و عدم پاسخگویی صحیح کارگزاری‌ها نشان می‌دهد که عملکرد کارگزاری‌ها چه بانکی و چه غیربانکی برای سهامداران راضی‌کننده نبوده است.

 

شرکت سپرده‌گذاری نیز به عنوان نهاد ناظر و اصلی در امر فروش سهام عدالت، به تازگی چند کارگزاری با بهترین و بدترین عملکرد اعلام کرده است که براساس آن کارگزاری‌های اقتصاد بیدار، سهم آشنا و ملل عملکرد بهتری نسبت به سایر کارگزاری‌ها دارند و در مقابل کارگزاری‌های آگاه، مفید، بانک ملی، بانک سپه و بانک صادرات بدترین عملکرد را داشته‌اند.

 

همچنین در هفته گذشته نیز اعلام کرد که سهام ۶۰۰ هزار نفر از دو میلیون سهامداری که درخواست فروش سهام خود را داده‌اند فروخته نشده و کارگزاری‌ها باید به این افراد اطلاع دهند که علت فروخته نشدن سهامشان چیست؟

 

بنابراین به نظر می‌رسد که اعتراض سهامداران به‌جاست، در این خصوص برخی از سهامداران به دنبال تغییر کارگزار ناظر هستند و از مسئولان این مطالبه را دارند که امکان تغییر کارگزار ناظر را فراهم کنند.

 

اظهارات برخی از مخاطبان را در ادامه می‌خوانید.

«امکان تغییر کارگزار ناظر برای فروش سری جدید ۳۰ درصدسهام عدالت را بگذارند. امیدوارم اینجوری نباشه که باید از همون کارگزاری قبلی اقدام کنیم.»

 

«لطفا تغییر کارگزار ناظر سهام عدالت را بزارید تا ما بتوانیم کارگزار ناظر را عوض کنیم»

 

«مسؤلین سهام عدالت لطفا تغییر کارگزار ناظر سهام عدالت رو هم در سامانه بزارید.»
تغییر کارگزار ناظر از کی امکان‌پذیر می‌شود؟

 

پیگیری‌ها از شرکت سپرده‌گذاری مرکزی از برگزاری جلسه‌ای در این خصوص در اوایل هفته آینده خبر می‌دهد.

قرار است در اوایل هفته آینده جلسه‌ای با حضور نمایندگان سازمان بورس و اوراق بهادار، کانون کارگزاران و شرکت سپرده‌گذاری در خصوص امکان تغییر کارگزار ناظر برگزار و تصمیم‌گیری شود.

منبع: تجارت نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
0
0
با این کارگزاری های مزخرف بانک ملی و بانک رفاه کارگران چه باید کرد
هادی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
0
2
تو این مملکت تنها چیزی که به لحظه انجام میشه بدبختی و گرونی هست اوایل مرداد گفتن هفتع بعد تغییر کارگزاری میشه انجام داد ولی کووو؟؟
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->