اولین عرضه خودرو‌های برقی در روز‌های آینده انجام می‌شود (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کاهش قیمت به بازار خودرو هم رسید + قیمت روز خودرو (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) مزد‌های پرداختی، به هیچ وجه کفاف تامین حداقل سبد معیشت کارگران را نمی‌دهد خودرو شاسی‌بلند چینی در بازار ایران، ۷۸۰ میلیون تومان شد + جدول با فروشندگان طلای با عیار پایین برخورد قانونی می‌شود بالاخره با تعطیلی پنجشنبه‌ها، حقوق کارگران چه می‌شود؟ صدور یک روزه گواهینامه رانندگی فقط با ۵۷۰ هزار تومان! + جزییات افتتاح پروژه عظیم تامین آب و برق سریلانکا با دانش مهندسان ایرانی + عکس دلار به کانال ۶۳ هزار تومان برگشت | روند نزولی قیمت طلا و دلار ادامه دارد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کنسرسیوم چیست؟ + معروف‌ترین کنسرسیوم‌های ایران و جهان زندگی ۴۹ درصد ایرانیان روی پهنه‌های فرونشست است خوش‌شانسی سهام کوچک‌تر | گزارش وضعیت بازار سهام (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) لایحه اصلاح قانون کار به مجلس می‌رود | هزینه‌ها دلاری، مزد کارگر ریالی قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) بررسی وضعیت بازار اجاره‌مسکن در منطقه عبادی مشهد | وفور فایل‌های رهن کامل + جدول (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۴۵ درصد سهمیه تخم نوغان در خراسان رضوی توزیع شد ۱۴ هزار کارگر مشمول بیمه ساختمانی در انتظار سهمیه در خراسان رضوی خراسان‌رضوی در  فهرست استان‌های با کمترین نرخ بیکاری کشور | آیا تعطیلی پنج‌شنبه‌ها تأثیری بر حقوق کارگران دارد؟ قیمت انواع سکه (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) | حباب سکه کاهشی شد قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (چهارشنبه، ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) نگاهی به ادعاهای اخیر درباره اعطای وام با کارت یارانه قیمت دنا پلاس اتومات بالا رفت؛ پژو ۲۰۷ ارزان شد+ جدول قیمت خودرو (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونق فروش لباس تاناکورا در مناطق برخوردار شهر مشهد | کاسبی با نداری مردم! تولید قراردادی دام راهی برای رسیدن به خودکفایی گوشت قرمز آغاز خرید و فروش مسکن از خرداد امسال در سامانه خودنویس طلا ارزان‌تر می‌شود | پیش‌بینی اکثر تحلیل‌گران از قیمت طلا و سکه کاهشی است (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

ایجاد صندوق سرمایه‌گذاری بورس خراسان رضوی برای تأمین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان

  • کد خبر: ۳۶۶۲۴
  • ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۸
ایجاد صندوق سرمایه‌گذاری بورس خراسان رضوی برای تأمین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان
معاون هماهنگی امور اقتصادی خراسان رضوی از ایجاد صندوق سرمایه‌گذاری بورس در استان خبر داد که این صندوق با تأمین مالی از بخش خصوصی و مشارکت مردم، به شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور استان کمک می‌کند.
طنین همتی| شهرآرانیوز، علی رسولیان در حاشیه بازدید از چند شرکت دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری اظهار کرد:ایجاد و توسعه فضای فیزیکی برای بسترسازی شرکت‌های جدید دانش‌بنیان می‌تواند از مطالبات پارک علم و فناوری استان از ما باشد و این کوچک‌ترین کاری است که ما به‌عنوان بخش دولتی می‌توانیم انجام دهیم.

وی گفت: یکی از برنامه‌هایی که استان به‌طور جدی باید پیگیری کند، توسعه و حمایت شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان در خراسان رضوی است. بنا را بر این گذاشتیم که استان خراسان رضوی باتوجه‌به ظرفیت‌هایش، دومین استان دانش‌بنیان کشور بعد از تهران شود و این هدف‌گذاری را به‌طور جدی دنبال خواهیم کرد.

این مقام مسئول استانی در ادامه تأکید کرد: همان‌طور که می‌دانید، شرکت‌هایی در حوزه تولید پمپ‌های پیشرفته با برد بالا و سیستم‌های مدیریت شبکه‌های برق، آب و گاز و باقی بخش‌های پزشکی در حال فعالیت در مجموعه هستند که از نظر طراحی و تولید منحصربه‌فردند.

رسولیان تصریح کرد: مجموعه تولیدات، طراحی‌ها و فراوری‌هایی که در پارک علم و فناوری خراسان رضوی در حال انجام است منحصربه‌فرد است. در همین راستا ایده‌ها و تقاضا‌های جدید هم وجود دارد که ما به‌عنوان بخش دولتی باید کمک کنیم تا شرایط را برای فعالیت بهتر دوستان فراهم کنیم.

وی افزود: امروز به‌دنبال آن بودم که آیا فضای لازم در پارک برای توسعه وجود دارد یا نه که خوشبختانه پارک در مشارکت با بخش خصوصی موفق بوده است و ما هم به‌دنبال آن هستیم تا با ایجاد فضا برای شرکت‌های توانمند و صاحب‌نظر در این راه گام برداریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی خراسان رضوی در ادامه اضافه کرد: در همین راستا برای ۳۰ واحد ۱۷۰ تا ۲۰۰ متری با تمام امکانات، درحال فضاسازی در پارک هستیم تا بتوانند باتوجه‌به ظرفیتشان، فعالیت خود را گسترش دهند.

وی با بیان اینکه تأکید ما بر گسترش این فضا برای این شرکت‌هاست، تصریح کرد: بنا داریم فضای پارک را حدود ۵۰ هکتار چه در جوار پارک و چه در سایر مناطق استان برای شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور توسعه دهیم.

رسولیان گفت: اکنون حدود ۴۵ شرکت دانش‌بنیان به‌دنبال زمین و فضای مناسب با شرکت و نزدیک به مراکز آموزشی و صنعتی هستند که ما هم به‌دنبال آن هستیم تا این شرایط را برای آن‌ها فراهم کنیم.
معاون امور اقتصادی خراسان رضوی در ادامه افزود: در استان واحد صنعتی بزرگی مثل واحد‌های فولادی و واحد‌هایی در زمینه معدن و صنایع معدنی داریم که این‌ها حتی در تأمین قطعات صادراتی نیز به خدمات شرکت‌های دانش‌بنیان نیازمند هستند.

وی افزود: یکی از کار‌هایی که حتما باید به‌دنبال آن باشیم، ارتباط شرکت‌های دانش‌بنیان با واحد‌های صنعتی و بنگاه‌های اقتصادی بزرگ استان است.

رسولیان در ادامه گفت: بحث توسعه سرمایه‌گذاری و تأمین مالی پروژه‌های بزرگ سرمایه‌گذاری در حوزه دانش‌بنیان وجود دارد که بحث تأمین مالی این پروژه‌ها از مباحثی است که باید پیگیری کنیم.

وی افزود: فرصتی در بورس ایجاد شده است که اگر ما بتوانیم صندوق سرمایه‌گذاری بورسی را در استان ایجاد کنیم، می‌توانیم با مشارکت بخش خصوصی و جذب منابع مالی مردم استان در تأمین مالی و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان گام برداریم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->