«ریشا» شیر نر باغ وحش وکیل آباد مشهد تلف شد خدمت رسانی هلال احمر خراسان رضوی به ۱۶۰ هزار مسافر نوروزی تصادفات جاده‌ای نوروز تاکنون ۶۱۷ نفر را به کام مرگ فرو کشیده است (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) تداوم سرما و بارش در خراسان رضوی (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است
سرخط خبرها

قرمزی چشم؛ علامت جدید کرونا

  • کد خبر: ۳۶۶۳۱
  • ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۱
قرمزی چشم؛ علامت جدید کرونا
ویروس کرونا از زمان شیوع تا کنون با جهش‌های متفاوت علایم مختلفی را در مبتلایان آشکار کرده و یکی از این علایم عفونت چشم است که می‌تواند با قرمزی چشم آغاز شود.
به گزارش شهرآرانیوز، نادر بهروزی متخصص چشم افزود: قرمزی، تورم و خارش از علایم عفونت چشم است و اگر فرد علاوه بر التهاب ملتحمه، تب، سرفه یا تنگی نفس نیز داشت باید به پزشک مراجعه کند.

وی اظهار داشت: اگر فردی مبتلا به عفونت چشم (التهاب ملتحمه) در اثر کرونا شد، در صورت لمس کردن چشمان خود ممکن است دیگران را نیز آلوده کرده و بدون شستن یا ضدعفونی کردن دستان خود، افراد یا سطوح را لمس کند، باید از دست زدن به صورت، به‌خصوص غشا‌های مخاطی در دهان، بینی و چشم خودداری شود.

این چشم پزشک ادامه داد: اگر برخی افراد اگر از لنز‌های چشمی استفاده می‌کنند، از این به بعد از عینک استفاده کنند. این کار باعث می‌شود که چشم‌ها از تماس دست در امان باشد و احتمال لمس چشم توسط دست کمتر شود و

همچنین عینک به محافظت از چشم‌ها در برابر قطرات تنفسی نیز کمک می‌کند.

بهروزی با بیان اینکه ویروس کرونا می‌تواند باعث درد، قرمزی، ضعیف شدن چشم شود، گفت:زمانی که چشم به این ویروس آلوده شده باشد، چشم دچار آبریزش، قرمزی و التهابات می‌شود.

وی تصریح کرد: چشمان خود را نمالید و قطره‌های مرطوب‌کننده چشم ممکن است به رفع خارش کمک کنند، قبل و بعد از ریختن قطره در چشم، دست‌های خود را به مدت ۲۰ ثانیه بشویید و اگر نیاز است که چشمان خود را لمس کنید، به جای استفاده از انگشتان از دستمال استفاده کنید.
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->