اساسنامه منطقه آزاد سرخس تصویب شد آغازبه‌کار دوازدهمین نمایشگاه مبلمان، لوستر و دکوراسیون در مشهد | کاهش قدرت خرید مردم به‌علت نبود ثبات قیمت؛ از مشکلات پیش روی تولیدکنندگان ادامه حراج سکه از هفته آینده (۲ مرداد ۱۴۰۳) آغاز فروش برخی محصولات سایپا از فردا چهارشنبه+ جدول (۳ مرداد ۱۴۰۳) قیمت امروز انواع گوشی‌های موبایل (۲ مرداد ۱۴۰۳) کدام استان‌های کشور بیشترین مصرف برق را دارند؟ | خراسان‌رضوی جزو پرمصرف‌ها تولید خودرو‌های دوگانه‌سوز در ایران متوقف شد ضرر بیشتر واحد‌های صنفی تلفن همراه مشهد به دلیل طولانی شدن و عدم تخصیص ارز ملانصرالدین و بوق اختلاس! افزایش قیمت سکه تمام در مشهد (۲ مرداد ۱۴۰۳) پایان سبز بورس پس از ۳ روز منفی | گزارش وضعیت بازار سرمایه (۲ مرداد ۱۴۰۳) جزئیات دریافت ارز اربعین اعلام شد (۲ مرداد ۱۴۰۳) ریزش تا ۹۵ میلیون تومان قیمت خودرو‌های خارجی امروز (۲ مرداد ۱۴۰۳) مدیران‌خودرو: با مجوز گران کردیم | مابه‌التفاوت را اقساطی بپردازید قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۲ مرداد ۱۴۰۳) | افت ۱ تا ۹ میلیون تومانی قیمت خودرو‌های داخلی معاملات غیر ریالی در بازار مسکن جریمه در پی دارد ارزش روز سهام عدالت چقدر است؟ (۲ مرداد ۱۴۰۳) افت دلار بازار آزاد به ۵۷ هزار تومان | قیمت امروز طلا، سکه، دلار و ارز دیجیتال (۲ مرداد ۱۴۰۳) وظیفه مهم هواداری از زائران و مجاوران صفر تا صد دهک‌بندی | دهک بندی خانوار‌ها براساس داده‌های ثبتی آن‌ها تا شهریور به روزرسانی می‌شود تعرفه جدید واردات موبایل اعلام شد | واردات آیفون ۱۴ ممنوع است گیلاس ۲۰ هزار تومان گرانتر شد | قیمت امروز میوه در مشهد (۲ مرداد ۱۴۰۳) گمرک: ۱۰ هزار خودرو طی ۴ ماه وارد کشور شد (یکم مرداد ۱۴۰۳) پیک‌سایی ۳۰۰ مگاواتی با همکاری مشترکین در شرکت توزیع برق خراسان رضوی اعلام نرخ‌نامه جدید خدمات دوخت اتحادیه خیاطان مردانه و تولیدکنندگان پوشاک مشهد (یکم مرداد ۱۴۰۳) پیش‌بینی افزایش پروازهای ایام اربعین در مشهد
سرخط خبرها

وضعیت بورس در هفته آینده چه می‌شود؟

  • کد خبر: ۳۶۷۱۰
  • ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۰
وضعیت بورس در هفته آینده چه می‌شود؟
در چند ماه اخیر جریان نقدینگی به بازار وارد شده و احتمالا این روند ادامه خواهد داشت؛ در این شرایط، بازار شاخص بورس قطعا به رشد خود ادامه می‌دهد.

به گزارش شهرآرانیوز، سهیل کلاهچی، کارشناس بازار سرمایه نوشته است: انتشار خبر فروش ۳۰ درصد دیگر از سهام عدالت و تاثیر این عامل بر بورس، همراه با نزدیک شدن شاخص کل به سطح روانی ۲ میلیون واحد، تا حدودی فشار عرضه را سنگین‌تر کرده و شاهد منفی شدن بیشتر سهام بازار، مخصوصا در شرکت‌های بزرگ هستیم.

نکته دیگری که در بازار مهم به نظر می‌رسد، فروش فعالان حقوقی بازار است که عمده این عرضه‌ها در سهم‌های بزرگ بازار اتفاق می‌افتد؛ این رویداد، موجب ایجاد ترس برخی از فعالان بازار شده و باعث می‌شود که این افراد بیشتر به سمت فروش سوق داده شوند.

بازار سرمایه در حالی عرضه‌های چند روزه را تجربه می‌کند که در روند دو تا سه هفته گذشته بیشتر به سمت درجا زدن و تعادل پیش رفته است.

در مجموع می‌توان برای بازار سه سناریو را در نظر گرفت؛ در سناریوی اول (سناریوی خوش‌بینانه)، شاخص کل پس از پایان استراحت (اصلاح زمانی) به رشد خود ادامه می‌دهد و به سمت سطح ۲ میلیون واحد حمله می‌کند. هدف تکنیکالی این حرکت، سطح ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد، ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد و ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد است.

در سناریوی دوم، بازار تا سطح یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحد به‌عنوان هدف اول و یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحد به‌عنوان هدف دوم اصلاح قیمتی خود را تکمیل می‌کند و پس از آن به رشد خود ادامه می‌دهد. طی سناریوی سوم (سناریوی بدبینانه)، بازار تا سطح یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد اصلاح می‌کند و رشد بعدی خود را به‌عنوان حرکت آخر بازار انجام می‌دهد.

از بین این سه سناریو، سناریوی سوم کمتر مورد انتظار است و فعلا جای نگرانی چندانی در بازار نیست. از یک طرف به نظر می‌رسد فروش‌ حقوقی‌ها بیشتر با هدف آماده کردن نقدینگی برای خرید در محدوده‌های مناسب‌تر بازار است و از طرف دیگر، هنوز دلایل کافی برای شروع ریزش بازار وجود ندارد و احتمال ادامه روند صعودی در بازار بسیار محتمل‌تر است.

نکته حائز اهمیت دیگر در شرایط این روزهای بازار، حجم و ارزش معاملات است که در حال همراهی کردن با بازار است و تا زمانی که این همراهی ادامه پیدا کند، جای نگرانی وجود نخواهد داشت و زنگ خطر تنها زمانی به صدا درمی‌آید که ارزش معاملات برای چند روز، کاهشی محسوس داشته باشد.

به هر حال، در چند ماه اخیر جریان نقدینگی به بازار وارد شده و احتمالا این روند ادامه خواهد داشت؛ در این شرایط، بازار شاخص قطعا به رشد خود ادامه می‌دهد.

درست است که قیمت سهام بعضی از شرکت‌ها بیشتر از ارزش ذاتی است، اما با در نظر گرفتن شرایط بازار ارز و انتظارات تورمی، بسیاری از شرکت‌ها به ویژه سهام بزرگ بازار همچنان جای رشد دارند.

منبع: دنیای اقتصاد

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->