جشنواره کوچه از امشب در بوشهر آغاز می‌شود (۵ اردیبهشت ۱۴۰۴) معرفی نامزدهای سومین جایزۀ ادبی «چوک» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌منظور شرکت در مراسم تشییع پاپ عازم رم شد شبکه تلویزیونی کارمند افتتاح شد اعلام برنامه‌های هفته فیلم و عکس مشهد + جدول زمانبندی پوستر بیست‌ونهمین هفته فیلم و عکس مشهد منتشر شد برنامه صداوسیما برای دلجویی از هموطنان اهل سنت بهرام افشاری و سروش طاهری در تور آمریکای شمالی با «چه کسی جوجه‌تیغی را کشت؟» فیلم‌های سینمایی امروز تلویزیون (۴ اردیبهشت ۱۴۰۴) + زمان پخش مدیر پخش شبکه یک صداوسیما عزل شد| اعلام جرم علیه ۸ نفر چهره ماندگار | درباره جلال‌الدین معیریان، بنیان‌گذار چهره‌پردازی کلاسیک ایران سایه مات خندوانه | نگاهی به برنامه ۱۰۰۱ و انتظارات برآورده نشده آن گفت‌وگو با استادان دانشگاه‌های مشهد به‌مناسبت روز ملی معماری پرورده آفتاب ایران | مختصری در احوال و آثار شیخ بهایی روایتی سینمایی از یک قهرمان | گفتگو با عوامل فیلم سینمایی صیاد انتشار فراخوان جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان تفلیس آغاز اکران انیمیشن رویاشهر در سینما آیا نویسندگان پرفروش آینده دنیا باید ستاره فضای مجازی باشند؟ جایزه یک عمر دستاورد موسسه فیلم آمریکا برای فرانسیس فورد کوپولا فیلم کوتاه داستانی «جای خالی» در جشنواره ایتالیایی
سرخط خبرها

جنگ توئیتر با اخبار جعلی

  • کد خبر: ۳۶۷۲۴
  • ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷
جنگ توئیتر با اخبار جعلی
درباره سیاست حذف اخبار جعلی کرونا از شبکه‌های اجتماعی
فرانک باباپور | شهرآرانیوز؛ هر روز که از شیوع ویروس کرونا می‌گذرد، اخبار جدیدی از آن منتشر می‌شود، چه درباره علائمی که به تعدادشان اضافه می‌شود و از به‌روزشدن ویروس حکایت دارند و چه دارو‌هایی که برای درمان یا پیشگیری یا بهبود آن مفیدند. این وسط هم ممکن است چند خبر غیرموثق یا ساختگی پخش شود و عده‌ای هم باور کنند و به گسترش آن دامن بزنند. به‌هرحال جان عده‌ای در خطر است و مردم برای حفظ جان عزیزانشان در شرایطی هستند که ممکن است هر خبری را باور کنند یا از هر داروی پیشنهادی استفاده کنند. پس نمی‌شود از آن‌ها توقع منطقی‌بودن و پیداکردن منبع اخبار و بعد اعتمادکردن به آن‌ها را داشت، به‌ویژه که شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی آن‌قدر گسترده شده است که هر خبری به سرعت پخش می‌شود. کافی است چند ایموجی علامت خطر و توجه کنید داشته باشد و نام یک دانشمند یا مؤسسه تحقیقاتی خارجی را هم بزند تنگش. اینجاست که نقش صاحبان این شبکه‌ها در بررسی محتوا‌های منتشرشده پررنگ می‌شود.
 
از مهم‌ترین این شبکه‌ها توئیتر است که اتفاقا برندسازی بهتری نسبت به دیگر شبکه‌ها دارد، یعنی از لحاظ انتشار اخبار موثق و سطح مطالب و کاربرانش نسبت به دیگر شبکه‌ها مثل فیسبوک، اینستاگرام و... جایگاه بهتری دارد. برای همین است که به‌تازگی به اقدام جالبی دست زده است، ابتدا اطلاعات جعلی درباره ویروس کرونا را نشانه‌دار می‌کرد و حالا این اطلاعات را حذف می‌کند. در واقع شبکه اجتماعی توئیتر اعلام کرده است تمام توئیت‌هایی را که درمان‌های جعلی برای ویروس کرونا تبلیغ یا راهکار‌های کارشناسان را انکار می‌کنند، حذف می‌کند. توئیتر گفته است این کار را با همکاری مسئولان بهداشت عمومی و دولت انجام می‌دهد و چند مثال برای اطلاعات اشتباه زده است.

از جمله کسانی که از این سیاست جدید توئیتر زخم خورده‌اند ترامپ و پسرش بوده‌اند! ترامپ ویدئویی در توئیترش منتشر می‌کند که در آن فواید داروی هیدروکسی‌کلروکین برای مقابله با کرونا گفته شده بود و توئیتر به‌دلیل جعلی‌بودن فواید این دارو توئیت ترامپ را حذف کرده است. از طرف دیگر پسر ترامپ هم در توئیترش از این دارو گفته بود و همچنین مردم را به نداشتن ماسک تشویق کرده بود که باعث شد توئیتر حساب او را برای ۱۲ ساعت تعلیق کند تا نه بتواند توئیت بزند و نه توئیتی را بازنشر کند.
 
واکنش یکی از کاربران توئیتر به خبر تعلیق حساب توئیتر پسر ترامپ جالب بود: «توئیتر حساب پسر ترامپ رو به‌دلیل اینکه مردم رو به ماسک‌نداشتن تشویق کرده، بسته. ماسک که چیزی نیست، چرا حساب خود ترامپ رو نمی‌بندن که مردم رو به نداشتن عقل تشویق می‌کنه؟!» البته به‌جز این ۲، توئیتر ۲ توئیت را هم از بولسونارو، رئیس‌جمهور برزیل، به‌دلیل زیر سؤال بردن قرنطینه حذف کرده بود. البته بعد از توئیتر، شبکه‌های اجتماعی دیگر هم به این سیاست رسیده‌اند و فیسبوک و یوتیوب هم همان ویدئویی را که ترامپ منتشر کرده بود، از همه صفحات خود پاک کردند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->