اولین تریلر گیم‌پلی FIFA ۲۱ چه ویژگی‌های تازه‌ای را معرفی می‌کند؟ + ویدئو پیکسل 4a، جدیدترین گوشی گوگل معرفی شد معرفی اپلیکیشن REFACE؛ روی ویدئو و عکس‌های متحرک، چهره را جابه‌جا کنید بیمارستان‌های جهان مورد حملات سایبری عرضه گوشی‌های آیفون ۱۲ دو مرحله‌ای خواهد بود معرفی بازی موبایلی Traffic Rider + دانلود گواهی کدپستی به صورت غیرحضوری صادر می‌شود خدمات الکترونیک و هوشمندی شهرها تصمیم نهایی درباره فروش تیک تاک نگرفته ایم چالش مقاومت بین گلکسی نوت ۸ و آیفون ۸ + ویدئو تشخیص کرونا در کمتر از ۲۰ ثانیه با دستگاه ایرانی گران فروشی اپراتور‌ها تخلف محض است + ویدئو طول عمر انسان با کشف آنزیمی افزایش می‌یابد فریب کانال های بورسی را نخورید! حرکت BMW به سمت خودرو‌های سبز نگاهی به Ghost of Tsushima، آخرین بازی اختصاصی برای پلی‌استیشن ۴ قیمت اینترنت چرا گران شد؟ محتوای همیشه ‌سبز برای جذب مخاطب دائمی تخریب خلاقیت‌ها استارت آپها در روزگار کرونایی کهکشانی با کمترین میزان اکسیژن کشف شد
خبر ویژه

برق برای نخستین بار از مواد عادی عبور کرد

• ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۶
برق برای نخستین بار از مواد عادی عبور کرد
محققان برای نخستین بار توانسته اند با استفاده از الکتریسیته خاصیت مغناطیسیم را در موادی که به طور معمول این ویژگی را ندارند، تغییر دهند.
به گزارش شهرآرانیوز، این دستاورد گامی مهم در توسعه تجهیزات الکترونیکی از مواد عادی است که در غیر این صورت کارآمد نیستند.

به عبارت ساده خاصیت فرومغناطیسی هنگامی در مواد ایجاد می‌شود که بخش اعظم الکترون‌ها در اتم هایشان در یک جهت حرکت کنند. در مواد غیر مغناطیسی، الکترون‌ها معمولا زوج تشکیل می‌دهند و جهت حرکت اتم‌های مخالف میدان مغناطیسی را از بین می‌برد.

به طور طبیعی تعداد اندکی از مواد فرومغناطیسی هستند. این خاصیت به طور معمول در آهن، کبالت و نیکل و همچنین آلیاژ‌های آن‌ها وجود دارد. به همین دلیل مهندسان مواد اندکی برای توسعه دستگاه‌های الکترونیکی در اختیار دارند.

اما اکنون محققان دانشگاه مینه سوتا توانسته اند مغناطیسیم را در ماده‌ای به نام پیریت (سولفید آهن) به وجود بیاورند که در حال معمول این خاصیت را ندارد.

محققان در این پژوهش از روشی به نام «electrolyte gating» استفاده کردند. آن‌ها نخست پیریت را در تماس با یک الکترولیت قرار دادند.

در مرحله بعد الکتریسیته به میزان یک ولت به این ترکیب وارد کردند. این امر مولکول‌هایی که در مناطق تماس الکترولیت و پیریت قرار داشتند را به طور مثبت شارژ کرد و به این ترتیب یک نیروی مغناطیسی قابل اندازه گیری به وجود آمد. به محض آنکه ولتاژ قطع شد، خاصیت مغناطیسی ماده نیز از بین رفت.

این روش در تولید محصولات الکترونیکی بسیار کارآمد است. این تحقیق در ژورنال «ساینس ادونسز» منتشر شده است.

منبع: مهر