سهمیه بنزین اردیبهشت امشب شارژ می‌شود (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) واردات ۸ تا ۱۰ هزار خودروی برقی به کشور تا ۳ ماه آینده (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پلمب ۳ سالن زیبایی در مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) معاون وزیر صمت هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مجوز را غیرقانونی دانست تشکیل پرونده برای یک نانوایی در کلاهدوز مشهد به دلیل تخلف (۳۰ فروردین۱۴۰۳) مدل خودرو، معیار جدید دهک‌بندی خانوار برای دریافت یارانه! قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به بیمه‌شدگان صندوق اجتماعی کشاورزان خراسان‌رضوی بازار سرد مرغ گرم در مشهد | مرغدار کیلویی ۳ تا ۷ هزار تومان در ضرر اجرای مصوبه افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیئت دولت صرفه جویی ۴۳۰۰ مگاوات برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی افزایش حقوق بازنشستگان کارگری در سال ۱۴۰۳ به کجا رسید؟ حدود ۲ میلیون خانه در حال ساخت است قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه در بازار امروز پنجشنبه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی: تعطیلی پنجشنبه‌ها آثار زیان باری بر بخش اقتصادی خواهد داشت آرزو برای برقی شدن قطار تهران – مشهد | بررسی سهم پروژه‌های حمل ونقل ریلی خراسان رضوی در آلبوم بودجه ۱۴۰۳ مرحله سوم واریز سود سهام عدالت در راه است + جزئیات پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه قیمت جدید پژو پارس با افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی تعیین شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) حقوق فروردین بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) همه چیز درباره هلدینگ «خلیج فارس» دلار به کانال ۶۶ هزار تومان برگشت (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) لزوم صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل از ابتدای سال، ۲۰۰ تن گوشت قرمز وارد شده و در بازار توزیع شده است چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟
سرخط خبرها

راهکارهای مراقبت و نگهداری از خودرو در زمان شیوع کرونا

  • کد خبر: ۳۷۰۵۵
  • ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۹
راهکارهای مراقبت و نگهداری از خودرو در زمان شیوع کرونا
شیوع ویروس کرونا در سرتاسر جهان موجب شده تا بسیاری از مردم در خانه‌های خود محبوس شوند؛ بنابراین افراد همانند گذشته از خودرو‌های خود استفاده نمی‌کنند و این وسایل نقلیه این مدت را در پارکنیگ سپری می‌نمایند. با این وجود نباید خیال کنید که استفاده نکردن از خودرو‌ها برای سلامتی آن‌ها مضر نیست. در ادامه با روش‌هایی برای مراقبت از خودرو طی اپیدمی شیوع کرونا آشنا خواهید شد.
به گزرش شهرآرانیوز، در روز‌های شیوع ویروس کرونا که مجبور به خانه ماندن هستیم، قطعا مدت زیادی است که خودرویمان نیز بدون استفاده به حال خود رها شده است. این کار می‌تواند به خودرو صدمه زده و یا ما را هنگام روشن کردن آن با مشکل روبرو کند. برای جلوگیری از بروز این اتفاق می‌توانیم با رعایت نکاتی هر چند کوچک، از ماشین‌مان نگهداری کرده و در نهایت میزان مواجهه و رفت‌وآمد احتمالی خود به تعمیرگاه‌ها را در این شرایط کم کنیم.

رعایت ۹ موردی که در این نوشته می‌خوانید به شما کمک می‌کند که اگر این روز‌ها در خانه هستید، علاوه بر سلامت خود، بتوانید سلامت خودرویتان را نیز حفظ کنید.

۱. انتخاب جای پارک مناسب

اگر روز‌های زیادی را قرار است در منزل بمانید، به جایی که خودرو را پارک می‌کنید توجه کنید. بهتر است ماشین‌تان را روی سطحی صاف و ترجیحا در پارکینگ یا مکانی مسقف که خشک و خنک است، پارک نمایید.

چنانچه این امکان را ندارید، از روکش یا چادر خودرو استفاده کنید. همچنین جایی را برای پارک انتخاب کنید که حداقل در ساعاتی از روز، سایه باشد. اما از پارک کردن زیر درخت اجتناب کنید چرا که شاخه، برگ و صمغ درختان و نیز مدفوع پرندگان ممکن است به بدنه خودرو آسیب برساند.

۲. تمیز نگهداشتن داخل و بدنه خودرو

حتما دقت کنید که داخل ماشین‌تان غذا یا خوراکی فاسدشدنی وجود نداشته باشد چرا که ممکن است کپک زده و فضای داخل ماشین را آلوده کند. همچنین احتمال دارد باعث جمع شدن حیوانات موذی و حشرات، دور و یا حتی داخل ماشین‌تان شود.

بهتر است علاوه بر تمیز نگه داشتن داخل خودرو، بدنه آن را هم چک کنید که عاری از هرگونه آلودگی باشد، برای اینکه ممکن است ماندگاری بعضی از لکه‌ها روی بدنه به مدت طولانی به رنگ ماشین آسیب برساند.

 
راهکارهای مراقبت و نگهداری از خودرو در زمان شیوع کرونا

۳. هرازگاهی خودرو را تکان دهید

در این مدت زمان که از خانه خارج نمی‌شوید، توصیه می‌شود هرازگاهی، ماشین را روشن کرده و اگر برایتان مقدور بود به مدت ۱۵ دقیقه با آن دور بزنید. البته قبل از رفتن به مکان‌های شلوغ، کمی در کوچه‌ها رانندگی کنید تا از درستی عملکرد ماشین به‌خصوص ترمز‌ها مطمئن شوید. این کار باعث می‌شود قطعات داخلی ماشین‌تان روغن کاری شده و دچار فرسودگی نشود.

تا جایی که ممکن است از کار کردن ماشین به صورت درجا خودداری کنید، چرا که باعث عملکرد ناقص روغن موتور شده و به خودرو آسیب می‌رساند. با این حال اگر مجبور به این کار هستید، پایتان را روی پدال ترمز گذاشته و فرمان را کمی بچرخانید، این کار باعث می‌شود که قطعات خودرو به خوبی روغن‌کاری شود.

۴. مراقب خالی شدن باطری‌ها باشید

برای به اصطلاح نخوابیدن باطری خودرو در زمان شیوع کرونا نیز استارت زدن و حرکت دادن خودرو در صورت امکان پیشنهاد می‌شود تا مراحل شارژ باطری به درستی صورت گیرد. اما اگر باز هم این کار برایتان مقدور نیست، راه دیگر پیش رو این است که سرباطری‌ها را جدا نموده تا از خوردگی و خالی شدن باطری جلوگیری کنید.

همچنین سولفاته شدن و تجمع خاک و گریس روی سرباطری‌ها می‌تواند باعث خوابیدن باطری شود، بنابراین پیشنهاد می‌شود با دستمالی آن را مرتب تمیز نموده و مجدد گریس‌مالی کنید. دیگر اینکه سعی کنید کنار آسانسور پارک نکنید، چرا که این کار نیز باعث خالی شدن باطری می‌شود.

۵. باک بنزین را پر کنید

بر خلاف اینکه خیلی‌ها فکر می‌کنند، باک بنزین ماشین بهتر است خالی باشد، ما به شما می‌گوییم که اینکار اشتباه است، چرا که بدنه داخلی باک بنزین فلز است و باید رطوبت آن حفظ شود. در غیر اینصورت ممکن است زنگ زده و دچار پوسیدگی شود. پس بهتر است به‌اندازه‌ای پر شود که جایی برای ورود اکسیژن نباشد.

۶. گاهی محل پارک خودرو را جابه‌جا کنید

اگر فکر می‌کنید در طول این مدت اصلا از خودرویتان استفاده نمی‌کنید، بد نیست هرازگاهی حداقل آن را جابه‌جا نموده تا نقطه اتکای تایر‌ها با زمین کمی تغییر کند، تا یک نقطه ثابت فشار زیادی را متحمل نشده و تایر‌ها فرسوده نشوند. حتی بهتر است باد تایرهایتان را از حالت عادی کمی خالی‌تر کنید تا دچار ترک و شکاف نشوند.

۷. ترمز دستی را در حالت خوابیده قرار دهید

خودرویی که برای زمان زیادی می‌خوابد، نباید ترمز دستی‌اش بالا باشد. ترمز دستی بالا برای مدت طولانی باعث ایجاد خوردگی و فرسودگی دیسک‌ها می‌شود. به‌جای آن بهتر است از استاپر، سنگ و هر نوع متوقف‌کننده دیگری، البته به شیوه‌ای ایمن و صحیح استفاده کنید.
 

۸. اول چک کنید بعد سوار شوید

در نهایت حواستان باشد چنانچه مجبور به استفاده از خودرویی که به دلیل شیوع کرونا مدت زیادی خاموش بوده، شدید، قبل از سوار شدن باید مواردی را چک کنید.

بدین منظور اول کاپوت را بالا بزنید و چک کنید که در این مدت جانوری در موتور ماشین‌تان لانه نکرده باشد. باد تایر‌ها و وضعیت سلامت آن‌ها را نیز بازبینی کنید. شاید نیاز باشد که از لاستیک زاپاس استفاده کنید. چک کردن میزان آب و کیفیت روغن نیز از مواردی است که نباید قبل از حرکت فراموش شود.

بعد از اینکه خودرو را روشن کردید، لازم است تا مدتی برای گرم شدن و آماده حرکت شدن ماشین صبر کنید. از دیگری مواردی که در این مرحله باید چک شود، صحت عملکرد ترمز‌هاست که عدم آن می‌تواند خطرآفرین باشد.

۹. داخل خودرو را مرتب ضدعفونی کنید

فراموش نکنید که لازم است در هر بار استفاده از خودرو، محل‌های تماس با دستتان مانند فرمان، ترمز دستی، دنده، آینه ها، دسته راهنما، دسته برف پاک‌کن، بوق، کمربند، فلاشر، دستگیره‌ها را با مواد ضدعفونی کننده، تمیز کنید. پاک کردن دریچه‌های کولر نیز می‌تواند از ورود آلودگی‌ها به داخل ماشین تا حد زیادی جلوگیری کند.

منبع:کارنامه
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->