سومین برد والیبالیست‌های ایرانی در عربستان نتیجه و ویدیوی خلاصه بازی خیبر و تراکتور (۱۷ آبان ۱۴۰۴) | رحمتی ترمز تراکتور را کشید نتیجه و ویدیوی خلاصه بازی تاتنهام و منچستریونایتد (۱۷ آبان ۱۴۰۴) | هیجان بعد از دقیقه ۹۰ میلان و اینتر، سن سیرو را خریدند! وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد؛ شانس بالای اراک برای میزبانی از دربی + ویدیو شمسایی: نیمه نهایی از فینال مهمتر است طیبی: آماده نیمه‌نهایی هستیم | نتیجه بازی با افغانستان یک اتفاق بود + فیلم برگزاری رقابت‌های مچ‌اندازی قهرمانی خراسان رضوی مهدی رحمتی از خیبر می‌رود؟ قهر باقری با پیروانی صحت دارد؟ برگزاری دیدار تراکتور - پرسپولیس در جام حذفی با حضور هواداران نتیجه و ویدیوی خلاصه بازی فوتسال ایران و تاجیکستان (۱۷ آبان ۱۴۰۴) | صعودی که شیرین نبود بدشانسی در پرسپولیس، مصدومیت دوباره مارکو باکیچ شیراز در آستانه میزبانی دربی ۱۰۶ معاون ورزشی باشگاه پرسپولیس تهران: مشهد می‌تواند میزبان دربی باشد رسانه‌های رسمی بی‌مسئولیت | دربی‌ای که از رسانه‌ها آغاز شد شروع امیدبخش اوسمار | پرسپولیس دوباره نفسِ حمله گرفت پخش زنده بازی فوتسال ایران و تاجیکستان (۱۷ آبان ۱۴۰۴) + تماشای آنلاین ویلیامز از رد پیشنهاد بارسا پشیمان شد
سرخط خبرها

رسانه‌های رسمی بی‌مسئولیت | دربی‌ای که از رسانه‌ها آغاز شد

  • کد خبر: ۳۷۱۱۱۵
  • ۱۷ آبان ۱۴۰۴ - ۱۳:۲۶
رسانه‌های رسمی بی‌مسئولیت | دربی‌ای که از رسانه‌ها آغاز شد
اشتباه رسانه رسمی باشگاه پرسپولیس در انتشار محتوای نامناسب، از همین حالا شعله‌های دربی پیش رو را بلندتر از قبل کرده است.

یک بی‌توجهی بزرگ رسانه‌ای در باشگاه پرسپولیس رقم خورد؛ ماجرا از آنجا آغاز شد که در صفحه رسمی باشگاه پرسپولیس، ویدئویی منتشر شد که حاوی توهین آشکار به باشگاه استقلال و هوادارانش بود؛ رفتاری دور از شأن یک رسانه رسمی که زیر نظر مدیران ارشد فعالیت می‌کند.

اینکه چگونه محتوایی با چنین بار توهینی از فیلتر تأیید گذشته، پرسشی است که مدیران باشگاه باید پاسخگوی آن باشند. این اتفاق را نمی‌توان صرفاً «اشتباه فردی» دانست؛ نشانه‌ای از ضعف ساختاری، بی‌تجربگی و نبود سواد رسانه‌ای در بدنه مدیریتی باشگاه است.

نکته نگران‌کننده‌تر آن است که این اتفاق درست چند هفته مانده به دربی حساس پایتخت رخ داده است؛ مسابقه‌ای که به‌طور طبیعی فضای روانی و هیجانی خاص خود را دارد و نیازمند آرامش و مدیریت دقیق است.

اما در سوی دیگر میدان نیز، رسانه رسمی باشگاه استقلال با انتشار واکنش‌هایی تند و گاه تحقیرآمیز نسبت‌به پرسپولیس، عملاً وارد همان بازی احساسی شد. به‌جای دعوت به احترام و حفظ شأن رقابت، ادبیات مقابله‌به‌مثل و کنایه جایگزین گفت‌وگوی فرهنگی شد. نتیجه‌ این رویکرد، آغاز دربی در رسانه‌ها پیش از سوت آغاز بازی است؛ دربی‌ای که این‌بار نه در مستطیل سبز، بلکه در فضای مجازی آغاز شده و بیم آن می‌رود که دامنه‌اش به سکو‌ها و زمین مسابقه نیز کشیده شود.

در فوتبال حرفه‌ای دنیا، رسانه رسمی باشگاه‌ها زبان خرد، احترام و مدیریت هیجان هواداری است. اما در ایران، به‌ویژه در دو باشگاه پرطرفدار پایتخت، رسانه‌های رسمی گاه به میدان تخلیه احساسات و رقابت‌های کودکانه تبدیل می‌شوند.

اکنون که کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال وارد عمل شده است، انتظار می‌رود با نگاهی فراتر از مجازات، به اصلاح ساختار رسانه‌ای و آموزش سواد رسانه‌ای در باشگاه‌ها پرداخته شود. فوتبال ایران بیش از هر زمان دیگری به مدیریت ارتباطی مسئولانه و رسانه‌هایی با درک فرهنگی بالا نیاز دارد. در غیر این صورت، هر دربی نه جشن فوتبال، که میدان تازه‌ای برای نزاع و نفرت خواهد بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->