تعطیلی کلاس‌های دانشگاه کلمبیا برای تظاهرات‌های ضداسرائیلی گزارش روزنامه عبری از رسوایی‌های نتانیاهو و کابینه‌اش آمریکا، مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام را رد کرد واکنش عربستان به گورهای دسته جمعی بیمارستان ناصر غزه رسانه‌های صهیونیستی: ارتش اسرائیل در حال آماده شدن برای حمله به رفح است هشدار مصر درباره حمله زمینی اسرائیل به رفح آمریکا دو شرکت و چهار فرد را به اتهام فعالیت‌های سایبری از سوی سپاه تحریم کرد ادامه تظاهرات علیه نتانیاهو در دویستمین روز جنگ علیه غزه (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله موشکی از لبنان به شمال سرزمین‌های اشغالی (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ارتش رژیم صهیونیستی دستور تخلیه جدید در شمال غزه را صادر کرد حمله موشکی ایران معادلات آمریکا و غرب را تغییر داد دستیار نماینده پارلمان اروپا به اتهام جاسوسی برای چین تعلیق شد تداوم عملیات‌های مقاومت فلسطین در غزه (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیسی اعطا شد فشار آلمان بر آمریکا برای ارسال پاتریوت به اوکراین جزئیات طرح جنجالی دولت انگلیس برای اخراج پناهجویان پایگاه‌های اشغالگران اسرائیلی زیر آتش سنگین حزب‌الله (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) روز تحلیف پوتین مشخص شد ابوعبیده: پاسخ ایران به اسرائیل قواعد جدیدی را وضع کرد | اسرائیل در شن‌های غزه گیر افتاده است
سرخط خبرها

ادعای خبرگزاری یونهاپ درباره توافق ایران و کره جنوبی

  • کد خبر: ۳۷۱۳۴
  • ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵
ادعای خبرگزاری یونهاپ درباره توافق ایران و کره جنوبی
خبرگزای رسمی کره جنوبی به نقل از یک منبع آگاه ادعا کرد که ایران و کره جنوبی در زمینه ایجاد یک کارگروه برای تجارت کالا‌های بشردوستانه توافق کرده‌اند. چندی پیش سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در پیامی توییتری گفت: به اندازه کافی از کره‌جنوبی وعده شنیده‌ایم، فقط منتظر اقدامات ملموس و برجسته هستیم.
به گزارش شهرآرانیوز به نقل از خبرگزاری یونهاپ، یک منبع آگاه گفت که کره جنوبی و ایران توافق کرده اند که در چارچوب معافیت از تحریم‌های ایران که کره جنوبی از آمریکا دریافت کرده است، یک کارگروه برای توسعه تجارت کالا‌های بشردوستانه ایجاد کنند.

این منبع ادامه داد: این رایزنی‌ها که در سطح مدیرکل خواهد بود با هدف تطابق نیاز‌های ایران در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی با آنچه صادر کننده‌های کره جنوبی می‌توانند ارائه کنند، انجام خواهد شد. اولین مذاکرات این کارگروه احتمالا در اوایل ماه آینده برگزار خواهد شد.

طبق گفته این منبع آگاه، دو طرف در مذاکرات سطح بالاتری که این هفته به صورت مجازی برگزار شد به این توافق رسیده اند و طرف ایرانی در این مذاکرات به خریداری محصولات کره جنوبی به ارزش صد‌ها میلیارد دلار ابراز تمایل کرد.
 
اظهارات این منبع آگاه در حالی مطرح می‌شود که سیدعباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان اخیرا با توجه به پول‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی و وعده‌های اخیر دولت کره جنوبی برای تجارت بشردوستانه با ایران در پیامی توییتری گفت: به اندازه کافی از کره‌جنوبی وعده شنیده‌ایم. فقط منتظر اقدامات ملموس و برجسته هستیم.

وی تأکید کرد: کسی در ایران منتظر محموله نیم یا دو میلیون دلاری نیست. امیدواریم مقامات کُره‌ای حجم منابع مالی مردم ایران در این کشور و عدم وجود هیچ منع قانونی برای تجارت با ایران را به یاد داشته باشند.

منبع: ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->