بازگشت نیروگاه اتمی بوشهر به شبکه برق سراسری| تولید سالانه ۷ میلیون مگاوات برق تورم نقطه به نقطه تولید برق در فروردین ماه به ۶۵.۲ درصد رسید دیوان عدالت اداری: قیمت گذاری خودرو ربطی به وزارت صمت ندارد ایران دوباره در سازمان جهانی «فائو» دارای حق رأی شد تمدید زمان پرداخت مالیات ۱۴۰۳ مشاغل قیمت امروز خودرو‌های خارجی و مونتاژی (۲۰ خرداد ۱۴۰۴) | فیدلیتی پرستیژ ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اختلاف خودروسازان و دولت منجر به رشد شدید قیمت خودرو‌های داخلی شد (۲۰ خرداد ۱۴۰۴) تا ۳۰ میلیون تومان چه موبایل‌هایی می‌توان خرید؟ (۲۰ خرداد ۱۴۰۴) چرا ناترازی برق امسال زودتر شروع شد؟ ویدئو | بابک زنجانی و ماجرای تأسیس ۲۰ شرکت و رؤیای سلطه بر اقتصاد ایران سامانه نظارتی پلتفرم‌های آنلاین طلا رونمایی شد فروکش‌کردن هیجان منفی در بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۰ خرداد ۱۴۰۴) نرخ جدیدی برای نان اعلام نشده است (۲۰ خرداد ۱۴۰۴) قیمت امروز ارز، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۲۰ خرداد ۱۴۰۴) | دلار کاهش یافت نگاهی کوتاه بر حال‌وروز فرش ایرانی هم‌زمان با روز جهانی صنایع‌دستی | گسست تاروپود خط‌ونشان خودروسازان برای افزایش قیمت خودرو رشد قیمت گوشت گوسفندی در مشهد (۲۰ خرداد ۱۴۰۴) واردکنندگان برنج در انتظار تخصیص ارز آغاز برداشت گندم در ۱۴ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان مشهد (۲۰ خرداد ۱۴۰۴) طلا در بازار مشهد ارزان شد (۲۰ خرداد ۱۴۰۴) ضرورت رفع ۲ مانع بزرگ پیش روی نهضت ملی مسکن واکنش‌های احتمالی بازار‌های مالی نسبت به آینده مذاکرات ایران و آمریکا چیست؟ | سرمایه گذاران در دو راهی تردید و امید تشریح پروژه‌های متعدد انتقال آب به مشهد | آب صنایع باید با پساب فاضلاب جایگزین شود قیمت طلای جهانی امروز (سه‌شنبه، ۲۰ خرداد ۱۴۰۴) اعلام شد معافیت حق بیمه سهم کارفرما مشمول چه کارگاه‌هایی می‌شود؟ + لیست کارگاه‌ها قیمت امروز میوه و صیفی‌جات در تره‌بار (۲۰ خرداد ۱۴۰۴) | ورود انبه با قیمت نجومی به بازار میوه مشهد قیمت زعفران کاهش یافت (۲۰ خرداد ۱۴۰۴) جزئیات بیشتر از «پیش‌فروش ارز» اعلام شد شهر کرمان تعطیل شد (۲۰ خرداد ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

خودروی ارزان در ایران تولید شدنی نیست

  • کد خبر: ۳۷۵۵۷
  • ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۷
خودروی ارزان در ایران تولید شدنی نیست
در حالی که تولید خودروی ارزان در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گرفته، برخی کارشناسان معتقدند با توجه به واقعیت‌های فضای کسب و کار، این پروژه قابل اجرا نیست.
به گزارش شهرآرانیوز، در حالی که تولید خودروی ارزان در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گرفته، برخی کارشناسان معتقدند با توجه به واقعیت‌های فضای کسب و کار، این پروژه قابل اجرا نیست. در این مورد، امیرحسن کاکایی استاد گروه مهندسی خودروی دانشگاه علم و صنعت گفت: در موضوع تولید خودروی ارزان، تناقضی بزرگ در صحبت‌های مسوولان دیده می‌شود، زیرا از یک طرف به دنبال تولید خودروی ارزان با تیراژ بالا هستند و از طرفی ایده‌هایی که مطرح می‌شود مطابق نیاز روز نبوده یا گران تمام می‌شوند.

طبق اعلام وزارت صمت، این وزارتخانه سه گزینه تولید میکروکار‌ها (Micro Car)، تولید خودرو با موتور کم‌مصرف و موتورسیکلت‌های چهارچرخ را در دست بررسی دارد تا گزینه مناسبی را برای خانواده‌های ایرانی برگزیند. به گفته کاکایی، ایرانی‌ها از میکروکار استقبال نخواهند کرد و موتورسیکلت را به آن ترجیح می‌دهند، زیرا معتقدند میکروکار‌ها در مقایسه با موتورسیکلت‌ها از ارزش افزوده لازم برخوردار نیستند. وی تاکید کرد: در این راستا تنها گزینه، ساخت خودرو‌هایی مانند پراید است که البته هر محصول شیک‌تر و باکیفیت‌تر از پراید، با قیمت‌هایی بالاتر قابل تولید خواهد بود. این استاد دانشگاه، به تجربه شرکت «تاتاموتورز» هند در ساخت خودرو‌های نانوی دو هزار و ۲۰۰ دلاری اشاره کرد که با شکست همراه شد، زیرا از حداقل‌هایی که باید برخوردار نبود.
 
کاکایی ادامه داد: وقتی قرار باشد استاندارد‌های ۸۵ گانه را روی خودرویی نظیر پراید اعمال کنیم، به‌طور نمونه باید به جای دو کیسه هوا از چهار کیسه هوا استفاده شود و از کاتالیست برای کاهش آلایندگی بهره ببریم و به منظور سبک‌سازی نیز ورق‌های فولادی با قیمت بالاتر به کار گرفته شود و همه این‌ها به معنای افزایش قیمت است.
 
اما محمدرضا نجفی منش، رئیس انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازی نیز در این مورد گفت: با توجه به تجربه جهانی، خودرویی که بتواند استاندارد‌های ۸۵ گانه مد نظر سازمان ملی استاندارد را پاس کند نمی‌تواند کمتر از ۶ هزار دلار قیمت داشته باشد که با نرخ این روز‌های ارز بیش از ۱۲۰ میلیون تومان تمام می‌شود.
 
منبع:دنیای اقتصاد
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->