فضیلت دعای کمیل اجرای توافقنامه تجارت ایران با کشور‌های اوراسیا از ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴ جهش قیمت جهانی طلا اسلامی: با برق هسته‌ای ناترازی‌ها را برطرف می‌کنیم | کارشکنی‌های دشمنان و تبلیغات منفی علیه برنامه هسته‌ای ایران قانون ته‌لنجی به رسمیت شناخته شد افزایش قیمت‌ها در بازار مسکن و خروج خریداران | آینده مسکن به کجا می‌رود؟ (۲۱ فروردین ۱۴۰۴) افت قیمت خودرو‌های خارجی (۲۱ فروردین ۱۴۰۴) | ریزش ۵۰ میلیونی لاماری هیبرید تلاطم بازار خودرو‌های داخلی فروکش کرد (۲۱ فروردین ۱۴۰۴) + جدول قیمت مذاکرات؛ اقتصاد ایران شرطی نشود پرواز دوباره نرخ طلا در مشهد (۲۱ فروردین ۱۴۰۴) سناریو‌های پیش روی قیمت طلا بر اساس نتیجه مذاکرات ایران و آمریکا زمان برگزاری حراج شمش طلا مشخص شد + جزئیات نقش تعاونی‌ها در تحقق شعار سال | سرمایه‌های کوچک در خدمت تولید صنعت خراسان رضوی در صف انتظار تسهیلات بانکی قیمت امروز ارز، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۲۱ فروردین ۱۴۰۴) | دلار به ۱۰۱ هزار تومان رسید رئیس کمیسیون اصل نود در نامه‌ای به رئیس‌جمهور: افزایش حقوق در سال جدید از فروردین‌ماه اعمال شود دو روز مهم هفته آینده برای بازار طلا و ارز (۲۱ فروردین ۱۴۰۴) کف قیمتی دلار چه عددی است؟ | پیش‌بینی سرنوشت‌ساز از نرخ ارز در بازار با پالس شروع مذاکرات قیمت طلای جهانی امروز (۲۱ فروردین ۱۴۰۴) اعلام شد | قیمت طلای جهانی صعودی شد پیش‌بینی تورم اجاره مسکن در ۱۴۰۴ | نیاز کشور ساخت سالانه یک میلیون مسکن است رالی بیت‌کوین هم‌زمان با رشد تاریخی بازار‌های سهام آمریکا (۲۱ فروردین ۱۴۰۴) قیمت امروز میوه و صیفی جات در مشهد (۲۱ فروردین ۱۴۰۴) | گریپ فروت کیلویی چند؟ جهش ۵۵ درصدی هزینه‌های تولید خودرو | چرا شورای رقابت باید فرمول قیمت‌گذاری را به روز کند؟ مهم‌ترین اخبار بورسی کدال امروز (چهارشنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۴) افزایش ظرفیت ترانزیت ریلی در مسیر راه آهن ایران و بلاروس پیش بینی قیمت ارز و دلار (پنجشنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۴) پیش بینی قیمت طلا و سکه (پنجشنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۴) رشد قیمت خودرو‌های خارجی (۲۰ فروردین ۱۴۰۴) آغاز قطع ۱۲ ساعته آب مشترکان پرمصرف
سرخط خبرها

مهمترین عامل گرانی خودرو چیست؟

  • کد خبر: ۲۶۹۳۵
  • ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۶
  • ۸
مهمترین عامل گرانی خودرو چیست؟
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی توقف تولید پراید را از مهمترین عوامل گرانی خودرو دانست و از سازمان استاندارد خواست این تصمیم را تعلیق کند تا در مدت زمان مشخصی خط تولید خودروی جایگزین پراید راه‌اندازی شود.

به گزارش شهرآرانیوز، رمضانعلی سبحانی‌فر، اظهارکرد: در این شرایط به صلاح نبود که سازمان استاندارد تولید خودروی پراید را متوقف کند، این سازمان بعد از سال‌ها از خواب بیدار شده و می‌گوید که استانداردها رعایت نمی شود این در حالیست که پراید ۲۰ سال است تولید می‌شود و آدم می‌کشد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه توقف خط تولید پراید از عوامل اصلی گران شدن خودرو است، افزود: سازمان استاندارد باید در این سال‌ها خودروسازان را ملزم می‌کرد که خودروی ارزان قیمت برای قشر کم درآمد تولید شود که جایگزین پراید شود، همانطور که پراید جایگزین پیکان شد.

وی افزود: به نظر من در مورد قیمت‌گذاری نمی توان دستوری برخورد کرد چرا که قیمت خودرو باید توسط عرضه و تقاضا تعیین شود و خودروسازان و مدیران خودروسازی برای کمک به کنترل قیمت‌ها باید تلاش کنند تولید را افزایش دهند.

نماینده مردم سبزوار در مجلس همچنین گفت: در شرایطی که هم تولید پراید متوقف شده، هم واردات به خاطر تحریم انجام نمی‌شود و هم سایر خودروها به اندازه نیاز وجود ندارد و قیمت ها برای قشر کم درآمد بالاست، متقاضیان خودرو مجبورند به همین میزان خودروهای موجود روی بیاورند که باعث می‌شود حاشیه سود برای دلالان ایجاد شود و قیمت‌ها بالا برود.

سبحانی‌فر با بیان اینکه ورود شورای رقابت به موضوع قیمت خودرو کارساز نیست، ادامه داد: باید ابتدا سازمان استاندارد از تصمیم خود کوتاه بیاید، توقف خط تولید پراید تعلیق شود و بعد تولید افزایش پیدا کند و متقاضیان البته با ضابطه ثبت نام کنند.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس با تاکید بر ضرورت اعمال محدودیت برای ثبت نام خودرو ادامه داد: نباید به کسانی که در یکی دو سال اخیر خودرو گرفتند و اعضای زیر ۱۸ سال خانواده‌هایشان خودرو تعلق بگیرد و اگر در دوره ۳ تا ۶ ماه خودرو برای گارانتی نیامد محدودیت ایجاد شود که خودروها دپو نشود. همزمان با این کار هم باید خط تولید یک خودروی ارزان قیمت دیگر راه‌اندازی شود. این دست اقدامات می‌تواند به کنترل بازار کمک کند.

وی با بیان اینکه واردات خودروی چینی هم در حال حاضر ممنوع شده، یادآور شد: در چنین شرایطی وقتی جلوی تولید هم گرفته شود طبیعی است که قیمت آن افزایش پیدا می‌کند.

سبحانی‌فر در پایان یادآور شد: به نظر من با یکسری اقدامات مدیریتی از جمله در مدیریت کلان وزارت صنعت و سازمان استاندارد و خودروسازی‌ها می‌شود جلوی افزایش قیمت‌ها را گرفت و بازار را کنترل کرد.

منبع: ایسنا 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
0
2
عامل گرانی سیاست خود نظام و اخاذی ازجیب مردم است.مردم میدانند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
0
2
همه کلاه بردارند خدای دزدن
علي
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
0
1
آخه اين چه حرفيه؟؟ توقف توليد پرايد ؟؟؟ پس چذا خودروهاي ويتي گران شده ؟؟ آنم توليدش متوقف شده ؟؟
علي
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
0
0
آخه اين چه حرفيه؟؟ توقف توليد پرايد ؟؟؟ پس چذا خودروهاي ويتي گران شده ؟؟ آنم توليدش متوقف شده ؟؟
علي
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
0
0
آخه اين چه حرفيه؟؟ توقف توليد پرايد ؟؟؟ پس چذا خودروهاي ويتي گران شده ؟؟ آنم توليدش متوقف شده ؟؟
علي
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
0
0
آخه اين چه حرفيه؟؟ توقف توليد پرايد ؟؟؟ پس چذا خودروهاي ويتي گران شده ؟؟ آنم توليدش متوقف شده ؟؟
علي
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
0
0
آخه اين چه حرفيه؟؟ توقف توليد پرايد ؟؟؟ پس چذا خودروهاي ويتي گران شده ؟؟ آنم توليدش متوقف شده ؟؟
علي
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
0
0
آخه اين چه حرفيه؟؟ توقف توليد پرايد ؟؟؟ پس چذا خودروهاي ويتي گران شده ؟؟ آنم توليدش متوقف شده ؟؟
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->