نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و شفیلد| برونو، ستاره بی‌نقص نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و اورتون| پایان رویاپردازی با کلوپ حال ناخوش کشتی مشهد حضور تماشاگران زن در بازی پرسپولیس و آلومینیوم ممنوع شد + عکس مشکلات بی‌شمار ورزشگاه تختی در دوره مدیریت هیات فوتبال | حتی کاور چمن هم نداشتند! ثبت نام مجدد کاندیدا‌های هیات فوتبال خراسان یک تخلف بزرگ است | اهمال کاری هیات در روند برگزاری انتخابات مسجل است  پرسپولیس در جستجوی جام حذفی| جمعه شب حساس سرخ‌ها در اراک واکنش درویش به برکناری از پرسپولیس حذف ستاره‌های لوگوی سرخابی در آئین واگذاری شمسایی: به اولین هدفمان که صعود به جام جهانی بود، رسیدیم یزدانی: حضور ورزشکارانی مثل تیلور اعتبار کشتی المپیک را بالا می‌برد نتیجه و ویدئو خلاصه بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | سلام یوزهای ایرانی به جام جهانی خطیر: حق امضای استقلال همچنان با من است پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند وزیر ورزش و جوانان: امروز نقطه عطفی در تاریخ ورزش کشور است پائز نیامده والیبالیست‌ها را به خط کرد غیبت حسن یزدانی در اردوی تیم ملی کشتی آزاد سرمربی تیم ملی والیبال وعده المپیک پاریس را داد! پخش زنده بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین توافق بیغم با مس + عکس
سرخط خبرها

خانم گل آسیا زانوی خود را به تیغ جراحان سپرد

  • کد خبر: ۳۷۵۹۳
  • ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۷
خانم گل آسیا زانوی خود را به تیغ جراحان سپرد
صبح روز گذشته ۱۴ مرداد، خانم گل آسیا زانوی خود را به تیغ جراحان مشهدی سپرد تا بتواند دوباره به روز‌های اوجش در میدان فوتسال بازگردد و خود را آماده جام‌جهانی کوچک برزیل کند.
مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ صبح روز گذشته ۱۴ مرداد، خانم گل آسیا زانوی خود را به تیغ جراحان مشهدی سپرد تا بتواند دوباره به روز‌های اوجش در میدان فوتسال بازگردد و خود را آماده جام‌جهانی کوچک برزیل کند. در سالی که این بازیکن در بین ۱۰ فوتسالیست برتر جهان قرار گرفت و در نظرسنجی سال گذشته فوتسال پلنت نیز قرار گرفته بود و در کنار آن عنوان خانم‌گلی لیگ برتر را هم به خود اختصاص داده بود، اتفاقی برای شیربیگی رقم خورد که هر ورزشکاری از آن هراس دارد و از ناحیه زانو دچار آسیب‌دیدگی شدید شد.
 
حدود ۷ ماه پیش این حادثه برای بهترین گل‌زن آسیا و ایران در یکی از دیدار‌های لیگ برتر رقم می‌خورد و از آن زمان تابه‌امروز او دیگر هیچ‌گاه نتوانست همان سارای همیشگی در زمین باشد. برخلاف احتمالاتی که درباره پارگی رباط زانوی شیربیگی داده می‌شد، مشکل او پارگی مینیسک خارجی بود که طی ۲ ساعت عمل جراحی در بیمارستان سینای مشهد برطرف شد. همچنین کیستی که در کنار مینیسک زانوی او به وجود آمده بود، برداشته شد و براساس احتمالی که پزشکان می‌دهند، او می‌تواند حدود ۷۰ روز دیگر پابه‌توپ شود.


ازدست‌دادن برترین گل‌زن

تیمی که او برای آن در این فصل به میدان می‌رفت، در کورس قهرمانی بود و آسیب‌دیدگی او قطعا می‌توانست ضربه بزرگی به تیم هیئت فوتبال خراسان رضوی بزند؛ به‌همین‌خاطر ازآن‌پس شیربیگی به‌تن‌هایی تمرین می‌کرد و بازیکن شماره ۱۵ مشهدی‌ها با زانوبند مشکی و آرام و محتاط‌تر از همیشه در زمین دیده می‌شد.
 
شریف نیز تاجایی‌که می‌توانست، کمتر او را در ترکیب قرار می‌داد و سعی می‌کرد با غلامی، آرمات، محمدی، توفیقی‌نسب و کلاتی، دیدار‌ها را پشت‌سر بگذارد. شیوع ویروس کرونا لیگ را نیمه‌تمام گذاشت، اما بلاتکلیفی و امروزوفردا‌کردن فدراسیون، تمام محاسبات تیم‌ها را برهم زد و درنهایت در مردادماه بازی سرنوشت‌ساز مشهدی‌ها باوجود همان مصدومیت شیربیگی برگزار شد و آن‌ها با قبول شکست از رسیدن به فینال بازماندند و به‌عنوان سومی مشترک بسنده کردند. به‌این‌ترتیب دیگر دلیلی برای به‌تعویق‌انداختن عمل جراحی زانوی شیربیگی وجود نداشت و با پرداخت هزینه‌های این عمل ازسوی هیئت‌فوتبال خراسان رضوی، مینیسک شیربیگی درمان شد.


بلاتکلیفی لیگ، دلیل تأخیر در جراحی بود

دراین‌میان، اما صحبت‌های زیادی گفته می‌شود، اینکه چرا این جراحی زودتر انجام نشد و بیش از ۶ ماه برای تصمیم‌گیری طول کشید و اینکه شاید در صورت عمل زودتر، خانم گل لیگ می‌توانست مشهدی‌ها را به فینال برساند. درهمین‌خصوص فاطمه شریف، سرمربی تیم هیئت فوتبال خراسان رضوی که در ابتدای فصل با رؤیای قهرمانی و آوردن بهترین‌ها به مشهد پابه‌میدان گذاشته بود، می‌گوید: حقیقت این است که ما می‌توانستیم همان اوایل اسفندماه که دیدار با مس رفسنجان لغو شد، عمل جراحی را داشته باشیم؛ اما در آن زمان هیچ‌چیز در پیش‌روی ما روشن نبود. حتی به‌صورت جدی گفته شد در فروردین‌ماه مسابقات از سر گرفته می‌شود و ما نیز برای بازی مهم بعدی به او نیاز داشتیم، اما کرونا همه‌چیز را تغییر داد و آن‌قدر همه‌چیز پیچیده شد که تصمیم‌گیری نیز دراین‌باره به تعویق افتاد.
 
او ادامه می‌دهد: در همان زمان نیز پزشک شیربیگی تشخیص داد او می‌تواند به تمرین و بازی ادامه دهد، به‌شرطی‌که بتواند درد را تحمل کند. همین‌طور هم شد و او باوجود درد در زمین ظاهر می‌شد، اما متأسفانه آسیب شدیدتر بود و به او اجازه بازی همیشگی را نداد. ازسوی‌دیگر شک داشتیم که بازی‌های تیم ملی چه زمانی برگزار می‌شود. نمی‌خواستیم او را برای بازی‌های تیم ملی از دست بدهیم و خود سارا نیز از بابت تصمیم‌گیری برای عمل جراحی استرس داشت.
 
سرمربی نماینده مشهد در لیگ برتر تصریح می‌کند: شاید اگر وضعیت کرونا و لیگ مشخص بود، می‌توانستیم در اواخر سال عمل جراحی را انجام دهیم و حتی سارا به بازی دور برگشت لیگ برتر که هفته گذشته برگزار شد، می‌رسید. درآن‌صورت قطعا نتیجه دیگری در میدان رقم می‌خورد. به‌هر‌حال سرنوشت به شکل دیگری پیش رفت.


شیربیگی در جام‌جهانی کوچک

شریف خاطرنشان می‌کند: خداراشکر عمل به‌خوبی انجام شد و قرار است از چند روز دیگر فیزیوتراپی را آغاز کند. آن‌طور که پیش‌بینی می‌شود، حدود ۲ ماه دیگر می‌توانیم شیربیگی را در زمین و بازی داشته باشیم. اولین رویدادی که در پیش داریم، جام‌جهانی کوچک برزیل است که فدراسیون در حال رایزنی برای اعزام تیم ملی دختران ایران به این مسابقات است. قرار است اسپانسری این هزینه را برعهده بگیرد، زیرا هزینه سفر به این مسابقات زیاد است. در این صورت آذرماه باید به میدان برویم و تا آن زمان قطعا شیربیگی می‌تواند برای تیم ملی ایران بازی کند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->