بانک مرکزی: کارت‌های عضو شتاب کارگزاری‌های بورسی باید متوقف شود اطلاعیه مهم ایران خودرو برای کسانی که ثبت نام انجام داده اند | مهلت ۶ روزه برای انتخاب روش فروش خودرو نرخ بهره بین بانکی در آستانه ۲۴ درصد قرار گرفت مستاجران تا پول رهن را نگرفتند، خانه را تخلیه نکنند! کشف و ضبط محموله ۱۵ تنی گوشت احتکارشده در مشهد + عکس و جزئیات «نبود امنیت شغلی» دغدغه کارگر؛ «نبود کارگر ماهر» دغدغه کارفرما در شش‌ماهه دوم امسال، ۲ میلیون خانواده خراسانی به فیبر نوری متصل می‌شوند  ارز مسافری به مرکز مبادله می‌آید کم‌توجهی شورای عالی کار به انتظارات برحق کارگران نرخ خودرو در بازار آزاد شنبه (۳ شهریورماه ۱۴۰۳) نرخ واقعی گندم اعلام شد (۳ شهریور ۱۴۰۳) تاریخ قرعه‌کشی ایران خودرو در سال ۱۴۰۳ + زمان اعلام نتایج (خبر غیر رسمی) انتظار کارگران از وزیر جدید کار چیست؟ قیمت ارز‌های دیجیتال در بازار امروز شنبه (۳ شهریور ۱۴۰۳) | بیت‌کوین صعود کرد بیش از ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر هوایی عازم عراق شده‌اند ۲۵ درصد صنایع تبدیلی کشور در خراسان‌رضوی فعالیت دارند دامنه نوسان «مثبت و منفی ۲ درصد» تا اطلاع ثانوی در معاملات سهام باقی می‌ماند قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (۳ شهریور ۱۴۰۳) قیمت گوشت قرمز در بازار امروز (۳ شهریور ۱۴۰۳) | کاهش مصرف سالیانه گوشت قرمز مهلت خرید ارز اربعین امروز (۳ شهریور ۱۴۰۳) تمام می‌شود هشدار به مالکان ۵۰۰ هزار خانه خالی، تنها یک هفته فرصت دارید! آخرین تورم دولت سیزدهم اعلام شد وزیر جهاد کشاورزی: پول گندمکاران تا پایان شهریور سال جاری تسویه می‌شود ترخیص ۱۵۵۰۴ دستگاه خودرو سواری از گمرکات در پنج ماهه نخست سال جاری تولید زعفران امسال به ۳۵۰ تن می‌رسد | زعفران تولیدی به ۶۰ کشور دنیا صادر می‌شود
سرخط خبرها

نقدینگی مهم‌ترین دغدغه امروز صنعتگران

  • کد خبر: ۳۷۷۹۶
  • ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰
نقدینگی مهم‌ترین دغدغه امروز صنعتگران
معاون طرح و برنامه وزارت صمت گفت: بدون شک نقدینگی مهم‌ترین دغدغه امروز صنعتگران است؛ اگر چه اقدامات مناسبی در این حوزه انجام شده، اما به هیچ عنوان کافی نیست.

به گزارش شهرآرانیوز، سعید زرندی، معاون طرح و برنامه وزارت صمت تولید را حلال مشکلات کشور دانست و گفت: بدون شک نقدینگی مهم‌ترین دغدغه امروز صنعتگران است؛ اگر چه اقدامات مناسبی در این حوزه انجام شده، اما به هیچ عنوان کافی نیست.

 

به گفته این مقام مسئول بیش از ۷۱ هزار واحد صنعتی فعال در این حوزه وجود دارند که برای ادامه فعالیت نیاز به سرمایه در گردش دارند.

 

او افزود:  شرایط تورمی نیاز به نقدینگی را به طور چشمگیری افزایش می‌دهد. مجموع این صحبت‌ها به معنای تورم تولید است که در سال ۹۷ به ۶۰ درصد رسید و امسال حدود ۳۷ درصد بوده، پس نیاز به نقدینگی بسیار افزایش پیدا کرده است.

 

او بیان کرد: طبق گفته بانک مرکزی در سال ۹۸ حدود ۹۱۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات در کشور جا به جا شده که تخمین زده‌اند حدود ۳۲۰ هزار میلیارد آن در حوزه صنعت باشدو این در حالی است که طبق مطالعات ما حوزه صنعت حداقل به ۵۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه احتیاج داشته است و این فاصله حدود ۲۰۰ هزار میلیاردی نیاز به حل شدن دارد.

 

زرندی تصریح کرد: مطالعات ما نشان می‌دهد که حداقل ۷۵ هزار میلیارد تومان سرمایه ثابت باید در کشور تزریق شود تا طرح‌های نیمه‌تمام به اتمام برسد و حدود ۵۲۵ هزار میلیارد تومان هم به سرمایه در گردش نیاز داریم. یکی از راه‌های تامین این نقدینگی طرح‌هایی است که با بانک‌ها برای ارائه تسهیلات داریم که سالانه به ۳۰ تا ۴۰ هزار میلیارد تومان می رسد و در قالب طرح رونق تولید انجام می‌شود.

 

معاون طرح و برنامه وزارت صمت گفت: گاهی این واحدها به دستگاه‌های لازم هم تجهیز شده‌اند و به سرمایه کوچکی برای آغاز فرایند تولید احتیاج دارند. ما باید سرمایه گذارهای جدید را بیشتر ترغیب به سرمایه گذاری در واحد‌های از کار افتاده کنیم چرا که راه اندازی واحد جدید هزینه و زمان بیشتری را احتیاج دارد.

 

او ادامه داد: با تحقیقات انجام شده مشخص شد حدود ۱۲ هزار و ۸۰۰ طرح با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در کشور داریم که از این تعداد حدود ۳ هزار ۸۰۰ واحد پیشرفت بالای ۸۰ درصد دارند؛ یعنی می‌توانند تا یک سال آینده به بهره برداری برسند و به همین دلیل یکی از برنامه‌های جدی ما تکمیل طرح‌های با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد است.



منبع: باشگاه خبرنگاران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->