رونمایی از محتوای آموزشی آمادگی دربرابر زلزله برای کودکان دارای معلولیت | این طرح، سرآغاز ایمنی بیشتر در مدارس استثنایی است

  • کد خبر: ۳۷۹۴۵۷
  • ۲۶ آذر ۱۴۰۴ - ۱۰:۳۴
رونمایی از محتوای آموزشی آمادگی دربرابر زلزله برای کودکان دارای معلولیت | این طرح، سرآغاز ایمنی بیشتر در مدارس استثنایی است
معاون وزیر آموزش‌وپرورش و رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی کشور گفت: محتوای آموزشی آمادگی بربرابر زلزله برای کودکان دارای معلولیت، می‌تواند زمینه حرکت آموزش‌وپرورش استثنایی به سمت مدارس ایمن و فراگیر را فراهم کند

به گزارش شهرآرانیوز؛ سالار قاسمی در آیین رونمایی از محتوای آموزشی آمادگی در برابر زلزله ویژه کودکان دارای معلولیت که امروز (چهارشنبه، ۲۶ آذر ۱۴۰۴) برگزار شد، اظهار کرد: این برنامه می‌تواند زمینه حرکت آموزش‌وپرورش استثنایی به سمت مدارس ایمن و فراگیر را فراهم کند؛ مدارسی که در آن آموزش‌ها صرفاً محدود به انتقال دانش نبوده، بلکه منجر به تغییر رفتار و یادگیری واقعی دانش‌آموزان شوند.

قاسمی با اشاره به مأموریت سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی کشور گفت: این سازمان بیش از سه دهه به‌عنوان نهادی تخصصی فعالیت می‌کند و برای دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه برنامه‌های متنوع آموزشی، پرورشی و توان‌بخشی دارد و تنها سازمان آموزش و پرورش است که از پژوهشکده تخصصی برخوردار است؛ موضوعی که ضرورت انجام فعالیت‌های علمی، پژوهشی، تخصصی، ملی و بین‌المللی را در این حوزه نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی، برنامه‌ریزی آموزشی، پرورشی و توان‌بخشی با هدف دستیابی دانش‌آموزان به استقلال فردی، اجتماعی و اقتصادی است، افزود: یکی از کارکرد‌های اصلی محتوا‌های آموزشی که امروز از آن رونمایی شد، آموزش خودمراقبتی، تاب‌آوری و توانایی حفاظت از خود در شرایط بحران برای دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه است.

معاون وزیر آموزش‌وپرورش با تأکید بر رویکرد شبکه‌ای و بین‌بخشی سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی تصریح کرد: اجرای موفق چنین برنامه‌هایی تنها در سایه همکاری و هم‌افزایی نهاد‌های مختلف امکان‌پذیر است و پژوهشگاه‌ها، نهاد‌های بین‌المللی، سازمان بهزیستی، مدیریت بحران، جمعیت هلال‌احمر، نهاد‌های مدنی و خانواده‌ها باید در یک شبکه منسجم همکاری کنند تا پایداری و اثربخشی آموزش‌ها تضمین شود؛ چرا که بسیاری از آسیب‌ها با آموزش صحیح قابل مدیریت است و این امر در راستای تحقق عدالت آموزشی قرار دارد.

در ادامه معاون وزیر با اشاره به سه اصل اساسی برای تولید محتوای آموزشی ویژه دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه تصریح کرد: اولین اصل دسترس‌پذیری و مناسب‌سازی محتوا برای تمامی گروه‌های دانش‌آموزی است و دومین اصل فراگیر بودن محتوای آموزشی است، یعنی این که محتوا‌های آموزشی با مشارکت نهادها، سازمان‌ها، متخصصان، انجمن‌های تخصصی، نهاد‌های مدنی تولید شوند.

وی با اشاره به اصل سوم گفت: سومین اصل مشارکت‌پذیری ذی‌نفعان به‌ویژه خود دانش‌آموزان است، چرا که بدون نقش‌آفرینی آنان، تولید محتوای آموزشی باکیفیت و اثربخش امکان‌پذیر نخواهد بود.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.