نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رفت بوروسیا دورتموند و پاری‌سن‌ژرمن| امباپه در حسرت فینال؟ جدول لیگ برتر ایران پس از پایان هفته بیست و پنجم (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) | صدر کماکان در تسخیر آبی‌ها پخش زنده بازی النصر و الخلیج در جام حذفی عربستان+ تماشای آنلاین نتیجه بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر(۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ ویدئو گل‌ها| خواب آور و بی‌فایده! ویدئو خلاصه بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر(۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) همه‌کاره استقلال به‌دنبال مربی خارجی سهمیه خارجی پرسپولیس کاهش پیدا کرد نتیجه بازی استقلال و تراکتور در لیگ برتر (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)| تساوی دل‌سردکننده ویدئو خلاصه بازی استقلال و تراکتور در لیگ برتر فوتبال(۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترکیب پرسپولیس برای بازی با سپاهان اعلام شد | بیرانوند در ترکیب اصلی پخش زنده بازی دورتموند و پاری سن ژرمن در لیگ قهرمانان اروپا + تماشای آنلاین فن دایک در رادار بایرن مونیخ ستاره سابق پرسپولیس مربی تیم ملی شد اوبلاک در لیست فروش اتلتیکومادرید پخش زنده بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر + تماشای آنلاین اعلام ترکیب استقلال مقابل تراکتور پخش زنده بازی تراکتور و استقلال در لیگ برتر + تماشای آنلاین سرمربی برزیلی پرسپولیس جزو ۱۰ مربی گران ایران هم نیست محرومیت اسماعیلی‌فر و تغییر خط دفاعی پرسپولیس مقابل سپاهان اعلام ترکیب تراکتور مقابل استقلال
سرخط خبرها

آسیا برای شهرخودرو؛ خیلی دور، خیلی دورتر!

  • کد خبر: ۳۸۰۰۱
  • ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶
آسیا برای شهرخودرو؛ خیلی دور، خیلی دورتر!
شهرخودرو با تساوی مقابل استقلال، حالا برای رسیدن به لیگ قهرمانان به چیزی شبیه معجزه نیاز دارد.
مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ قاضی جنجالی در سوت پایانی می‌دمد و ۲۲ بازیکن درون زمین به اضافه اعضای کادر فنی و هزاران هزار هوادار عنابی‌های مشهد و آبی‌های پایتخت که از طریق گیرنده‌های تلویزیونی نبرد حساس هفته را دنبال می‌کردند، عصبانی‌تر از همیشه به تحلیل داوری بحث‌برانگیز این مسابقه می‌پردازند؛

نبردی میان شهرخودرو مشهد و استقلال تهران در ورزشگاه شیک شهر مشهد که با تساوی پُرگل و جذاب ۲ بر ۲ همراه بود، اما به کار هیچ‌کدام از ۲ تیم نیامد. نه استقلال از ایستگاه مشهد آسیایی‌شدنش قطعی شد و نه شهرخودرو توانست از شکست سپاهان برابر نساجی سود ببرد و در کورس سهمیه آسیایی، زرد‌های اصفهانی را جا بگذارد؛ دیداری که البته با سوت‌های بحث‌برانگیز، صدای طرفین مسابقه را درآورده بود و آخر هم هیچ‌کس نفهمید متضرر اصلی کدام تیم است؛
 
استقلال یا شهرخودرو؟ از طرفی این دیدار حاشیه‌های بیرون ورزشگاه هم کم نداشت. از ماجرای تجمع هواداران استقلال بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محل اقامت این تیم بگیرید تا هوادارانی که به امید دیدن ستاره‌های محبوبشان اطراف ورزشگاه امام رضا (ع) می‌چرخیدند. به‌هرتقدیر توقف عنابی‌ها و آبی‌ها در ایستگاه مشهد، معادلات آسیایی شدن تیم‌های مدعی را پیچیده‌تر کرد.

اینجا ببینید: صحبت‌های تند مالک شهرخودرو در خصوص داوری بازی با استقلال+ویدئو

۲ بازی و ۱۰۰ امتیاز!

همان‌قدر که کسب ۶ امتیاز جدال شهرخودرو برابر استقلال و تراکتور در هفته‌های گذشته حائزاهمیت بود، حالا ۲ بازی باقی‌مانده برای نماینده مشهد در لیگ برتر فوتبال کشور حکم مرگ‌وزندگی دارد؛ ۲ بازی که باید گفت ۶ امتیاز ندارد، ۱۰۰ امتیاز دارد! شهرخودرو که هنوز بعد از حضور سهراب روی نیمکت این تیم بردی به دست نیاورده است، در شرایط حساس کنونی به ۲ پیروزی پیاپی نیاز دارد؛ پیروزی‌هایی که باید ابتدا خارج از خانه و برابر سپاهان و سپس در ورزشگاه خانگی و مقابل نساجیِ اوج‌گرفته به دست بیاید. نکته جالب آن است که شهرخودرو در نیم‌فصل اول با یحیی گل‌محمدی مقابل سپاهان و نساجی به‌ترتیب به ۲ تساوی یک‌بر‌یک و صفر-‌صفر دست یافته بود؛ یعنی شهرخودرو در دوران اوجش با گل‌محمدی فقط ۲ امتیاز از این ۲ حریف گرفته بود و حالا کار سهراب بختیاری‌زاده و تیم به دور از آمادگی‌اش، سخت‌تر از همیشه است.


۶ امتیازی‌های مرگ‌بار

شهرخودرو در مسیر آسیایی‌شدن لیگ نوزدهم ۴ رقیب مستقیم دارد؛ استقلال، تراکتور، فولاد و سپاهان. چهارتیمی که هر کدام از شانس‌های تقریبا برابری در ادامه مسیر برخوردارند و شاید دراین‌بین تنها شانس سپاهان از ۳ رقیب دیگر کمتر باشد. باوجود‌این سپاهان، شهرخودرو، فولاد و تراکتور هر کدام یک بازی شش‌امتیازی مستقیم با هم دارند و استقلال ۴۹ امتیازی دراین‌میان تنهاتیمی است که می‌تواند از توقف حریفان در بازی رودررو بهترین بهره را ببرد. سپاهان و شهرخودرو هفته بیست‌ونهم در اصفهان جدال شش‌امتیازی مرگ‌باری را دارند که توقف هر تیم یا هر ۲ تیم به سود رقبا خواهد بود. درسوی‌دیگر فولاد و تراکتور نیز در هفته پایانی فینالی غیرقابل پیش‌بینی در جهنم اهواز خواهند داشت؛ فینالی که می‌تواند یکی از ۲ تیم را به آسیا بفرستد و ممکن است با یک تساوی تلخ، کام رقبا را شیرین کند. ۲ بازی شش‌امتیازی این ۴ رقیب بی‌تردید به کام آبی‌های پایتخت است که با فرهاد مجیدی به نایب‌قهرمانی و کسب سهمیه آسیایی چشم دوخته اند.


قعرنشینان تعیین کننده

شاهین بوشهر، پیکان، سایپا و پارس جنوبی جم، ۴ تیم درمعرض‌سقوط و قعرنشین هستند که هر کدام می‌توانند در سرنوشت مدعیان سهمیه آسیایی تأثیرگذار باشند. شاهین و پیکان در ۲ هفته باقی‌مانده رقبای استقلال مجیدی هستند و پارس و سایپا هم فولاد نکونام را در تیررس دارند؛ البته پیکان با سپاهان و شاهین بوشهر نیز با تراکتور بازی خواهند داشت، تیم‌هایی که با توجه به خطر سقوطشان پیش از اینکه بخواهند برای هر کدام از مدعیان به میدان بروند، برای بقای خود و حفظ جان به آوردگاه مستطیل سبز قدم خواهند گذاشت. دراین‌بین شاید جدال شهرخودرو و نساجی در هفته پایانی و نبرد تراکتور و ماشین‌سازی بازی‌های روی کاغذ به‌ظاهر‌ساده‌تری برای مدعیان آسیایی‌شدن باشد. البته نباید فراموش کرد نساجی با بمب‌افکن مرگ‌بارش، میری، هفته پیش نیز کام امیرقلعه‌نویی را در اصفهان تلخ کرد و حالا هیچ بعید نیست در ورزشگاه شیک و هموار امام‌رضا (ع) مشهد هم قلب شهرخودرویی‌ها را نشانه بگیرد. بی‌تردید ساده‌ترین بازی باقی‌مانده مدعیان، نبرد تراکتور و ماشین‌سازی، ۲ تیم همشهری و هم‌مالک است که نمی‌تواند برای شاگردان ساکت الهامی دردسرساز باشد.

بیشتر بخوانید: نتایج شب نخست هفته بیست و هشتم+ جدول لیگ برتر

فرصتی برای فرصت‌سوزی نیست

شهرخودرو طی چند هفته گذشته بار‌ها هدیه امکان صعود در جدول را که رقبا برایش فرستادند، ندیده پس فرستاد. شاگردان سهراب بختیاری‌زاده در هفته بیست‌و‌پنجم و درحالی‌که تراکتور و پرسپولیس، سپاهان و فولاد را برده بودند، مقابل پارس جنوبی جم در عین ناباوری با نتیجه ۲ بر ۱ مغلوب شدند. عنابی‌ها هفته بیست‌و‌ششم هم درحالی‌که استقلال مقابل نساجی متوقف شده بود، باز هم نتوانستند برنده باشند و با ۳ امتیاز بازی تراکتور در مشهد خود را در جدول بالا بکشند. شهرخودرویی‌ها در هفته بیست‌و‌هفتم و در شب تساوی فولاد و تراکتور و شکست سپاهان، از پسِ نفت آبادان برنیامدند تا دل هواداران مشهدی بیش از‌پیش بسوزد. آن‌ها این هفته هم که سپاهان یک باخت ناباورانه مقابل نساجی داشت و خودشان هم شایستگی پیروزی برابر استقلال را داشتند، باز با تساوی ۲ بر ۲ متوقف شدند تا افسوس بزرگ دیگری بر دل فوتبال‌دوستان مشهدی بماند. عنابی‌ها که از ۵ بازی اخیر خود ۴ تساوی و یک شکست در کارنامه دارند، دیگر حتی فرصت یک لحظه غفلت و موقعیت‌سوزی ندارند. آن‌ها از ۲ بازی باقی‌مانده فقط و فقط ۶ امتیاز می‌خواهند؛ شش‌امتیازی که شاگردان سهراب را به بازی انتحاری برابر رقبای خود وادار خواهد کرد، انتحاری شهرخودرو برای مرگ یا زندگی!
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->