به گزارش شهرآرانیوز، عضو کمیسیون عمران در مجلس، در مراسم گرامیداشت هفته حملونقل، ضمن قدردانی از نقش حیاتی وزارت راه و شهرسازی در مقابله با بحرانها، به پروژههای زیرساختی از جمله راهآهن شلمچه–بصره اشاره کرد و گفت: با ورود مستقیم رئیسجمهور و پیگیریهای انجامشده، پروژه بهصورت جهادی در حال اجراست و پل این مسیر تا اربعین تکمیل خواهد شد.
عضو کمیسیون عمران در مجلس همچنین با انتقاد از نبود پنجره واحد در مرزها گفت: در مرز شلمچه که بیشترین ظرفیت صادراتی منطقه را دارد، نبود پنجره واحد موجب تأخیر در صادرات و واردات شده و تاجر مجبور است با بخشنامههای متعدد دستگاهها مواجه شود.
یوسفی در ادامه به موضوع نوسازی ناوگان حملونقل پرداخت و گفت: کاهش مصرف انرژی و شدت انرژی، بدون نوسازی ناوگان ممکن نیست؛ امروز قیمت یک اتوبوس به حدود ۳۵ میلیارد تومان رسیده و بازگشت سرمایه مشخصی ندارد، در حالی که باید یارانه صرفهجویی انرژی پیش از خرید، پرداخت شود.
وی افزود: ظرفیت تولید داخل وجود دارد، اما بخشی از نیاز ناوگان باید از طریق واردات تأمین شود؛ در غیر این صورت هم مصرف سوخت بالا میرود، هم جریمه میدهیم و هم ناوگان گران و بعضاً با کیفیت پایین تحویل میگیریم.
نماینده مردم اهواز، کارون، حمیدیه و باوی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آمار تلفات جادهای تصریح کرد: طبق ماده ۲۳ قانون جرایم رانندگی، منابع قابلتوجهی برای ایمنسازی راهها پیشبینی شده، اما بهدرستی تخصیص نمییابد.
یوسفی در پایان با تأکید بر ضرورت فعال شدن ستاد ملی گذر گفت: مدیریت واحد در مرزها و پایانهها، تعارض منافع بین دستگاهها را برطرف میکند؛ مرزها پیشانی تجارت کشور هستند و اگر مدیریت آنها به وزارت راه سپرده شود، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.