برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد! پخش زنده بازی ایران و ترکمنستان (۷ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین حضور لیگ برتری‌ها و لژیونرها در جام فوتسال رمضان مشهد زنان هاکی ایران همچنان می‌تازند
سرخط خبرها

برگزاری مراسم قرعه کشی لیگ برتر والیبال کشور و سهمیه ای که از مشهد خواهد سوخت

  • کد خبر: ۳۸۱۷۸
  • ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸
برگزاری مراسم قرعه کشی لیگ برتر والیبال کشور و سهمیه ای که از مشهد خواهد سوخت
لیگ برتر والیبال امروز قرعه‌کشی می‌شود و تکلیف برنامه مسابقات و جای‌گیری تیم‌ها در هفته‌های مختلف مقابل یکدیگر مشخص می‌شود. چیزی که این وسط برای هواداران والیبال خراسان رضوی تلخ و سوزناک است، از‌دست‌رفتن سهمیه‌ای است که یکی‌دو سال دل والیبال‌دوستان مشهدی به آن خوش بود.
مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ حالا دوباره جای والیبال خراسان در لیگ برتر خالی خواهد بود و نه‌تن‌ها پیام، بلکه هیچ تیم دیگری از مشهد نمی‌تواند در بالاترین سطح والیبال کشور باشد؛ جایی که بهشت آرزو‌های والیبالی‌هاست و هواداران والیبالی بسیاری از شهر‌های کشور حسرت این را می‌خورند که تیمی از شهرشان در این رقابت‌ها باشد تا هر هفته شاهد هنرنمایی ستارگان والیبال ایران در سالن شهرشان باشند.
 
تیم والیبال سبزجامگان پیام خراسان که ۲ سال در بالاترین سطح والیبال ایران حضور داشت، حالا به مرثیه نابودی رسیده است؛ تیمی که نتوانست در موعد مقرر بدهی‌های میلیاردی‌اش را صاف کند تا از جدول این رقابت‌ها کنار گذاشته شود و تلاش‌های مدیران این تیم هم برای قرار‌گرفتن نام تیمشان در مراسم قرعه‌کشی کارساز نبود. تا‌جایی‌که حالا هیچ نامی از خراسان‌رضوی در جدول قرعه‌کشی لیگ برتر والیبال نباشد! پیام در‌حالی از سطح اول والیبال کشور دور می‌شود که حضور کوتاه نمایندگان والیبال خراسان رضوی در لیگ برتر طی سال‌ها تبدیل به یک دور باطل شده است؛ اتفاقی که همیشه محل بحث و انتقاد اهالی والیبال بوده، گویی والیبال در این خطه با‌ثبات بیگانه است!


والیبال خراسان در دهه ۷۰

دهه ۷۰ برای والیبال خراسان دهه‌ای پُرشکوه و همراه با افتخارات نبود، اما ۳ تیم والیبال شهرداری، چین‌چین و قطعات محوری با حضور در لیگ کشور، چراغ والیبال استان را برای چندصباحی روشن نگه داشتند. شهرداری ۲ سال، چین‌چین ۲ سال و قطعات محوری یک‌سال در این مسابقات حضور داشتند و چهره‌هایی، چون مهدی فعال، رضا تابعی و امیر حسینی در این تیم‌ها بازی کردند و والیبال استان در روز‌هایی که والیبال این‌قدر حرفه‌ای و در عرصه ملی درخشان نبود، سال‌های خوبی را در سطح کشور سپری کرد.


والیبال خراسان در دهه ۸۰

شروع دوباره والیبال خراسان بعد از چندین سال تیم‌داری‌نکردن در لیگ کشور از سال ۸۶ بود؛ سالی‌که بانک صادرات در لیگ کشور به نمایندگی از خراسان تیم‌داری کرد و دوسالی هم حیات داشت. درنهایت مدیران بانک از تیم‌داری پشیمان شدند و عطای کار را به لقایش بخشیدند. بعد از بانک صادرات در سال ۸۸ هیئت والیبال خراسان یک‌سال تیم‌داری کرد. به‌عبارتی هیئت برای آنکه سهمیه استان نسوزد و خراسان در لیگ برتر تیم داشته باشد، زیر پروبال تیم را گرفت و در سال‌هایی که هیئت‌ها منعی برای تیم‌داری در بخش حرفه‌‎ای نداشتند، تیمی را راهی رقابت‌ها کرد. سال ۸۹ نوبت ابومسلم و مالک پُرماجرایش «وفایی» بود. ابومسلم در سال ۸۹ تیم والیبال استان را زیر‌پوشش گرفت؛ پوششی که البته دوام چندانی نداشت و فقط یک‌سال پا بر‌جا بود. همان سال بود که هم تیم فوتبال ابومسلم و هم والیبالش در پایان سال به ورطه نابودی افتادند.


والیبال خراسان در دهه ۹۰

دهه‌۹۰ دهه پُرفروغ والیبال خراسان رضوی بود؛ چنان‌که البته تیم ملی والیبال ایران هم رشد چشمگیری در سطح آسیا و جهان داشت و به یکی از قدرت‌های جهانی بدل شد. والیبالیست‌های خراسانی در ابتدای دهه ۹۰ و در سال ۱۳۹۰ زیر چتر حمایتی مؤسسه مالی اعتباری میزان قرار گرفتند و این مجموعه در سطح عالی باشگاه‌داری خود را آغاز کرد. تیم والیبال میزان که تا سال ۹۳ تیم‌داری کرد، ۲ عنوان چهارمی لیگ برتر را به دست آورد؛ اتفاقی که نوید دهه‌ای درخشان را برای والیبال خراسان و شهر مشهد داشت. اما به‌یک‌باره سال ۹۳ بود که مشکلات این مؤسسه شروع شد و خیلی زود میزان نه در بخش ورزش که در بخش اقتصادی و بانکداری به ورطه نابودی کشیده شد. سال بعد نوبت مؤسسه مالی‌اعتباری ثامن‌الحجج بود که جای میزان را بگیرد و ثامنی که چند‌سالی در هندبال تیم‌داری کرده و نامی برای خود دست‌و‌پا کرده بود، تیم والیبال مشهد را هم زیر چتر خود قرار دهد.
 
تیم والیبال ثامن‌الحجج مشهد در سال ۱۳۹۴ توانست عنوان سومی لیگ برتر را با هدایت جبار قوچان‌نژاد به دست بیاورد. بعد از این موفقیت مؤسسه ثامن‌الحجج هم به گرفتاری میزان دچار شد و خیلی زود کارش به تعطیلی کشید. بعد از آن سال‌های ۹۵ و ۹۶ سال‌های خاموشی والیبال استان در سطح کشور بود. در این سال‌ها هیچ اسپانسری پا پیش نگذاشت تا خراسان‌رضوی در لیگ برتر تیمی نداشته باشد؛ اما سال ۹۷ با آغاز حمایت‌های مالی شورای شهر و شهرداری مشهد از ورزش شهر، این‌بار نوبت تیم والیبال پیام بود که پا به عرصه حیات در لیگ برتر والیبال کشور بگذارد و دست‌کم دوسالی دل هواداران والیبال این خطه به نمایش سبزجامگان خوش باشد؛ دوسالی که از بد روزگار به فرجامی شبیه گذشتگان برای این تیم انجامید.


اختلافات، قاتل پیام!

سبزجامگان پیام مشهد در اولین سال حضورشان در لیگ برتر والیبال در فصل ۹۸-۹۷ توانستند باز هم با هدایت جبار قوچان‌نژاد عنوان سومی لیگ برتر را به دست بیاورند؛ ولی فصل ۹۸-۹۷ با خوش‌کامی یک عنوان به پایان رسید، اما تلخ‌کامی بزرگ با شروع اختلافات میان مالک این تیم و سرمربی آن به پایان رسید، اختلافاتی که کار را به جایی رساند که قوچان نژاد و شیخ‌الاسلامی برای یکدیگر شمشیر بکشند و این وسط، والیبال خراسان از جفای این اختلاف، دوتکه شود. پیام در فصل ۹۹-۹۸ نه‌تن‌ها نتوانست توفیقات فصل قبل را به دست بیاورد، بلکه هر روز و هر ساعت گرفتار حواشی رقت‌باری شد که یادآوری آن‌ها کام جامعه والیبال استان را تلخ می‌کند. بدهی‌های میلیاردی سبزجامگان هم بعد از آنکه مدیریت شهری پای خودش را از این اختلافات و کشمکش‌های نامسئولانه کنار کشید، کمر پیام را شکست؛ تا‌جایی‌که مالک تیم که پیش‌از‌آن متهم بود حتی پول تهیه بطری آب‌معدنی تمرینات تیم را ندارد، نتواند گلیم تیمش را از آب بیرون بکشد! حالا نام پیام در فصل جدید لیگ برتر نیست و هواداران والیبال مشهد بهت‌زده از این سهمیه‌سوزان باید به تماشای مرگ تدریجی رؤیاهایشان در میدان «توپ‌و‌تور» بنشینند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->