پخش زنده بازی بایرن مونیخ و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا + تماشای آنلاین افتتاح بزرگترین نیروگاه خورشیدی پشت بامی کشور در مجموعه موج های آبی مشهد + فیلم یازدهمین تقابل نکونام با تراکتوری‌ها| درانتظار پنجاه و پنجمین بازی اولین تقابل اوسمار با مورایس| آمار‌ها به نفع مرد پرتغالی دفاع اوسمار از تعویض‌هایش مقابل آلومینیوم اراک یزد میزبان والیبال جام باشگاه‌های آسیا شد فرش مشهد میزبان لیگ بسکتبال جوانان کشور مبارزه کاراته‌کاران خراسان‌رضوی در آسیا تاریخ و ساعت بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر | عیارسنجی اوسمار تاریخ و ساعت بازی تراکتور و استقلال در لیگ برتر | تراکتور برای پرسپولیس بازی می‌کند! جریمه ۲۰۰ میلیونی تراکتور بازرسی هم به مسئله انتخابات هیئت فوتبال خراسان رضوی ورود کرد؛ دست نگه دارید، غیرقانونی است! شکست استقلال مطهری را بیمه می کند حضور بیرو مقابل سپاهان قطعی شد نکونام باز هم علیه خطیر سپاهان آخرین شانس اوسمار برای سرمربی‌گری پرسپولیس؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی بارسلونا و والنسیا| حضور در اروپا قطعی شد تعویض کاپیتان های پرسپولیس مقابل سپاهان خروج بردیا سعادت از لیست تیم ملی والیبال اوسمار روی بیرانوند ریسک می‌کند؟
سرخط خبرها

از نمره قبولی داوران تا سوپرگل معین

  • کد خبر: ۳۸۷۳
  • ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۵:۲۰
از نمره قبولی داوران تا سوپرگل معین
مرور عملکرد مشهدی‌ها در بازی‌های این هفته لیگ برتر و دسته‌یک

مرتضی اخوان - هفته نخست لیگ برتر فوتبال و هفته دوم لیگ دسته‌یک در حالی پیگیری شد که مشهدی‌ها چه در مقام بازیکن، چه سرمربی و چه داور توانستند عملکرد قابل‌قبولی از خود ارائه دهند. در لیگ برتر فارغ از عملکرد شهرخودرو، معین عباسیان به‌عنوان یک ستاره مشهدی در جمع نارنجی‌پوشان سایپا کاری کرد کارستان. مرتضی منصوریان و تیم داوری مشهدی هم به اذعان کارشناسان، از پسِ قضاوت دیدار پُرحاشیه سایپا و ذوب‌آهن در فولادشهر برآمدند. در مقام سرمربیگری هم رضا مهاجری با نساجی در اولین دیدار این فصل خود از جهنم ورزشگاه خانگی گل‌گهر سیرجان با یک‌امتیاز به قائمشهر بازگشت تا عملکردش چندان بد نباشد. در لیگ دسته‌یک هم سرمربی مشهدی و کاپیتان کهنه‌کار فوتبال مشهد در میدان‌های خود با کسب تساوی حداقل سرافکنده نبودند.

 

بازیکنان مشهدی
معین عباسیان، ستاره بی‌چون‌وچرای دیدار فولادشهر اصفهان بود؛ جایی که ذوبی‌های میزبان با 2 گل از حریف خود پیش بودند و کسی فکرش را نمی‌کرد تعویض ابراهیم صادقی در دقیقه60، فقط 6 دقیقه فرصت بخواهد تا اول یک پاس گل بدهد و بعد با یک ایستگاهی مهارناپذیر برای دومین‌بار دروازه ذوب‌آهن میزبان را فرو بریزد. معین عباسیان، ستاره مشهدی آسمان فولادشهر برای خودروسازان بود که با درخشش خود زمینه بازگشت رؤیایی نارنجی‌پوشان به بازی را فراهم آورد و دست‌آخر سایپا با 2 گل سلیمانی و گل استثنایی عباسیان، 3بر2 از سد میزبان اصفهانی خود گذشت. در هفته دوم لیگ دسته‌یک فوتبال هم، دیگرمشهدی سرشناس مستطیل سبز که کمتر از یک ماه پیش با قرارگرفتن نامش در فهرست خروج شهرخودرو خراسان، جنجال زیادی به پا کرده بود، در دیدار تیمش برابر آلومینیوم اراک حضور داشت؛ دیداری که با تساوی بدون گل به اتمام رسید تا رضا ناصحی با گل‌ریحان در پایان هفته دوم چهارامتیازی شوند و از همین ابتدای فصل نشان دهند که برای موفقیت، پا در مسیر پُرسنگلاخ لیگ دسته‌یک فوتبال کشور گذاشته‌اند.

 

مربیان مشهدی
رضا مهاجری تنهاسرمربی‌ای است که از مشهد به قائمشهر رفته است و حالا هدایت تیم پُرحاشیه نساجی را به عهده دارد. مهاجری در نخستین گام لیگ امسال در هفته نخست همراه با تیمش به سیرجان سفر کرد تا مقابل تیم تازه‌وارد لیگ نوزدهم صف‌آرایی کند؛ مبارزه‌ای که برنده نداشت، اما با توجه به شوق‌واشتیاق وصف‌نشدنی هواداران گل‌گهر از حضور تیمشان در لیگ برتر، دیداری سخت برای مردان قائمشهر بود. رقابتی که با نتیجه یک‌بریک به پایان رسید تا رضا مهاجری با یک امتیاز و دست پُر به خانه برگردد. دیگرچهره مشهدی مربیان حاضر در لیگ برتر و لیگ دسته‌یک هم رضا عنایتی است. عنایتی که تنهانماینده مربیان مشهدی در لیگ دسته‌یک فوتبال کشور است، بازی نخست تیمش مقابل مس کرمان مدعی را با برتری خانگی 3بر1 پشت‌سر گذاشت و در دومین دیدار در ساوه مقابل خوشه‌طلایی این شهر به تساوی یک‌بریک رسید تا با استراتژی برد خانگی و تساوی در خارج از خانه مسیر خوبی را در لیگ‌یک این فصل پیش بگیرد.

 

داوران مشهدی
انتخاب یک تیم داوری کامل برای قضاوت در هفته نخست بازی‌های لیگ برتر، فرصت هیجان‌انگیزی ازسوی کمیته داوران فدراسیون فوتبال برای جامعه داوری فوتبال مشهد بود؛ جایی که مرتضی منصوریان جوان به‌همراه رضا و یعقوب سخندان وظیفه قضاوت دیدار ذوب‌آهن و سایپا را در فولادشهر اصفهان به عهده گرفتند. مهدی مرجان‌زاده و داریوش صابری‌مطلق هم 2 داور دیگر خراسانی بودند که در تیم داوری تمام‌مشهدی این دیدار به‌عنوان داور چهارم و داور اضافه حضور داشتند؛ قاضیانی که از قضا دیدار پُربرخورد و پُرحاشیه‌ای را قضاوت کردند. دیداری که حرف‌وحدیث و مصاحبه‌های جنجالی بعد از بازی زیاد داشت؛ اما به‌ نظر بیشتر کارشناسان داوری، عملکرد منصوریان و تیم داوری‌اش کاملا درست بود. اخراج علیرضا چراغعلی با دریافت 2 کارت زرد، مهم‌ترین اتفاق بازی بود که صدای ذوبی‌ها را درآورد؛ ولی تصاویر تلویزیونی به‌خوبی نشان می‌دهد که چراغعلی نه‌تنها باید کارت زرد دوم را می‌گرفت، بلکه حتی می‌توانست مستقیما اخراج شود. داور جوان مشهدی در یک صحنه دیگر هم روی صحنه‌ای که ذوبی‌ها اعتقاد به پنالتی داشتند، تصمیم درستی گرفت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->