زمان پخش «گاندو ۳» و «پایتخت ۷» اعلام شد| جزئیات تازه از سریال «پوریای ولی» ساخته مسعود جعفری جوزانی تعطیلی سینماهای کشور به مناسبت شب های احیا و شهادت امام علی(ع) جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۵ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آیا محمدرضا حیاتی از ایران مهاجرت کرده است؟ + فیلم

  • کد خبر: ۳۸۷۵۷
  • ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲
  • ۳
آیا محمدرضا حیاتی از ایران مهاجرت کرده است؟ + فیلم
پیوند خاطرات مخاطبان با خبرهای مهمی که از زبان محمد رضا حیاتی گفته شده‌است، دلیل مهم محبوبیت این گوینده با سابقه خبر صدا و سیما است. برای همین است که وقتی مدتی پیش حاشیه‌هایی برای او پیش آمد، موجی عجیب از شایعات درباره او راه افتاد. حالا این گوینده باسابقه با شکستن سکوت خود توضیحاتی در این باره داده است.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدرضا حیاتی را همه می‌‌شناسیم، مجری و گوینده باسابقه خبر صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران که چند دهه است در تلویزیون حضور دارد. مخاطبان شاهد جوانی، بزرگ‌سالی و میان‌سالی‌ او بوده‌اند، از وقتی جوانی کم‌تجربه بود تا حالا که یکی از باسابقه‌ترین فعالان صداوسیماست او را دیده‌اند، تغییر چهره‌اش را حس کرده‌اند و اخبار بسیار مهمی را از زبان او شنیده‌اند.
چنین شخصیتی پیش از هر چیز در بین مخاطبانش محبوب است و معتمد. از این نظر شاید بشود گفت محمدرضا حیاتی از محبوب‌ترین چهره‌ها در میان مخاطبان برنامه‌های خبر صداوسیماست، حتی شاید در بین همه مخاطبان برنامه‌های تلویزیونی.
پیوند خاطرات مخاطبان با خبرهای مهمی که از زبان او گفته شده‌است، دلیل مهم این محبوبیت است. برای همین است که وقتی مدتی پیش حاشیه‌هایی برای این گوینده باسابقه پیش آمد، موجی عجیب از شایعات درباره او راه افتاد. برخی رسانه‌ها با انتقاد از بیان احساسات شخصی این گوینده برای یکی از خوانندگان آن طرف آب، سعی کردند چهره او را بین مردم تغییر دهند. در مقابل برخی هم از اینکه او را به‌دلیل اینکه صادقانه احساساتش را بیان کرده است، تمجید کردند. اما اگر همه این نظرها را در یک ظرف بریزیم و مخلوط کنیم، می‌بینیم طعم بیشتر نظرها انتقادی است.

طوفانی از اظهارنظرها که محمدرضا حیاتی را در خود فرو برد

ماجرا از این قرار است که محمدرضا حیاتی با حضور در یک برنامه اینترنتی و در پاسخ به اینکه کدام خواننده را دوست دارد، از کارهای هنری یکی از خوانندگان آن طرف آب نام برد و همین طوفانی از اظهارنظرهای مختلف درباره او به پا کرد. طوفانی که شاید بشود گفت تا حد زیادی اعتبار و آبروی این مجری و گوینده خبر باسابقه را در برگرفت و او را در خود فرو برد.
مدت زیادی از این حاشیه‌سازی نگذشته بود که خبر مهاجرت محمدرضا حیاتی بار دیگر مخاطبانش را شوکه کرد. ما در فضای مجازی کلیپ‌ها، عکس‌ها و متن‌هایی از مهاجرت این گوینده باسابقه می‌دیدیم که البته برش‌های نامفهومی از تصاویر و کلیپ‌ها بودند و نمی‌شد اطمینان حاصل کرد که این گوینده باسابقه واقعا مهاجرت کرده است.
با این حال فضاسازی‌ها و حاشیه‌سازی‌ها ادامه یافت و نظرهای مختلفی درباره او در فضای مجازی منتشر شد.

وقتی گوینده باسابقه سکوت خود را می‌شکند

محمدرضا حیاتی پس از همه این حواشی سرانجام تصمیم گرفت به سکوت خود و شایعات منتشرشده پایان دهد.
او در گفت‌وگو با یکی از خبرگزاری‌ها درباره قطع همکاری‌اش با تلویزیون گفته است: «الان ۵ سال است که بازنشسته شده‌ام، اما همکاری‌ام را با بخش خبر در صداوسیما ادامه دادم. این اواخر در مصاحبه‌ با یک شبکه اینترنتی، مطالبی بیان شد که شاید از نظر عده‌ای جالب نبود و باعث شد همکاری‌ام با صداوسیما مدتی قطع شود.»
این مجری درباره نام‌بردن از ابی (ابراهیم حامدی) هم توضیح داده است: «آن مطلبی هم که بیان کردم از این نظر که ترانه‌های آن خواننده را دوست دارم و با آن خاطره دارم، از نظر حرفه‌ای و هنری عرض کردم. وقتی آدم کار هنری را مثال می‌زند، کاری ندارد که آن هنرمند از نظر عقیدتی و اخلاقی چگونه است. من یک نمونه را بارها مثال زدم. آنتونی کوئین یک هنرپیشه مسیحی بود که از نظر اخلاقی شاید خصوصیاتش مورد پسند ما نبود، اما ایشان نقش‌های بسیار شایسته و خوبی بازی کرده از جمله نقش حمزه سیدالشهدا در فیلم محمد رسول‌الله است. اگر من بگویم آنتونی کوئین بازیگر خوبی است، کار بدی کردم؟! من از هنر این بازیگر استفاده و از او تقدیر کردم. درباره خواننده مدنظر هم در مصاحبه عملکرد فنی و هنری شخص اهمیت داشت.»
حیاتی درباره شایعه مهاجرت از کشور هم این‌طور گفته است: «من اگر می‌خواستم از ایران بروم، سال‌های قبل این کار را می‌کردم. مثلا زمانی که بچه‌های من کوچک‌تر بودند و می‌توانستم راحت‌تر مهاجرت کنم. البته مهاجرت به‌تنهایی اشکالی ندارد، مهاجرت نه یک فضیلت است نه جرم. مهاجرت در قرآن هم آمده است که اگر می‌توانید در جایی بهتر زندگی کنید، مهاجرت کنید. اما من کشورم و زندگی در ایران را دوست دارم. علاقه دارم که بین همین مردم و در همین خاک زندگی کنم و نفس بکشم. البته منظورم این نیست که خارج از کشور زندگی بد یا خوب است، اما هر کسی خودش می‌تواند انتخاب کند که هر جای دنیا زندگی کند. من دوست دارم اینجا باشم.»


به نظر می‌رسد با این صحبت‌های محمدرضا حیاتی به شایعات درباره او خاتمه داده شود.

تعداد بازدید : 2378
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
1
2
سلام
مجری محبوبی بود صدا و سیما نباید با یک اشتباه با ایشان این برخورد را می کرد بعضی ها منافقانه تا روز آخر چهره واقعی خود را نشان نمی دهند و در انتها میشوند اپوزیسیون نظام ،با ایشان خاطرات زیادی است که ماندنی ترین ان اعلام خبر رحلت حضرت امام خمینی سلام الله علیه بود که با ان بغص و اندوه تاریخی اعلام کرد،خواهش می کنم ایشان را به جایگاه خبر برگردانید،همه اشتباه می کنند ،مگر خودتان اشتباه نکرده اید؟
ناشناس
Singapore
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
2
1
سلام دلمان برای اقای حیاطی تنگ شده همه مردم باایشان خاطرات داره انشالاه هرچه سریعتربه استودیوبرگردانید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
0
0
لطفا برش گردونید
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->