محمدناصر حقخواه/ شهرآرانیوز - محمدرضا حیاتی از آن کسانی است که تقریبا همه ایرانیها میشناسندش؛ یکی مثل علی دایی، یا مقامات بزرگ سیاسی که هر ایرانی حداقل یک بار تصویرشان را دیده یا نامشان را شنیده است. حتی اگر اهل سیاست و پیگیری اخبار هم نباشیم حداقل یک بار در حال گذر از جلوی تلویزیون محمدرضا حیاتی را دیدهایم.
بالاخره سی و اندیسال حضور مدام در اخبار سراسری چیزی است که نفردومی تابهحال قادر به انجام آن نبوده است. اما در یکیدو ماه اخیر بعد از کمرنگ شدن حضورش در تلویزیون و رسمی شدن بازنشستگیاش، سلسله اقداماتی انجام داد که نمیتوان دربارهاش قضاوتهای خوبی کرد. نه اینکه کارهای بدی باشند، اما انجام دادنشان از سوی کسی مثل حیاتی عجیب است.
حیاتی چندهفته پیش با حضور در یک برنامه
گفتوگوی اینترنتی از خوانندهای قبل انقلابی نام برد و به او ابراز ارادت کرد. از بازیگری قبل انقلابی هم یاد کرد و برایش چند قطرهای اشک ریخت. این کارها در ذات خود مشکلی ندارند و آدم میتواند چنین نظری داشته باشد، اما اینکه فردی که سالها نماینده رسمی تلویزیون ایران برای گفتن مهمترین اخبار بوده است ناگهان چنین نظراتی بدهد بیشتر از یک اظهار نظر شخصی است. چنانکه حواشی بعدی حیاتی هم آن را نشان داد.
محمدرضا حیاتی پس از
فشار سنگین رسانهای در ویدئویی گفت که حرفهایش به آن معنی که گفته نبوده و مسئله بد برداشت شده است؛ اما این بر سر زبانها افتادن نام حیاتی خیلی اتفاقی نبود. او بلافاصله در یک برنامه اینترنتی که
تبلیغ لباس و کفش میکرد حاضر شد. الان هم مجری دوم و کمرنگ یک برنامه شده است که مربوط به پخش بازیهای پرسپولیس است. حیاتی لابهلای حرفهای مجری اصلی میآید و تبلیغ برندی را انجام میدهد.
باز هم این حضور و این اجرا چیز بدی نیست و هر فردی میتواند چنین کاری بکند. اما نکته دقیقا اینجاست که هر فردی میتواند این کار را بکند و لازم نیست محمدرضا حیاتی با آن سابقه در چنین برنامهای حاضر شود و با همان لحن گویندگی خبر که داشت، یک برند را تبلیغ کند.
سلسلهکارهای او به اینجا رسیده است که در پستی اینستاگرامی و با انتشار یک ویدیو از حضورش در اینستاگرام خبر داد و گفت که از این پس مردم میتوانند در این صفحه او را دنبال کنند و از بقیه خواست که این فیلم را منتشر کنند. شاید دلمان نخواهد اینطور فکر کنیم و شاید هم حضور این چند وقت حیاتی در فضای غیر رسمی و مجازی این را نشان داده باشد که سوءنیتی پشت کارهایش نیست و پس از خروج از صداوسیما میخواهد در این فضا فعال باشد، اما این شکل از حضور با این حجم از حواشی کمی شکبرانگیز است و انگار پای یک برندینگ رسانهای پشت همه این موارد است، اما فعلا امیداواریم که چنین نباشد و به آقای حیاتی میگوییم: «به اینستاگرام خوش آمدید.»
ویدئو پیج رسمی محمدرضا حیاتی در اینستاگرام