عربستان مالک جدید بازی FIFA معرفی قابلیت Agent Mode توسط مایکروسافت هر روز یک میلیارد تومان هدیه برای دعوت از دوستان به بلو یا بلوجونیور مدل Claude Sonnet 4.5، هوش مصنوعی پیشرفته‌ای برای کدنویسی رونمایی موتورولا از گوشی باریک Moto X70 Air تا اوایل آبان ۱۴۰۴ آموزش رایگان لینوکس با Linux Journey شیائومی پد مینی با نمایشگر ۸.۸ اینچی و تراشه دایمنسیتی ۹۴۰۰ پلاس عرضه شد + عکس تریلر جدید Battlefield ۶ طعنه‌ای جدی به Call of Duty زد + جزئیات کمپینگ و تاریخ عرضه ویدئو | رونمایی از بزرگ‌ترین توربین بادی هوایی جهان توسط چین معرفی آیفون ۱۷e؛ گزینه اقتصادی اپل برای خریداران هوشمند معرفی اسنپدراگون ۸ الیت نسل ۵ | قدرتمندترین تراشه موبایل معرفی تلویزیون‌های سری TV S Pro Mini LED ۲۰۲۶ شیائومی سم آلتمن: هوش مصنوعی تا ۲۰۳۰ از هوش انسانی پیشی می‌گیرد بانک مرکزی سقف خرید سالانه تتر را تعیین کرد اینترنت آزاد محقق نشد، حالا وعده بهبود کیفیت تا شب عید الکامپ ۱۴۰۴؛ گردهمایی بزرگ فناوری ایران معرفی یخچال هوشمند ۲۰۲۵ شیائومی | تولید یک کیلوگرم یخ در یک ساعت! گوگل ۲۷ ساله شد | از روز‌های نخست تا تسلط بر دنیای اینترنت
سرخط خبرها

درس‌هایی از مرگ اینترنت ‌اکسپلورر

  • کد خبر: ۴۰۴۶۲
  • ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹
درس‌هایی از مرگ اینترنت ‌اکسپلورر
علیرضا وفایی‌‌نیا - روزنامه‌نگار
تا حدود ۱۵ سال پیش اگر قصد گشت‌و‌گذار در اینترنت را داشتیم، بهترین و تقریبا تنها گزینه، استفاده از مرورگر اینترنت‌اکسپلورر بود. این نرم‌افزار در آن سال‌ها تقریبا بدون رقیب بود و تمام بازار مرورگر‌های اینترنتی را در اختیار داشت.

اما این یکه‌تازی ادامه‌دار نبود و با ورود رقبای تازه‌نفس با ایده‌هایی بهتر و به‌روزتر، اینترنت‌اکسپلورر کم‌کم نفوذ خود بین کاربران را از دست داد تا جایی که بالأخره به طور کامل به یک پروژه شکست‌خورده تبدیل شد و مایکروسافت اعلام کرد تا سال ۲۰۲۱، پس از ۲۵ سال، به طور رسمی به پشتیبانی از این نرم‌افزار پایان خواهد داد. البته این اولین مورد از شکست و نابودی برنامه‌هایی نیست که زمانی در حوزه خود حرف اول را می‌زدند. نمونه‌های مشهورتری از این اتفاق را می‌توان در سرنوشت برنامه‌هایی مثل یاهومسنجر هم دید یا شرکت‌های فناوری بزرگی مثل نوکیا که زمانی بخش بزرگی از بازار تلفن همراه دنیا را در اختیار داشتند، اما به‌روز نشدن و عقب ماندن از قافله تغییرات در نهایت باعث شد این روز‌ها دیگر جایی در بازار و بین کاربران نداشته باشند.
شکست برنامه‌ها و شرکت‌هایی که روزگاری بزرگ‌ترین‌های بازار خود بودند، این درس را برای بسیاری از استارت آپ‌ها و کسب‌و‌کار‌های نوپا دارد که حتی اگر به غولی مثل مایکروسافت هم تبدیل شوند، در صورت به‌روز نبودن در بازار رقابتی و تولید محصولات ضعیف، بازار از آن‌ها عبور خواهد کرد و در نهایت شکست خواهند خورد.

در واقع، مهم‌ترین نقطه قوت کسب‌و‌کار‌های نوین ایده‌های تازه آن‌ها و استفاده از خلاقیت و نوآوری در ارائه خدمات مختلف است، اما هم‌زمان با شما، بسیاری از کسب‌و‌کار‌های دیگر هم در حال پیدا کردن راه‌های نوآورانه در تولید محصولات یا ارائه خدماتشان هستند.
پس هرقدر هم که بزرگ و موفق باشید، لحظه‌ای که از نوآوری دست بکشید و به تکرار روش‌های گذشته روی بیاورید، در واقع، آغازی بر پایان کسب‌و‌کار شما خواهد بود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->