بازار نوشت افزار مشهد همچنان کساد است

  • کد خبر: ۴۱۵۷۴
  • ۱۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۱
بازار نوشت افزار مشهد همچنان کساد است
رییس اتحادیه صنف کتاب، نوشت افزار و صحاف مشهد گفت: با وجود نزدیک شدن به ایام بازگشایی مدارس، بازار نوشت افزار و کتاب این شهر همچنان کساد است و صنوف یک دهم مشابه این زمان در سال گذشته را نیز فروش نکرده اند.
به گزارش شهرآرانیوز، سید جواد سیدعباسیان افزود: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۱۰ درصد از صنوف زیر پوشش اتحادیه صنف کتاب و نوشت افزار مشهد معادل ۱۰۰ واحد به دلیل کسادی بازار، پروانه کسب خود را باطل کرده‌اند.

وی اضافه کرد: با توجه به این که مدارس و مهدکودک‌ها خود نسبت به توزیع کتاب درسی و حتی نوشت افزار و انجام منگنه کتاب‌ها اقدام کرده‌اند کسادی بازار صنوف کتاب و نوشت افزار مشهد چندین برابر شده است و بعد از مهرماه ابطال پروانه‌های کسب در این رسته به ۳۰ درصد هم خواهد رسید.

رییس اتحادیه صنف کتاب، نوشت افزار و صحاف مشهد گفت: در کنار این موضوع، عرضه نوشت افزار توسط فروشگاه‌های زنجیره‌ای، فروشگاه‌های وابسته به شهرداری و عدم برپایی نمایشگاه کتاب این صنف را ضعیف و ضعیف‌تر کرده است.

سیدعباسیان در مورد قیمت انواع کتاب و نوشت افزار نیز افزود: امسال نسبت بسان مدت مشابه سال قبل قیمت دفاتر و کاغذ تغییری نداشته، اما مجموعه نوشت افزار به صورت کلی ۴۰ تا ۵۰ درصد افزایش قیمت داشته و در بین آن‌ها قیمت انواع مداد‌ها ۸۰ درصد گران شده است.

وی ادامه داد: ۹۰۰ واحد صنفی زیر پوشش این اتحادیه در مشهد جواز کسب دارند که پروانه ۱۰ درصد از این تعداد ابطال شده و ۱۵۰ پروانه جدید کسب نیز برای متقاضیان صادر شده است.
 
رییس اتحادیه صنف کتاب، نوشت افزار و صحاف مشهد گفت: از مجموع واحد‌های دارای پروانه کسب زیر پوشش اتحادیه صنف کتاب، نوشت افزار و صحاف، ۱۵۰ واحد کتابفروشی، ۵۰ واحد صحاف و ۷۰۰ واحد نوشت افزار هستند.
 
 
منبع:ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->