تشدید نظارت بر اتاق‌های فرار تهران دستگیری متهم‌به‌جعل مهر‌های ادارات در مشهد شانه کردن مو چه تاثیری در سلامت و زیبایی آن دارد؟ رفع تندی غذا با چند راهکار ساده عوارض روانی سقط جنین روی مادر نقش موثر مامایی در کاهش آمار سزارین و افزایش زایمان طبیعی پوسیدگی‌های دندانی و افت عملکرد مغز و قلب | بیماری‌های دهان با بروز برخی سرطان‌ها ارتباط دارد هشدار! تزریق این دارو فقط باید در بیمارستان انجام شود آموزش عبور و مرور در خیابان را  از  خردسالی شروع کنیم آنچه باید درباره غذا‌های کنسروی بدانید دستگیری سارق حرفه‌ای موبایل با پوشش زنانه در مشهد + عکس تداوم توزیع شیر مدارس خراسان رضوی در سال آینده شکایت آموزش و پرورش علیه یک سریال نمایش خانگی چرا زوجین اغلب بعد از ۸ سال زندگی مشترک از هم جدا می‌شوند؟ سرگذشت تلخ زنی در مشهد که به تله مرد شیطان صفت افتاد بازسازی صحنه سقوط و مرگ مشکوک جوان ۱۷ ساله در مشهد جوان مرگ مغزی در مشهد به چهار بیمار زندگی دوباره بخشید (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) لغو ۲ پرواز ایلام - تهران به علت شرایط نامساعد جوی (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) متناسب‌سازی حقوق بیشترین دغدغه بازنشستگان است
سرخط خبرها

احتمال تصمیم‌گیری درباره نحوه فعالیت مدارس خراسان رضوی

  • کد خبر: ۴۱۵۸۵
  • ۱۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۰
احتمال تصمیم‌گیری درباره نحوه فعالیت مدارس خراسان رضوی
معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد گفت: پیش‌بینی ما این است که نحوه فعالیت مدارس در ادامه کار به جلسه‌ای که در سطح استان با‌توجه‌به شرایط مدارس و امکانات آموزشی برگزار می‌شود، موکول خواهد شد.
به گزارش شهرآرانیوز، مهدی قلیان اول اظهار کرد: بازگشایی مدارس به صورت حضوری یک تصمیم کشوری از سوی وزارت آموزش‌و پرورش بود که به تمام استان‌ها ابلاغ شده است. پیش‌بینی ما این است که ادامه کار به جلسه‌ای که در سطح استان با‌توجه‌به شرایط مدارس و امکانات آموزشی برگزار می‌شود، موکول خواهد شد.


وی با تأکید بر اینکه دانش‌آموزان، مربیان و معلمانی که مشکوک به کرونا هستند یا علائمی نظیر تب دارند، از حضور در اماکن آموزشی جدا خودداری کنند، افزود: با‌توجه‌به وضعیت‌های قرمز، نارنجی و زرد در استان و وجود خیلی کم مناطق سفید، شرط اول فاصله‌گذاری اجتماعی با حداقل تعداد دانش‌آموز است. اگر بخواهد به‌عنوان مثال در یک کلاس ۳۰ نفره همه حضور داشته باشند، مطمئنا فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت نخواهد شد که این مورد در دانش‌آموزان مقطع ابتدایی کار مربیان را سخت‌تر می‌کند.

قلیان ادامه داد: توصیه‌ای که به والدین و دانش‌آموزان دارم، رعایت مسائل بهداشت فردی، استفاده از ماسک چه به‌صورت پارچه‌ای یا ماسک‌های سه‌لایه جراحی یک‌بار مصرف است. دانش‌آموزان از شست‌وشوی دست‌ها غافل نشوند. از تهیه مواد خوراکی از بوفه‌های مدارس خودداری و وعده‌های خوراکی سالم در داخل کیف دانش‌آموز گذاشته شود. در کنار اینکه دانش‌آموزان از صابون و مایع دست استفاده می‌کنند، حتما یک مایع ضدعفونی دست کوچک در اختیار داشته باشند تا در زمان حضور در کلاس برای ضدعفونی دست که به آب دسترسی ندارند استفاده کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: مطمئنا هر دانش‌آموزی که تب داشته باشد یا در خانواده او مورد مثبت کرونایی وجود داشته باشد که در پرونده الکترونیک سلامت خانوار ثبت شده، از حضور در مدرسه باید جدا خودداری کنند و در منزل آموزش ببینند. حضور این افراد که در دوره کمون هستند باعث خواهد شد دیگر دانش‌آموزان نیز مبتلا شوند.

قلیان درباره نظارت بر رعایت شیوه‌نامه‌های اجرایی درباره بازگشایی مدارس گفت: حساسیتی که ما بر موضوع داریم، خوشبختانه چندین برابر آن را متولیان امر سلامت در آموزش‌وپرورش دارند. همچنین مربیان بهداشت مدارس بازوان خوبی برای نظارت بر بهداشت محیط و بهداشت فردی‌اند که البته باتوجه به کمبود نیروی انسانی در حوزه بهداشت نظارت بر تمام مدارس کار سخت و دشواری خواهد بود.
 
منبع: ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->